Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 08:37 Der er 73 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Beatles-sang er den bedste?

Hvilken Beatles-sang syntes i er den bedste? Bedste bud løber med pointene. Nævnes Yellow Submarine er i garanteret 0 point.
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. marts 2001 - 08:40 #1
Hey Jude
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. marts 2001 - 08:40 #2
Get Back
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 08:41 #3
ljweb->

Udemærket forslag. Get Back er et rigtigt fedt nummer.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. marts 2001 - 08:42 #4
\"She loves you\" eller \"I am the Walrus\" :-)
Avatar billede htx98i17 Professor
28. marts 2001 - 08:44 #5
\"Hello, goodbye\"
well, de er efter min mening for fede alle sammen!
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. marts 2001 - 08:46 #6
Køb den nye 1\'er... den er for fed... er desværre i Århus... får helt lyst til at høre Beatles igen...
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 08:46 #7
htx-9817->

She loves you: En egentlig meget charmerende sang. Måske ikke den mest filosofiske :-)

Jeg kan ikke forstå hvordan man kan syntes \"I Am The Walrus\" er et fedt nummer. Man kan næsten fornemme Lennon LSD-trippe.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 08:49 #8
ljweb->

\"1\" har den selv men er alligevel lidt skuffet. EMI driver virkelig rovdrift på The Beatles. Hvis du går tilbage i historien vil du opdage hvor mange forskellige opsamlinger der er udgivet.
Faktisk er der udgiver flere \"greatest\" end \"rigtige\" albums.
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. marts 2001 - 08:50 #9
hans >> korrekt...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 08:51 #10
I AM THE WALRUS - Helt klart et af de beste numre fordi den er så gennemarbejdet og meningsfuld (hvis man studerer det lidt), dog skal man jo lige tilføje at det er et klart LENNON nummer og jeg, som kender, ikke betragter det som en beatles kreation.

Get Back (McCartney) er helt klart en rigtig god sang og ladet med så meget energi at det kun kan betragtes som et fedt nummer.

Hey Jude - er et meget gribende nummer og det er helt klart godt!

Men til mit eget yndlingsnummer skal man vist over i Norvegian Wood eller sådan noget. Hvad med Abbey Road potpurrien Mean Mr. Mustard og polythene Pam? - det er efter min mening noget af det bedste Beatles nogensinde! De er et perfekt samarbejde mellem the beatles i en periode hvor alle godt vidste at det var slut og at man måtte forlade en ære med noget stort for at folk husker det som værende godt.

Plademæssigt synes jeg at Magical Mystury Tour er godt. Men der er mange meninger. min er: Norvegian Wood eller måske Michelle
Avatar billede dna Nybegynder
28. marts 2001 - 08:52 #11
KLART: Yellow Submarine    :-)

dna
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 08:55 #12
DNA->

Syntes du \"Yellow Submarine\" er et fedt nummer?
Avatar billede htx98i17 Professor
28. marts 2001 - 08:56 #13
\"Come together\", er også en af mine favoritter...
Avatar billede lars-k Nybegynder
28. marts 2001 - 08:57 #14
For at ende denne diskussion, vil jeg komme med det eneste rigtige svar - Yesterday. På forhånd tak for point............ :-D

Lars-k
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 08:57 #15
htx98i17->

Helt klart. Abbey Road, det bedste album nogensinde.
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 08:58 #16
\"Help\" og \"Come together\"!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 08:58 #17
Come Together! - Den glemte jeg! - klart nok et rigtig godt nummer!

