Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 10:44 Der er 26 kommentarer

Langsom/ utilgængelig internet via IE 6.0

Hej Eksperter

Jeg oplever et meget mystisk fænomen men vil forsøge at forklarer.
Jeg kører XP pro med SP2 explorer 6.0 og har opdateret alt hvad MS foreskriver. Jeg har en ADSL via Tele2 512/256.
For nyligt formaterede jeg harddisken og lagde alt ind påny.
Det eneste der ikke kører som det skal er når jeg skal på internettet via IE, for det første står den i ca.20 sekunder før den loader forsiden(Google.dk), når jeg så vil via et link eller skriver adresse kan den op til flere gange komme med siden kan ikke vises og så pludselig gå ind på adressen.
Jeg ved at det ikke er min ADSL da jeg bruger et program som er koblet op og downloader.
Til tider kan jeg godt bruge IE i op til 10 minutter så går det galt igen.
Jeg har kørt diverse virusscannere igennem og brugt en del af de værktøjer der ligger på spywarefri.dk, uden det gav noget.
Jeg overvejer at afprøve en anden browser men ved ikke om problemet ligger i IE. Er der mon nogen som har et forslag? undtagen at jeg bare skal kører en masse spyware scannerer igennem for det har jeg forsøgt. Iøvrigt kan jeg ikke ændre sikkerheds nivauet i IE.
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:46 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 10:52 #2
Hej Kalp
Jeg har også kørt den igennem og dette er resultatet(Jeg er ikke på min hjemme PC nu så hvis der skal laves flere hijacks sender jeg dem senere):

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 07:06:36, on 22-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\MTX\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\hwclock.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:53 #3
se da lige på den
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 10:54 #4
:0)?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:56 #5
Jeg ser lige på den mente jeg:))

Når du kommer hjem må du gerne lige på den.. koger lige nu så kan sgu ikke engang huske om den er god.. mener jeg den er!

C:\WINDOWS\system32\hwclock.exe

prøv at hente denne
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om der sker noget :)
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 10:59 #6
Den lurede jeg selv på, prøver lige at hente den som du beskriver.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2005 - 13:33 #7
Hvis intet liv er i sigte, så vil jeg anbefale at du skifter til en anden browser, som du også selv foreslog. Vil klart anbefale Mozilla Firefox (www.getfirefox.com), eller den jeg vil kalde 'Speedy Gonzales': Opera (www.opera.com).
Men du kan også prøve at reparere eller at ominstallere IE, hvis det er en fejl. Måske er der nogle ActiveX's som man skal have for at IE kører ordentligt.
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 13:38 #8
Hej joniz
Ja det var min tanke at ominstallerer IE, dog er jeg lidt blank hvad det angår, ved du evt. hvor jeg kan finde en opskrift på at afinstallerer IE, det er vist ikke bare lige eller hvad?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 13:39 #9
Sæt din xp cdrom i drevet.

Tryk start->kør og skriv følgende.. præcis som det står!

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 13:42 #10
Tak kalp! det gør jeg med det samme jeg er på hjemme computeren.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2005 - 15:20 #11
-> Ja, dér er opskriften fra Kalp..
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 15:29 #12
Hej jeg fik ikke noget ud af denne: "prøv at hente denne
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip" desværre.
Jeg har installeret opera som jeg har logget mig på via da IE ikke vil en bjælde.
Kunne ikke ominstallerer IE via min XP cdrom da den blev ved med at skrive at den installation jeg har er nyere.
Opera ser umiddelbart ud til at kører, så jeg venter et par timer og ser om den holder:0). Jeg vedhæfter min nyeste hijack:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:25:34, on 22-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Opera\Opera.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\MTX\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\hwclock.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2005 - 15:39 #13
Hvis jeg husker rigtigt, så er Opera IE-baseret, og derfor ikke så sikker som Mozilla Firefox. Opera er hurtigst i de fleste tilfælde, men Firefox er enkelst og meget mere sikker, hvis jeg husker klart.. Men det er op til brugeren selv.

Hey, kalp, du ved det sikkert, Opera er det ikke IE-baseret?? Eller husker jeg bare som knold?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 15:48 #14
Jeg vil se det bedste valg frem for IE er som joniz også ser ud til at mene firefox og så har det nogen smarte genveje og funktioner.. det er meget sjældent det blev udsat for spyware.. det samme gælder egentlig netscape.

Loggen er forresten ren:)

du fik kigget på C:\WINDOWS\system32\hwclock.exe ?
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 16:15 #15
Hej kalp, problemet er vendt tilbage og det er en sej kamp bare at komme herind på eksperten. I Opera siger den forbindelse lukket til serveren når jeg forsøger at komme ind på f.eks ekspertens site. Efter 7-8 forsøg kommer jeg videre, dog er det også som om der mangler nogle gif billeder osv. Jeg ved ikke hvad hwclock.exe er, jeg kan ikke umiddelbart slette den.
Jeg havde lidt på fornemmelsen at det ikke var browser relateret problem. Jeg er på bar bund, shit!
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 16:19 #16
Det viker meget periodisk idet Opera kører fint nu, totalt underligt!
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 17:01 #17
Nyeste påfund: Jeg startede XP i fejlsikret tilstand og slettede hwclock.exe og nu kører det derudaf, jeg venter lige et par timer og hvis det stadig kører bliver pointene tildelt kalp.
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 17:09 #18
ellers må du sige til så må vi se hvad vi ellers kan gøre..

og fint at vide om det løser det.. mener nemlig jeg har set hwclock.exe i en anden log for nyligt:)
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 17:28 #19
Nu har det kørt i over 20 minutter og jeg flyver rundt på nettet, det er kanon.
kalp smid lige et svar så smider jeg point til dig.
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 17:48 #20
Det får du her:) Bliver interessant og se om det også er løsningen her
http://eksperten.dk/spm/602636
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 17:54 #21
Det kører stadig på fuld knald!
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2005 - 17:56 #22
"jeg venter lige et par timer og hvis det stadig kører bliver pointene tildelt kalp."

Jaja, jeg hjalp jo kun lige en smule, så det skal du ikke tænke på.. (er ret ligeglad med pointene, er kun glad for at kunne hjælpe, og er meget taknemmelig for hjælpen jeg får når jeg har problemer osv! :-))
Avatar billede maengho Nybegynder
22. marts 2005 - 22:50 #23
Joniz:
Jeg siger skam tak for dit bidrag med links til opera som jeg også bruger. Alle forslag og bidrag er velkomne i alle tilfælde, tak for hjælpen!
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 01:16 #24
Det ser sgu ud til at være løsningen i det andet spørgsmål også
Avatar billede maengho Nybegynder
23. marts 2005 - 07:33 #25
Det er da herligt jeg kører også stadig uden problemer. Jeg så godt at han havde hwclock.exe med i sin hijack.
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:45 #26
Husk at lukke:)

Marker mit navn helt nede i venstre hjørne og tryk på accepter:)