Avatar billede christianem Nybegynder
21. marts 2005 - 19:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Jeg har virus!

Hej! Jeg har fået følgende virus: w32.Kobot.L

Jeg har prøvet med 3 antivirusprogrammer men ingen af dem kan fjerne dem! Jeg har hijacket min computer og fik følgende log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 4:18:19 AM, on 2/6/1777
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\WINDOWS\System32\lame_hqjnpg.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Jens Rækby\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.krv-handel.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D01D1A50] C:\WINDOWS\System32\gpxhfqprvq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [desktop] C:\WINDOWS\System32\lame_hqjnpg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [C96E47A4] C:\WINDOWS\System32\gpxhfqprvq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

En der kan hjælpe mig hvad jeg nu gør?

På forhånd tak :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. marts 2005 - 19:22 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede christianem Nybegynder
21. marts 2005 - 19:26 #2
Lyder godt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. marts 2005 - 19:26 #3
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D01D1A50] C:\WINDOWS\System32\gpxhfqprvq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [desktop] C:\WINDOWS\System32\lame_hqjnpg.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [C96E47A4] C:\WINDOWS\System32\gpxhfqprvq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\MyWay

Filer:
c:\windows\system32\sndcfg16.exe
C:\WINDOWS\system32\lame_hqjnpg.exe
C:\WINDOWS\System32\gpxhfqprvq.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede christianem Nybegynder
04. april 2005 - 13:52 #4
Mange tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. april 2005 - 14:10 #5
Velbekomme. Kommer der en ny log ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. april 2005 - 16:17 #6
(Opfølgning ved http://www.eksperten.dk/spm/602278 ???)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. april 2005 - 16:18 #7
Øhhh - denne her jeg mener: http://www.eksperten.dk/spm/606319
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2005 - 16:45 #8
Majmarken: Jeg tror ikke det er den samme computer :-)
Avatar billede christianem Nybegynder
04. april 2005 - 18:36 #9
Sorry, det er rigtigt som ejvindh skriver, det var en vens computer "jeg"/i fixede den dag og siden hen har vennen ingen log sendt til mig :( Men endnu engang tak for hjælpen, vennen har ikke haft problemer siden!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. april 2005 - 19:03 #10
<christianem>: OK - det var bare så nærligende...

Men her er min 'tale' til din vens computer - altså i denne tråd:

Ka' de dog ikke snart lære det - samme plade:

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

----
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. april 2005 - 19:05 #11
<christianem>: ... og så ka' du jo pænt lukke denne tråd med [point] til <tonnybrandt>...
Avatar billede christianem Nybegynder
04. april 2005 - 21:26 #12
Jeg har klikket på accepter, så han burde da have fået point?
Avatar billede christianem Nybegynder
04. april 2005 - 21:27 #13
Og tak for hjælpen til dig majsmarken!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. april 2005 - 21:51 #14
Du skal lige markere mit navn nede til venstre først, og herefter trykke accepter *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 09:24 #15
Så lykkedes det. Takker for point :)