John Lennon blev sagsøgt for at have skrevet den første line fra en Chuck Berry sang, men ellers rigtigt godt

Er der nogen som har hørt Michael Jacksons elendige fortolkning af denne lennon klassiker.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:00 #18
nomiz->

\"Help\" Måske definitionen af The Beatles? Med korsang og den \"glidende\" lyric er det vel det man kan kalde \"typisk Beatles\"
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 09:01 #19
yep
Avatar billede kf Nybegynder
28. marts 2001 - 09:02 #20
With at little help from my friends!!! Er klart den bedste!!!
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:02 #21
lars-k

HVis der er et nummer som næsten er ligeså dårligt som \"Yellow Submarine\" må det være Yesterday. Et virkelig skuffende nummer jeg aldeles ikke kan forstå har fået succes.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:02 #22
kf->

Rigtigt fedt nummer. Det er bare ærgeligt at Ringo Starr synger så dårligt :-)
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:03 #23
Endelig et godt spørgsmål :-)
Det må være Strawberry field forever.
2 forskellige indspilninger, 2 forskellige tempi og tonearter. Mesterligt produceret/mixet sammen af George Martin..og det er altså før Cool Edit. :-)
Avatar billede kf Nybegynder
28. marts 2001 - 09:05 #24
-->hans_nielsen
Jeg synes nu han synger godt
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:05 #25
lhawk->

Yes! Et fedt nummer. Hvordan kunne dette nummer ikke bliver nummer 1?
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:05 #26
Og glem ikke Revolution no. 9 fra White Album..!!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 09:06 #27
lhawk -> Godt bud - lidt på linie med i am the walrus, men dog skrevet af en Lennon med lidt mere klar hjerne!
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:06 #28
Hans Nielsen ->
Jeg mener faktisk at den var blevet henvist til at være bagside på Penny Lane...ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:07 #29
kf->

Han har en meget monoton stemme. Det gør desværre at der ikke kan komme energi i sangen. Prøv at tage \"Get Back\" som eksempel. Et nummer med ufattelig meget energi, helt sikkert på grund af McCarthy\'s kraftfulde stemme.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. marts 2001 - 09:08 #30
for ikke at forglemme \"Let it be\" og \"Don\'t let me down\"

nå, du skal jeg i skole... :o(
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:11 #31
htx97i17->

Let it be? Det kan måske lyde underligt, men der er faktisk kun 3 numre jeg ikke kan lide at The beatles\'s sange. Yesterday, Yellow Submarine og Let It Be. Faktisk alle sammen nævnt her.

Don\'t let me down! Fedt nummer. jeg ville gerne være på taget af apple bygningen i 1969 og høre nummeret.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:12 #32
->lhwak

Var Strawberry kun B-side? Sørgeligt....men Penny Lane er også et godt nummer.
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:16 #33
Hele Let it be LP\'en bærer meget præg af at det er slut. Kun Across the universe hæver sig op på deres tidligere niveau, men den er også skrevet noget før Let it be.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:18 #34
->lhawk

Egentlig et godt album. Men man kan næsten fornemme at de ikke længere kigger 100 % i.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:22 #35
kigger=ligger
Avatar billede matias Nybegynder
28. marts 2001 - 09:24 #36
Norwiegean Girl !!!

Måske nok en lidt ukendt men også meget undervuderet sang.

Klart min favorit.
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:25 #37
Let it be virker meget som en samling af jam og halvkasserede numre. Den udkom også først efter deres opløsning fordi de var forpligtet til at udsende den. Se film og mærk den dårlige stemning.:-) Abbey Road er faktisk den sidste indspillede Beatles LP og sidste nummer på denne er : The End.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 09:26 #38
Den hedder norwegian wood og ikke girl, men den handler om en pige som john lennon var forelsket i en gang - så det var ikke helt forkert.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:26 #39
matias->

Er du sikker på du ikke mener Norwegian Wood?

\"I once had a girl, or should I say she had me.\"

Eller hvad?

Avatar billede parazite Nybegynder
28. marts 2001 - 09:27 #40
Come Together! No doubt \'bout it!
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:28 #41
lhawk->

Jeg har aldrig rigtigt været så meget til The Beatles film. Det var måske fordi Wellow Submarine var den første jeg så.
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:34 #42
En god debat du har fået startet Hans, men temmelig uretfærdig. Der er sgu uhyggelig mange gode sange. Jeg er mest til Lennonkompositionerne. Af dem bør klart nævnes Lucy in the Sky og A day in the life. Sidstnævnte har Paul dog lavet et minutstid til.
Forøvrigt enig med dig omkring filmene.
Men..har du set Elvisfilm fra 60\'erne..?..:-))
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:41 #43
lhawk->

Øh...Jeg har aldrig været været så meget til Elvis. Apropos Elvis, så du Imagine-udsendelsen der var på TV2 her for omkring ½ år siden? The Beatles blev spurgt om de var 4 nye Elvis\'er, hvorefter Ringo Starr hopper op og ned og siger: \"That not true\" Thats not true\". Han har nu altid haft en sær humor.

