Avatar billede grise_bassen Nybegynder
18. marts 2005 - 14:32 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

slet funktion virker íkke

i mit bruger system jeg har fået lavet er der intern besked system i med ind- og udbakke hvor man kan slette de beskeder man har fået og sendt

men slet funktion virker ikke helt
når man sletter i indbakke bliver den slettet vist i udbakke og omvendt

indbakke.php

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid")) {
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css">
</head>

<body>
<?
include "mysql/mysql.php";
if($_GET[id] != "") {

$slet = mysql_query("UPDATE post SET slettet = 'ja' WHERE ID = '$_GET[id]'") or die(mysql_error());
print "beskeden er nu slettet!";
}
?>
<br><br>
<?
include "mysql/mysql.php";
$hent_breve = mysql_query("SELECT * FROM post WHERE modtager = '$_SESSION[brugernavn]' AND slettet = 'nej'") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent_breve)) {
?>

til: <? echo $vis[afsender]; ?>  -  Sendt: <? echo $vis[dato]; ?>  -  <a href="laes.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Læs brev</a> - <a href="indbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Slet</a>
<br>

<?
}
?>

</body>

</html>
<?
}else{
print "Du er ikke logget ind!";
}
?>

udbakke.php

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid")) {
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css">
</head>

<body>
<?
include "mysql/mysql.php";
if($_GET[id] != "") {

$slet = mysql_query("UPDATE post SET slettet = 'nej' WHERE ID = '$_GET[id]'") or die(mysql_error());
print "beskeden er nu slettet!";
}
?>
<br><br>
<?
include "mysql/mysql.php";
$hent_breve = mysql_query("SELECT * FROM post WHERE afsender = '$_SESSION[brugernavn]' AND slettet = 'ja'") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent_breve)) {
?>

til: <? echo $vis[modtager]; ?>  -  Sendt: <? echo $vis[dato]; ?>  -  <a href="laesudbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Læs brev</a> - <a href="udbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Slet</a>
<br>

<?
}
?>

</body>

</html>
<?
}else{
print "Du er ikke logget ind!";
}
?>

min sql

CREATE TABLE `post` (
  `ID` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `afsender` varchar(100) NOT NULL default '',
  `modtager` varchar(100) NOT NULL default '',
  `dato` varchar(100) NOT NULL default '',
  `emne` varchar(100) NOT NULL default '',
  `tekst` varchar(100) NOT NULL default '',
  `status` varchar(100) NOT NULL default '',
`slettet` varchar(100) NOT NULL default 'nej',
PRIMARY KEY  (`ID`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=2 ;
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2005 - 14:33 #1
Det er altså en ret nuttet if-sætning, du har øverst.

Den viser med al tydelighed, at du absolut ikke kan programmere php eller noget andet for den sags skyld - no offence :)
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
18. marts 2005 - 14:35 #2
nuttet =)
kan du hjælpe mig?
Avatar billede sukos Juniormester
18. marts 2005 - 15:38 #3
damn en masse spm om det samme emne, du har fået oprettet!
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
18. marts 2005 - 19:44 #4
det er ikke helt de samme men ved det godt! har jo selv oprettet dem men kan du hjælpe?
Avatar billede leflings Nybegynder
19. marts 2005 - 11:36 #5
I din udbakke.php har du vist nogle fejl. Den henter alle dem der er sat til slettet='ja', det bør du nok rette hvis du vil undgå at den henter de slettede :)

Og igen i udbakke.php: Når du vil slette beskeden (under din if sætning) sætter du den slettet='nej'. Burde det ikke være slettet='ja'?

Ellers ser det fint, om end lidt simpelt og usikkert.
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2005 - 12:50 #6
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid")) {

if(isset($_SESSION["brugernavn"], $_SESSION["kodeord"], $_SESSION["logintid"])) {

}

Hvorfor registrere kodeordet?

if($_GET[id] != "") {

if(isset($_GET["id"]) && is_numeric($_GET["id"])) {

er den sat? Og hvis den er, er det så et tal?

