Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:00 Der er 63 kommentarer og
2 løsninger

Forum hacket, har Backup men hvad gør jeg ?

Hej jeg har phpbb forumuet, med version 2.8, der er så en der synes det er sjovt at drille lidt ; ) fik et tip om at jeg skulle lave det om til 2.13 det gjorde jeg, der gik en dag, og han slettede alle indlæggene, jeg har så en backup, men jeg er ikke den største haj til det. Jeg ved ikke om jeg skal bruge et andet forum ?

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at forhindre ham ? han har også hacket mit email konto på hotmail.

Phpbb2.dk siden er også hacket, er phpbb usikkert ? Hva ville i bruge ?
håber virkelig der er en der kan guide mig frem. har tænkt lidt på idealscience forumet ? Hva synes i ?
Avatar billede bromer Nybegynder
18. marts 2005 - 10:04 #1
Saa vidt jeg ved at phpbb et udemaerket produkt, er du sikker paa at fejlen ligger der? Det kan jo vaere at vedkommende har faat adgang til databasen via en ubeskyttet phpMyAdmin?
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:06 #2
måske snitz forum.. men det er et ASP forum.

Din hotmail kan du få igen hvis du kontakter hotmail og forklare dem situationen.

Angående dit hacking problem ellers må en eller anden som har forstand på php og mysql svare på:)
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:11 #3
Har kontaktet Microsoft og har bedt dem om at Lukke kontoen men har ikke hørt fra dem ? har du evt en mail ?

Jeg ved ikke hvad problemet er med det hackningen, hvis i går ind på phpbb.com kan i se der har været problemer med det. Han har ihvertfald ikke adgang til databasen, det er jeg hundrede sikker på, for forumet kører stadig han har bare slettet indlæggene og ændret i det..
Så det han har er et rank som admin på siden.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:16 #4
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 10:26 #5
www.punbb.org har scripts til at konvertere fra phpBB til punBB ;)
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:27 #6
Jeg har desuden b-one, har kigget lidt på http://www.yabbforum.com/downloads.php

Nogen erfaringer ?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:31 #7
coder, er du sikker på det er sikkert ? er der desuden ikke andre design til det forum ?

har prøvet at uploade mit backup med phpbb, et backup på 30 mb, den går ned mens jeg prøver at uploade
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 10:35 #8
Mjooh, Hans "PunBB Migration Tool" kan konvertere fra phpBB 2 til punBB - Det skulle virke fint! Mht. din uploader der går ned, ved jeg ikke ;)
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:38 #9
Ok jeg har fundet ud af hva jeg skal bruge...

http://forum.mamboserver.com/forumdisplay.php?f=19&page=1&sort=lastpost&order=&pp=30&daysprune=-1

Denne server, vil det være svært at overføre det backup fra phpbb ??? Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 10:40 #10
Vil du købe vBulletin eller hvad?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:46 #11
Det er jo for dyrt : ( er MEGET tilfreds hvis jeg ikke få mambo forumet.
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 10:46 #12
phpbb:
Prøv at install phpbb forfra i en anden mappe og brug en ny database, restore din backup på 30 mb. Hvis det fungerer, kan du jo blot slette alle filerne og databasen, som hører til det hackede forum.

Hotmail:
Prøv først: https://memberservices.passport.net/ppsecure/MSRV_ResetPW.srf?lc=1033&cbid=486
Herefter: http://www.msn.co.uk/specials/hotmail123/hotmail123_faq/default.asp#hacked
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:46 #13
eller mener får mambo
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 10:48 #14
Den side du linker til med mambo, det var vBulletin, og det følger så vidt jeg ved ikke med mambo ;P
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 10:54 #15
Hmm ok, er der ikke nogen andre OS forumer som er gode ?
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 11:11 #16
www.minibb.net ser også fin ud
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 11:21 #17
Ok det er meget enkelt, der skal være mulighed for at sætte billeder ind osv.

det jeg vil er at finde et forum der er med et ok design mindst så godt som phpbb og det skal være sikkert, plus at jeg skal kunne overføre den database til det andet forum ??
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 11:25 #18
Så kender jeg kun punbb ;) Du kan godt skifte udseende på punbb. Hvis du ikke selv kan finde ud af at lave design, er der nogle her: http://www.punres.org/
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 11:31 #19
Der er ikke noget Design der ?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 11:34 #20
Levich..
phpbb:
Prøv at install phpbb forfra i en anden mappe og brug en ny database, restore din backup på 30 mb. Hvis det fungerer, kan du jo blot slette alle filerne og databasen, som hører til det hackede forum.!"