Jeg må ærligt indrømme at jeg er til McCarthy. Jeg har overvejet hvornår McCarthy egentlig overtog \"førerollen\" fra Lennon. Man kan vist roligt sige at Lennon bestemte de meste i starten.

Jeg tror skiftet rigtigt skete da McCarthy fik lov til at bestemme at \"We Can Work It Out\" skulle være A-side i stedet for Lennon\'s: Day Tripper.

Forresten synes jeg \"Day Tripper\" er et federe nummer.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. marts 2001 - 09:44 #44
hans_nielsen -> jeg tror det var da Yoko One kom og fuckede det hele op. Hun hang lennon i røven hele tiden og blev en pestilens for resten af gruppen. Hun påvirkede lennons samarbejde med mccartney og så blev der ikke skrevet nogle sange...
Avatar billede htx98i17 Professor
28. marts 2001 - 09:45 #45
Jeg er helt klart til Lennon, men har og hører alle mccartneys nyere albums...
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 09:50 #46
htx->

Jeg tror ikke helt om det udelukkende var Yoko One som var grunden til at The Beatles stoppede. Jeg tror de var blevet trætte af hinanden, man skal jo også tænke på at de næsten var sammen 24/7 i 10 år. Desuden havde de jo også stiftet familie.

Men alligevel er jeg da tilbøjelig til at give dig lidt ret. Yoko One fremskyndende da helt sikkert processen.

/hans
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:51 #47
htx -> Det er rigtigt at Ono var medvirkende til at Lennon fjernede sig fra Beatles, men samarbejde mellem McCartney og Lennon havde der ikke stort set ikke være i mange år. Og at der ikke blev skrevet gode sange efter..? De bedste sange er da fra Revolver og frem, synes jeg. Og i den periode var Ono der jo halvdelen af tiden. Jeg tror Epsteins død, rejserne til Indien og selvfølgelig Ono var med til at splitte Beatles op. Og i sidste ende var det jo meget på grund af Apple, som jo mest var McCartneys projekt.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 09:55 #48
Help !!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. marts 2001 - 09:59 #49
Paperbackwriter
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 10:00 #50
Nil -> Klart bedste Beatles nummer før 1966. Burde køre som midi på Eksperten..:-))
Avatar billede jones Nybegynder
28. marts 2001 - 10:13 #51
let it be ...
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 10:18 #52
Bedste før 1966?

\"In My Life\" er helt sikkert et af de bedste numre på den tid.

Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 10:28 #53
In my life, Norwegian wood, Nowhere man, Ticket to ride, And I love her er tæt på, men jeg synes nu Help er det bedste før Revolverpladen.
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 11:01 #54
Ingen tvivl om at \"Blackbird\", er deres bedste nummer - Teknisk hænger den også rigtigt godt sammen.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 11:44 #55
lkawk->

Hvad mener du så om The Beatles\' coververioner?
Personlingt er jeg vild med The Beatles\' coverversion af Medley-Russels \"Twist and Shout\".

Eller hvad med Chuck Berrys Rock\"n\"Music? Helt sikker et got nummer med masser af energi.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 11:47 #56
Hvis man kigger på billedet på http://www.fotx.net/nikolajdu/ kan man se at jeg har en gul Liverpool fodboldtrøje på. Jeg har holdt med Liverpool FC siden jeg var dreng og grunden var kun én. Beatles kom fra Liverpool....

Hmm... Umiddelbart vil jeg snakke folk efter munden. En hel del af de store lækre er nævnt.

