Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke logge på MySQL

Jeg er gået helt i hårknude. Jeg ved ikke om jeg gør noget galt, eller ikke har alt jeg skal bruge. Jeg har lige været på 3-ugers kursus i CMS og php/mysql.
Jeg har installeret mysqlfront, og har ingen problem med at lave tabel i phpmyadmin. Når jeg så vil Lave mysql connection i Dreamweaver får jeg dette svar:There is no testing server running on this machine. Hvis jeg conecter i Mysqlfront får jeg denne besked:Conection failed 1045- acces denied for user xxxx_dk'@localhost(using password.YES)Er der noget jeg mangler eller hvad?
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, er der mon en der kan hjælpe?
På forhånd tak
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:10 #1
hvilke brugere har du oprettet og er du sikker på at de rent faktisk har rettigheder til at connecte fra deres IP etc.
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:11 #2
Jeg er ikke helt med på hvad du mener
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:13 #3
Din mysql server modtager svarer kun på forespørgsler, hvis de kommer fra en bruger der har rettighed til de ressourcer forespørgslen tilgår. Idet er er muligt at begrænse en brugers rettigheder inden for visse IP'ere så tænker jeg at det kunne være problemet. Hvilken bruger benytter du til at connecte til database og hvad indeholder user tabellen i mysql?
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:17 #4
Jeg har lavet tabel i PHPmyadmin uden problemer, og også "fyldt" lidt i den, men forstår ikke hvorfor jeg ikke kan komme videre, jeg bruger de rigtige passwords og username, jeg har prøvet det på B-one og Frac serverne, med samme resultat begge steder. Kan jeg mon mangle noget softvare?
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:19 #5
Okay.. jeg skal lige være med. Du kan godt få adgang fra phpMyAdmin ikke ikke fra andet. Men du nævner at du har flere steder hvor du kører mysql?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2005 - 17:20 #6
Kører PHPMyAdmin, Dreamweaver og MySQLFront på samme maskine ?

(og med PHPMyAdmin mener jeg den maskine som PHP kører på ikke den maskine som
browseren kører på)
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:23 #7
PHPadmin kører på server, resten på min egen comp. I skal lige vide at jeg ikke overhovedet har haft det til at virke.
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:24 #8
det er nok fordi MySQL er sat op til ikke at give adgang til din bruger udefra.
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:25 #9
Brugeren er jo mig selv.. Hvad kan jeg mon gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2005 - 17:25 #10
Da adgangen jo afhænger af både brugernavn og maskine, så bekræftiger det vel
at brugernavnet kun har adgang fra den maskine PHP kører på og ikke fra den maskine
hvor Dreamweaver og MySQLFront kører
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:28 #11
kalgens: Det brugernavn dit webhotel har opretter har tydeligvis kun givet adgang for databaseforbindelse hvis det kommer fra deres egen maskine. Dette betyder at dine PHP scrit (herunder phpMyAdmin) kan få adgang men det kan du ikke fra programmer der kører på din anden maskine.

Jeg tror næppe du får dit webhotel til at åbne så jeg tror svarer kort og godt er at det kan du ikke løse.
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:30 #12
Hvad gør alle andre der bruger databaser på B-one og frac serverne, so understøtter MySQL? Nogen må da kunne have glæde af det?
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:31 #13
Hvad mener du præcis med det? Folk bruger jo ikke databasen udefra når de kører på B-one.

Bortsat fra det har du oprettet spørgsmålet i en forkert kategori. Dette er MS SQL og ikke MySQL.
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:32 #14
Sorry prøver nyt forum.
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:34 #15
nejnej.. lad os bare holde den her.. der er helt sikkert en del MySQL folk såsom arne_v og jeg selv der også holder til her.
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 17:36 #16
Jeg har oprette unde MySQL, men kan dog godt fortsætte. Så kom endelig med gode ideer til hvad der kan være galt.
Avatar billede klangens Nybegynder
21. marts 2005 - 19:37 #17
Jeg lukker her