Jeg er noob ; ) hvordan sletter jeg databasen ?

Jeg kunne nemlig ikke restore min database ? kan du fortælle hva jeg skal gøre, hvor skal jeg uploade den fra ? har også sat backupen ind på min side, så den hurtigere kunne hente loade det, men det hjalp ikke.
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 11:38 #21
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 11:38 #22
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 11:39 #23
Tja, hvor er dit domæne hosted?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 11:39 #24
Har været derinde der er jo ik rigtig noget.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 14:27 #25
Mit domæne er hosted fra B-one,
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 14:40 #26
Her står der, hvordan du får udgang til din database: https://www.b-one.net/static/support-faq.do?category=mysql&number=4

Og her kan du læse mere om phpmyadmin: http://www.phpmyadmin.net/home_page/docs.php
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 14:43 #27
Jamen jeg har adgang til min database det er ikke det..

men kan jeg overføre mit backup til det ovenstående forum ? understøtter det det ? i så fald hvordan gør man ?
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 14:46 #28
For at restore til et eksisterende phpbb forum, skal du logge ind som administrator via din browser, men det kan du jo ikke, da du er blevet hacked. Derfor opret en ny database, med et andet navn og restore din backup til den.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 14:50 #29
Ik så jeg skal slette databasen helt ?? Jeg har nemlig også et billede galleri som ikke er fra phpbb...
hvordan undgår jeg at slette det også ? Jeg vil helst ikke have phpbb længere da jeg synes der er for mange huller, kan jeg ikke restore det backup til et andet forum ?
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 15:12 #30
Se i dokumentationen for de nye forum du vælger, om du kan restore fra phpbb.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 15:23 #31
Der står ikke noget om phpbb, tror sku heller ikke det vil stå på nogen, hvorfor nævne konkurrenten ?
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 15:25 #32
Der står da masser på www.punbb.org man nævner vel konkurrenten så folk kan se at man kan komme væk fra f.eks. phpBB ;P
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 15:25 #33
Du kan sikkert også købe Invision Power Board, de har sikkert også værktøjer til at migrere fra phpBB.
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 15:26 #34
phpbb giver vejledninger til, hvordan man konverterer fra andre fora til phpbb, så mon ikke de andre også gør det.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 15:26 #35
Hehe ok den havde jeg sku egentlig ikke tænkt på ; ) Men ny tænker mere på dette forum
http://www.simplemachines.org/
kan ikke se der står noget ???
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 15:27 #36
Så kan man nok ikke?
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 15:36 #37
Nu fulgte jeg lige linket og brugte 10 sekunder: http://www.simplemachines.org/download.php?converters
De har en converter.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 15:44 #38
Arhh sorry, ok hvordan converter man så ??
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 15:49 #39
Er lige ved at kigge på :

http://www.simplemachines.org/community/readme_convert.html

Skriver lige hvis jeg støder ind i problemer det gør jeg nok ; (
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 16:29 #40
arhh..

The installer was unable to access the "smf" database. With some hosts, you have to create the database in your administration panel before SMF can use it. Some also add prefixes - like your username - to your database names