En af mine personlige favoritter - \"In my life.\"

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 11:49 #57
Jeg stemmer også for idéen om at køre Beatles som midi i baggrunden her på www.eksperten.dk
Avatar billede vandhunden Nybegynder
28. marts 2001 - 11:51 #58
HELP!
Avatar billede htx98i17 Professor
28. marts 2001 - 11:53 #59
Jeg stemmer IKKE for den ide!
Avatar billede lhawk Nybegynder
28. marts 2001 - 11:54 #60
Hans -> Enig. Twist and shout, Rock \'n\' roll music, Please mister postman og Roll over Beethoven er jo nærmest Beatles numre.:-)
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. marts 2001 - 12:05 #61
lhawk->

Jeg har fundet en blodsbror :-)

Vi ses her på siten i morgen...

/Hans
Avatar billede ezzuk Nybegynder
28. marts 2001 - 12:27 #62
come together...
Avatar billede delwin Nybegynder
28. marts 2001 - 13:17 #63
Lucy in the sky with diamonds
Avatar billede ezzuk Nybegynder
28. marts 2001 - 14:20 #64
L|ucy in the
S|ky with
D|iamonds

=LSD. Har i ikke hørt om det før? folk troede at the Beatles skrev bogstaverne L,S,D lige under hinanden.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
28. marts 2001 - 14:21 #65
med vilje
Avatar billede intersurf Nybegynder
28. marts 2001 - 18:29 #66
Jeg syntes alle beatles sange er for fede!

Men hvis jeg lige skulle komme på en \'fed\' så er det nok:

Lucy in the Sky with Diamonds
____________

<intersurf>
____________
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
29. marts 2001 - 10:05 #67
ezzuk->

Jo jeg har også hørt historien bag \"Lucy in the sky with diamonds\". Alle beatlerne benægter dog det er med vilje, så måske er det kun et tilfælde.

Jeg syntes ikke sangen ligefrem er den bedste de har lavet, men selve albummet \"Seargent Peppers Lonely Hearts Club Band\" er et rigtigt fedt nummmer.
Avatar billede brum Nybegynder
29. marts 2001 - 11:17 #68
Come Together eller også I am the Walrus
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. marts 2001 - 12:04 #69
Det tog også over 700 timer at indspille den og kostede mere end 25.000 £. Blev indspillet fra 6-12 1966 til 2-4 1967
Avatar billede vladimirr Nybegynder
29. marts 2001 - 12:06 #70
Come together, Yesterday
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
29. marts 2001 - 12:31 #71
Jeg har overvejet de forskellige forslag og kommet frem til en afgørelse.

Alle de som har skrevet \"I\'m the Walrus\"...Ingen point desværre.

Lhawk lader til at have mist styr på tingene. Vi er vist enige om en del ting.

Derfor lhawk-> Du er den lykkelige ejer af 50 point mere.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 13:10 #72
Det var dog et underligt princip at fordele point efter?!

Du spørger efter vores mening og får et svar på samme. Hvorfor er vi så blevet afvist?
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
29. marts 2001 - 13:13 #73
Morten-dyrekilde->

Fordi jeg ikke kan lide mange er holdningene. Hvis jeg f.eks. spurgte inde på eksperten hvad i syntes var bedst her i Danamrk, og i svarede nazisterne. Så ville jeg jo heller ikke give jer nogle point.

lhawh havde nogle gode synspunkter, det havde du ikke.
Avatar billede kindhytk Nybegynder
08. januar 2005 - 07:44 #74
Jeg kan se, at dette er en ældgammel tråd... Men den skriger på en kommentar!

"Fordi jeg ikke kan lide mange er holdningene. Hvis jeg f.eks. spurgte inde på eksperten hvad i syntes var bedst her i Danamrk, og i svarede nazisterne. Så ville jeg jo heller ikke give jer nogle point."

Dyrekilde nævner "I AM THE WALRUS", "COME TOGETHER", "NORWEGIAN WOOD" m.fl... Og uddyber endda sine svar grundigt... Men så sidestiller du hans svar med nazisterne?!
Hvis The Beatles' sange var Danmarks befolkning var "I Am The Walrus" en nazist?!

Forrykt, men lattervækkende indskrænket