Avatar billede gerlach-jensen Nybegynder
22. marts 2005 - 00:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skattepenge tilbage, men hva med gæld?

Hej E.

Hvis man fx skylder 5000,- til en statsfunktion (fx SU) og får 10000,- tilbage i skat, hvor meget vil da gå til staten og til een selv?

Snupper de det hele og udligner gælden eller "nøjes" de med de 15% som de lovligt kan tage fra lønnen.?.

/GJ
Avatar billede resten Nybegynder
22. marts 2005 - 00:21 #1
Jeg mener at hvis du skylder det offentlige penge såsom bøder/børnepange/børnepasning osv så napper de hver en krone du får tilbage.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. marts 2005 - 00:34 #2
Det afhænger af om du har en aftale for gælden (f.eks. SU lån) tror jeg, men det nemmeste er da at spørge dit lokale skattekontor... De bider som regel ikke
Avatar billede gerlach-jensen Nybegynder
22. marts 2005 - 00:36 #3
ja men nu var det jo så ikke lige det der skyldes til.. hehe (ikke endnu) det drejer sig om et gammelt su-lån, hvor told-skat (eller hvem det er) har gjort udlæg (15%) i lønnen.

rart at høre fra dig igen Resten :)
Avatar billede gerlach-jensen Nybegynder
22. marts 2005 - 00:38 #4
(skriver er btw: hojben)
Avatar billede gerlach-jensen Nybegynder
22. marts 2005 - 00:38 #5
hvornår kommer årsopgørelsen egentlig.. `?
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
22. marts 2005 - 06:17 #6
Kommer den ikke slut april???
Avatar billede gerlach-jensen Nybegynder
05. april 2005 - 13:47 #7
lukker