Og lav gerne et tjek på om der nogen beskeder + brug " eller '

if(mysql_num_rows($hent_breve) !=0) {
while($vis = mysql_fetch_array($hent_breve)) {
?>

til: <? echo $vis["afsender"]; ?>  -  Sendt: <? echo $vis["dato"]; ?>  -  <a href="laes.php?id=<? echo $vis["ID"]; ?>">Læs brev</a> - <a href="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"] ."?id=". $vis["ID"]; ?>">Slet</a>
<br>

<?
    }

}else{
echo"Ingen mails i din indbakke.";
}
?>
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
20. marts 2005 - 09:22 #7
sukos
- problemet er jo bare så, at når en afsender sender et brev, så får det et id, og via det id, sletter man så det brev som afsenderen har sendt, men OGSÅ det som modtageren modtager.. Deri problemet ligger. Så den skal ændre noget fra 1 til 2 når den bliver slettet af modtageren. noget i den stil :)
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
21. marts 2005 - 20:05 #8
nu vises den i både i ind og udbakke men når jeg sletter i feks udbakke sletter den nogså den i indbakke

nu ser min ind- og udbakke sådan her ud

indbakke.php
<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid")) {
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css">
</head>

<body>
<?
include "mysql/mysql.php";
if($_GET[id] != "") {

$slet = mysql_query("UPDATE post SET slettet = 'ja' WHERE ID = '$_GET[id]'") or die(mysql_error());
print "beskeden er nu slettet!";
}
?>
<br><br>
<?
include "mysql/mysql.php";
$hent_breve = mysql_query("SELECT * FROM post WHERE modtager = '$_SESSION[brugernavn]' AND slettet = 'nej'") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent_breve)) {
?>

fra: <? echo $vis[afsender]; ?> - Sendt: <? echo $vis[dato]; ?> - <a href="laes.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Læs brev</a> - <a href="indbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Slet</a>
<br>

<?
}
?>

</body>

</html>
<?
}else{
print "Du er ikke logget ind!";
}
?>

udbakke.php

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid")) {
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css">
</head>

<body>
<?
include "mysql/mysql.php";
if($_GET[id] != "") {

$slet = mysql_query("UPDATE post SET slettet = 'ja' WHERE ID = '$_GET[id]'") or die(mysql_error());
print "beskeden er nu slettet!";
}
?>
<br><br>
<?
include "mysql/mysql.php";
$hent_breve = mysql_query("SELECT * FROM post WHERE afsender = '$_SESSION[brugernavn]' AND slettet = 'nej'") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent_breve)) {
?>

til: <? echo $vis[modtager]; ?> - Sendt: <? echo $vis[dato]; ?> - <a href="laesudbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Læs brev</a> - <a href="udbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Slet</a>
<br>

<?
}
?>

</body>

</html>
<?
}else{
print "Du er ikke logget ind!";
}
?>
Avatar billede barklund Nybegynder
21. marts 2005 - 20:17 #9
Som vi fik konstateret herovre:

http://www.eksperten.dk/spm/602169

Er du:

1) en skidt spørger

2) en der fusker med point-uddeling

3) to brugere

Så forvent ikke mere hjælp herinde :)

--
Morten Barklund
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
21. marts 2005 - 20:32 #10
1) jeg er ikke den samme som autohh

2) så jeg fusker ikke

3) så jeg har ikke to bruger

4) så ja jeg håber da på du vil hjælpe

5) bare fordi vi bruger samme system betyder det ike vi er den samme bruger
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
21. marts 2005 - 20:34 #11
synes faktisk det meget irreterene at folk kommer med løse beskyldninger
men admin kan vel se at vi ikke har samme ip
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
21. marts 2005 - 20:34 #12
:S
Avatar billede barklund Nybegynder
21. marts 2005 - 20:40 #13
Du vil simpelthen påstå, at to forskellige personer uafhængigt af hinanden kunne finde på at skrive:

if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid"))

Det er simpelthen for dumt!
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
22. marts 2005 - 14:57 #14
nej for det er ikke noget jeg har lavet selv så nej det er ikke dumt..!
JEG FIK DET LAVET i et spm på solutions2all.dk at han så har læst spm og download det jeg fik lavet er ikke min skyld. så drop dine beskyldningerne når du ikke har ordenligt baggrund for dem
Avatar billede barklund Nybegynder
22. marts 2005 - 15:04 #15
Well,

Pt. 1) Du har direkte fået det lavet af nogen? Det er simpelthen et forfærdeligt script, som jeg ikke ville have givet 2 ører for - ikke engang 2 eksperten-point!

