Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2005 - 08:53 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmenetværk mellem 2 PC'er Router

Jeg har 2 computere med XP der er på internettet med kabelmodem via en Bredbånds Router med 4-Port Switch. TRENDnet TW100-S4W1CA
Jeg ønsker at kunne forbinde dem i et hjemmenætværk. Microsoft henviser til Guiden netværk men jeg kan ikke få det til at virke!!!

Først giver guiden nogle muligheder for forbindelsen.
Den for mig mest nærliggende, er at begge computere har direkte adgang uafhængig af hinanden til internettet via Routeren (Sådan køre de nu og begge virker - men uden hjemmenætværk). Imidlertid fraråder Microsoft dette?
Forhandleren meddelte at Routeren var med indbygget firewall? Så hvordan kommer jeg videre så netværket kommer til at virke.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. marts 2005 - 09:26 #1
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2005 - 09:28 #2
det ser jeg lige på
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2005 - 09:35 #3
Der er ikke nogen opskrift på min opstilling:
Begge computere har direkte adgang uafhængig af hinanden til internettet via Routeren. Netværket skal ikke bruge ixp/sxp/netbios
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. marts 2005 - 09:40 #4
Lige en hurtig: Der er nævnt flere steder (ikke kun i nævnte link) at smid ipx/netbios på og det ruller som ønsket imellem lokale PC'er.
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2005 - 09:46 #5
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2005 - 10:21 #6
Når jeg taster 192.168.1.254 kommer følgende informationer fra routeren.
PPPoE Connection Disable
PPPoE Profile No. (Not PPPoE)
PPPoE Connection Time (Not PPPoE)
IP Address 80.167.221.214
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 80.167.221.1
Primary DNS Server 194.239.10.41
Secondary DNS Server 194.239.134.83
Domain Name webspeed.dk
Adapter Address 00-E0-98-C1-F1-9C
Link Status DHCP already claimed

--------------------------------------------------------------------------------
Men er det ikke bare at lade begge pr'er være i samme netværksgruppe. og dele filerne i begge c:drev så skulle det køre ad sig selv ?
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2005 - 15:00 #7
Lokal-IP-adresser:
Routher:  192.168.1.254
    pc1: 192.168.1.1
    pc2: 192.168.1.2

det er de lokale aderesser men hvorfor kan kun den ene pc se begge computere? Kan det have noget med firewallen at gøre?
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2005 - 16:19 #8
min søn har skrevet: via fast ethernet - Miniport til Packet Scheduler 192.168.1.2/255.255.255.0 adapter supnet InternetZone Han bruger EZ firewall LE
Jeg bruger Panda Platinum Internet Security 2005
Er det ikke nødvendigt at give adgang til 192.168.1 til 253, når den tildelte ip adresse er dynamisk? hvis ja hvordan gøres det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. marts 2005 - 14:03 #9
Jeg har en OfficeConnect Cable/DSL Gateway (model 3C857). Det er en router med indbygget 4 ports switch. Lige nu har jeg 3 computere sat til, og samtidigt "hjemmenetværk".

- Man skal huske at angive samme "arbejdsgruppe/workgroup", ellers kan man ikke direkte se computerene, samlet.. så skal man "gå ind" på de forskelle arbejdsgrupper, for at se de forskellige computere.

- Jeg har kigget på http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php#internetadgang der indeholder nogle gode informationer.

- Vælg "hent ip" og "hent dns" automatisk

- I din software firewall, skal du angive de interne ip'er, på de andre computere, under "tilladt adgang" (eller hvad de nu kalder den). Ellers vil de sikkert blive blokeret/afvist.

- Firewallen i din router, kan muligvis også blokere computerene, som software firewallen vil.

- Du skulle gerne kunne komme i kontakt med routeren, hvis du kobler din computer direkte til den, og går ind på http://192.168.1.1 eller http://192.168.0.1 (kan ikke huske hvilke en det er).. Der kan du ændre forskellige indstillinger for routeren.
Avatar billede thomasl Nybegynder
22. marts 2005 - 14:32 #10
Ok - Det ser ud til at jeg er på sporet. For at kunne ændre indstillingerne på min router skal der tastes 192.168.1.254, men det gør vel ingen forskel. Jeg kan ikke kome videre lige nu da den ene pc er til rep. Får den forhåbentlig tilbage inden påske. Åbner så kun for pc1: 192.168.1.1 i pc2' firewall og  192.168.1.2 i pc1's firewall. Venter lige med det med pointene. Vender tilbage inden påske.
Hilsen /thomasl
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2005 - 14:39 #11
thomasl> Svar ønskes: http://www.eksperten.dk/spm/602522
Avatar billede thomasl Nybegynder
18. maj 2005 - 10:37 #12
til thesurfer > Har først fået løst netværksproblemet nu da netværksproblemerne ifølge leverandøren (Datronic i århus) skyldtes en processorfejl. Processor - bundkort og ram er blevet skiftet uden beregning og netværket fungerer uden ipx/netbios. Hvad gør vi nu med de 160 point, for noget skal du da have for din indsats.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2005 - 10:52 #13
CPU+mainboard var skyld i, at du ikke kunne oprette forbindelsen?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2005 - 10:54 #14
15 points er nok :-)
Avatar billede thomasl Nybegynder
18. maj 2005 - 11:00 #15
Kun cpu'en - først blev bundkort og ram skiftet uden effekt. Indleverede pc'en ind igen. Efter en lille månedstid fik jeg den igen med en ny cpu og oven i hatten fik jeg en dvdbrænder et dvddrev + en trådløs opladbar mus. Ikke værst.
Avatar billede thomasl Nybegynder
18. maj 2005 - 11:03 #16
skal lige sende et svar! Læg lige marke til at nullerne i 2oo er ekrevet med små o'er, Jeg undskylder den lange ventetid.
Hilsen Thomas
Avatar billede thomasl Nybegynder
18. maj 2005 - 11:06 #17
Med rentes rente :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2005 - 11:06 #18
Hehe.. så jeg godt :-)
Man mener at man normalt godt kan skrive tal, i titlen.. det ville bare ikke acceptere det..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2005 - 11:06 #19
Takker for points :-)