Avatar billede qhp Nybegynder
21. marts 2005 - 11:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man MAC-adresse på en PDA

Min Fujitsu Siemens Pocket LOOX 710 har et indbygget WLAN kort. Er der nogen der kan vise mig hvad jeg skal gøre for at få vist kortets MAC adresse?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2005 - 11:56 #1
Står det ikke her under:

Touch the WLAN Power symbol under Start - Settings - System.
Avatar billede qhp Nybegynder
21. marts 2005 - 12:50 #2
Det gør det ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2005 - 13:34 #3
http://www.cewindows.net/faqs/networkutils.htm Søg på MAC, der er to programmer til det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. marts 2005 - 14:14 #4
Hvis den allerede nu kan koble op på et wlan kan du evt blot gå ind i routerens opsætning og se de tilsluttede enheder. Der vil macaddresserne på de tilsluttede ender stå.
Avatar billede katborg Praktikant
21. marts 2005 - 20:35 #5
På min iPAQ 4150 står i det i Asset Viewer

Start->Settings->System->Asset Viewer->Wirelesl LAN
Avatar billede qhp Nybegynder
21. marts 2005 - 21:52 #6
Tonnybrandt, min trådløse Sitecom AP kan ikke vise tilsluttede enheder og derfor heller ikke deres MAC adresser. Mit problem er, at PocketPC ikke kan se mit trådløse netværk, selvom jeg har deaktiveret både MAC adresse fitrering og WEP på AP´en. Jeg  skjuller heller ikke SSID. Jeg skulle manuelt oprettet et, men den bliver ved med at sige at netværket ikke er tilgængeligt.

james t dk, tak for linken. Det ser ud som om jeg bliver nødt til at installere et program udefra for at kunne vise bl.a. MAC på netkortet, hvor underligt. Men det er svært for mig da jeg endnu ikke kan få den på netværket.

katborg, det gør det ikke på min PocketPC
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2005 - 05:46 #7
Prøv at installere dette program, så kan du se alle trådløse netværk i nærheden, samt hvordan de er beskyttet. http://www.stumbler.net/

Har du enablet (tændt for) den trådløse del på din maskine?
Avatar billede qhp Nybegynder
23. marts 2005 - 20:50 #8
Det er lykkedes mig at koble min PDA på en anden AP som kan vise MAC adresse på de tilsluttede enheder. De programmer "james t dk" har foreslået lyder også interessant, men er noget for besværlige til mit simple formål. Tak til jer alle sammen. Kan tonnybrandt og james lave jeres kommentarer om til et svar?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 21:45 #9
Nej, men vi kan da lægge et nyt svar *s*
Godt du fik løst problemet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 22:42 #10
Takker for point :)

James_t_dk > Sig lige til, hvis jeg skal lave et spørgsmål med halvdelen af pointene.
Avatar billede katborg Praktikant
18. april 2005 - 12:59 #11
Avatar billede qhp Nybegynder
18. april 2005 - 13:55 #12
Ja, der gemmer den sig. Tak katborg.