Pt. 2) Du bør under alle omstændigheder følge de tips, som "ham den anden der har downloadet samme script" har fået i alle de spørgsmål, som han har oprettet.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. marts 2005 - 14:32 #16
jeg har ikke givet penge for det! kun solutions2all points

jeg kiggede på spm oprette af ham den anden
hvis jeg har forstået det rigtig så skal der i toppen stå

if (session_is_registered("brugernavn") && session_is_registered("kodeord") && session_is_registered("logintid")) {

er det rigtigt?
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 14:36 #17
Rigtig meget rigtigt :)

Og jeg vil stadig holde mig til, at hvis pågældende har lavet et system til dig, hvor han har lavet så stor en brøler, der viser kæmpe mangel på almindelig programmeringsforståelse, så er resten af scriptet nok også fyldt med fejl og andre småting, der kunne laves meget smartere.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. marts 2005 - 14:48 #18
ja sikkert men når jeg ikke kan finde ud af php og i øjeblikket ikke har tid så er det nok det bedste jeg kan få..!
men hvis du har tid og lyst kan jeg da oprette et nyt spm hvor du kan kigge fejl i gennem..! hvis du har tid og lyst?

men lukker det her spm for har fået det til at virke

indbakke

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid")) {
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css">
</head>

<body>
<?
include "mysql/mysql.php";
if($_GET[id] != "") {

$slet = mysql_query("UPDATE post SET sletindbakke = 'ja' WHERE ID = '$_GET[id]'") or die(mysql_error());
print "beskeden er nu slettet!";
}
?>

<?
include "mysql/mysql.php";
$hent_breve = mysql_query("SELECT * FROM post WHERE modtager = '$_SESSION[brugernavn]' AND sletindbakke = 'nej'") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent_breve)) {
?>

fra: <? echo $vis[afsender]; ?> - Sendt: <? echo $vis[dato]; ?> - <a href="laes.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Læs brev</a> - <a href="indbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Slet</a>

<?
}
?>

</body>

</html>
<?
}else{
print "Du er ikke logget ind!";
}
?>

udbakke

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("logintid")) {
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css">
</head>

<body>
<?
include "mysql/mysql.php";
if($_GET[id] != "") {

$slet = mysql_query("UPDATE post SET sletudbakket = 'ja' WHERE ID = '$_GET[id]'") or die(mysql_error());
print "beskeden er nu slettet!";
}
?>

<?
include "mysql/mysql.php";
$hent_breve = mysql_query("SELECT * FROM post WHERE afsender = '$_SESSION[brugernavn]' AND sletudbakket = 'nej'") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent_breve)) {
?>

til: <? echo $vis[modtager]; ?> - Sendt: <? echo $vis[dato]; ?> - <a href="laesudbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Læs brev</a> - <a href="udbakke.php?id=<? echo $vis[ID]; ?>">Slet</a>

<?
}
?>

</body>

</html>
<?
}else{
print "Du er ikke logget ind!";
}
?>

sql

CREATE TABLE `post` (
  `ID` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `afsender` varchar(100) NOT NULL default '',
  `modtager` varchar(100) NOT NULL default '',
  `dato` varchar(100) NOT NULL default '',
  `emne` varchar(100) NOT NULL default '',
  `tekst` varchar(100) NOT NULL default '',
  `status` varchar(100) NOT NULL default '',
`sletindbakke` varchar(100) NOT NULL default 'nej',
`sletudbakket` varchar(100) NOT NULL default 'nej',
PRIMARY KEY  (`ID`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=2 ;
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. marts 2005 - 14:52 #19
der skulle havde stået tid til at lære det
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. marts 2005 - 15:01 #20
og lukker forresten også da jeg selv fik det til at virke