Det siger den! har prøvet at installere det... skal jeg oprette en mappe i phpmyadmin ? hvordan gør jeg det ??
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 16:31 #41
Jeg vil gætte på at din database ikke hedder "smf", ret det til hvad din database hedder. I opsætningen lav et tabelpræfiks, som f.eks. "smf_"
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 16:41 #42
Jeg undskylder, det er for spild jeg hedder aner-intet, hvordan retter jeg det ?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 16:49 #43
Jeg er inde under databases, men kan ikke se der står noget med add eller edit.
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 16:49 #44
Det har jeg ingen idé om
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 17:32 #45
Nedtur!! ; ( : (  Er der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig ?
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 19:09 #46
Du bliver vist selv nød til at lave det meste af arbejdet. Jeg kan dog linke til en side, som forklarer lidt mere om installation: http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=6765.0.
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 19:32 #47
Jeg er kommet i tanke om, hvad du måske kan gøre for at få dit gamle forum tilbage. Du har jo ftp-adgang til serveren. Hvis du igen følger proceduren for opdatering til version 2.0.13, så uploader du jo /install/install.php. Den fil kan du jo blot køre og så har du administrator rettigheder. Fjern den fjendtligsindede bruger. Bagefter slet mapperne /install og /contrib på serveren. Endelig restore fra den backup du har.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 19:40 #48
Ok ser lige på det tak for hjælpen...
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 19:41 #49
Det må jeg prøve men backupen er på 30 mb, den siger siden kunne ikke findes, den kan ikke loade den
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 19:42 #50
hvis alt fejler må du ringe til B-one support og så må de ordne det over telefonen.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 19:47 #51
B-one har ikke telefon support, har kontaktet dem.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
18. marts 2005 - 20:38 #52
Så har han også hacked min anden mail : ( og kan i princippet godt ændre min kode her... Hotmail er noget lort...
Avatar billede levich Nybegynder
18. marts 2005 - 20:40 #53
"backup'en kan ikke loades". Dvs. du kan få administrator rettigheder? Hvis ja, så kan du slette den fjendtligsindede bruger.
Så er der det med restore. Har du installeret noget MODS (modifikationer) til phpbb? Det kan være derfor.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 20:43 #54
næh ikke telefon support, men mon de ligger på hvis man ringer til dem alligevel? hehe man kan vel slå deres nummer op
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 20:43 #55
Den phpBB han brugte var dybt forældet, det var nok en af de utallige svagheder der har været i selve phpBB.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
19. marts 2005 - 11:15 #56
Hvem er han ?? Tror ikke ligefrem det er derfor hvis du hentyder til mig, han har også hacket selve domænet nu!
Avatar billede levich Nybegynder
19. marts 2005 - 14:00 #57
Hacked domænet! Måske er der noget overvågningssoftware på din computer. Det kan tyde på at han ved alt hvad du foretager dig. Har du antivirus, firewall og anti-spywaresoftware?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. marts 2005 - 22:50 #58
Jo, jeg hentyder naturligvis til dig. Den version af phpBB var dybt forældet, og havde en hel del sikkerhedshuller. At han har gjort andet er jo en helt anden sag ;P
Avatar billede aner-intet Nybegynder
23. marts 2005 - 13:24 #59
Jeg er ret sikker på han har sendt en keylogger på en anden computer som jeg har arbejdet på... Det kan ikke være andet..
Avatar billede levich Nybegynder
23. marts 2005 - 18:42 #60
Har du antivirus, firewall og anti-spywaresoftware?

Jeg kan godt hjælpe dig med at fjerne virus og/eller spyware fra computeren, hvis ovenstående ikke er tilfældet.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
23. marts 2005 - 19:34 #61
Jeg har norton antivirus 2005... har en jensen router med firewall.. og har også et spyware program som er rigtig godt... det er bare ham kammeratens computer...

Men jeg vil lukke denne tråd... den som føler de fortjener point bedes svare ; )
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 19:36 #62
nej tak:)
Avatar billede coderdk Praktikant
23. marts 2005 - 19:56 #63
Næh
Avatar billede levich Nybegynder
23. marts 2005 - 23:48 #64
Jeg synes jeg har givet nogle gode forslag vedr. hvad du kan gøre for at få kontrollen tilbage med dit forum. Desuden sporede jeg dig ind på muligheden for overvågningssoftware på din computer. Men det er fuldstændig op til dig, du giver point efter hvad du har kunne bruge mine kommentarer til.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
29. marts 2005 - 14:29 #65
ok.. jamen jeg giver dig 30 point for det.. jeg takker alle for det..