Avatar billede dcheng Novice
18. marts 2005 - 22:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ISA Server 2004 og FTP?

Jeg har installeret en ISA 2004 på en SBM 2003 server.
Jeg har lavet en access rule som gør at alle porte inde fra kan komme ud. Det ser også ud til at virke. Men når jeg forsøger at uploade en fil til en ftp server på internettet så får jeg en fejl 550 Access is Denied.

Men jeg kan godt liste og downloade fra serveren men bare ikke uploade.

Hva kan være problemet?
Avatar billede snowball Novice
18. marts 2005 - 22:07 #1
Det har ikke noget med ISA Serveren at gøre, for når du kan komme ind og hente fra FTP serveren, så virker alt jo som det skal i ISA serveren. Det brugernavn du oprettet forbindelsen med til FTP'en har åbenbart ikke adgang til at uploade filer til den pågældende folder.

Få personen bag FTP serveren til at tjekke dine rettigheder.
Avatar billede dcheng Novice
19. marts 2005 - 09:56 #2
Hmm det kan jeg ikke få til at hænge sammen. Fordi jeg kan uploade og downloade fra en af mine kamerater. Men amme konto naturligvis. Så jeg tror ikke det er rettighederne.
Avatar billede dcheng Novice
19. marts 2005 - 09:59 #3
Jeg har en ide til hvad det kunne være men ved ikke hvordan jeg løser det.
Jeg har nemlig også en FTP server installeret på min server hvor ISA også er installeret. Så spørgsmålet er om det ikke er den som giver Access is denied. Men jeg har jo fat i FTP ude på internettet..
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2005 - 10:06 #4
Du siger du for Access Denied ! Men hvis en kammerat prøver at logge ind samme sted fra hans maskine så kan han godt ?
Avatar billede dcheng Novice
19. marts 2005 - 10:13 #5
Ja det kan han godt. Og han er på en anden forbindelse ...

Men jeg valgt denne option i Total Commander og nu virker det.
"HTTP Proxy with FTP support"
Avatar billede snowball Novice
20. marts 2005 - 12:02 #6
Husk venligst at lukke spørgsmålet hvis du selv fandt løsningen :)
Avatar billede dcheng Novice
20. marts 2005 - 19:07 #7
ok sorry :D