Avatar billede jimmi_100 Nybegynder
17. marts 2005 - 20:46 Der er 6 kommentarer

no signal

hej.
vi har en computer som virkede perfekt men idag da jeg skulle tænde viser den (no signal) på skærmen og der sker intet.
Cd rom drevet vil ikke åbne.
Der er lys i power knappen men den anden diode som viser at der sker noget lyser overhoved ikke.
Jeg tror at blæseren køre...

kunne det være bundkortet?
Avatar billede levich Nybegynder
17. marts 2005 - 20:52 #1
"no signal på skærmen" tyder jo på at der ikke kommer noget signal fra selve computeren til skærmen. Har du et andet kabel du kan prøve med?

"den anden diode" viser at harddisken arbejder, hvilket den ikke gør, hvis der ikke er noget lys. Lyser den bare lidt lige når du tænder computeren?
Avatar billede jimmi_100 Nybegynder
17. marts 2005 - 21:00 #2
den lyser slet ikke.

Den giver heller ikke et lille blink
Avatar billede levich Nybegynder
17. marts 2005 - 21:09 #3
Ok, prøv at åbne kabinettet og se om kablerne til harddisken sidder som de skal. Der er et strømkabel (lille stik) og et IDE-kabel (store stik). Måske er et af dem gået løs.
Avatar billede jimmi_100 Nybegynder
17. marts 2005 - 21:22 #4
jeg har prøvet men stikkene sidder fint
Avatar billede levich Nybegynder
17. marts 2005 - 21:28 #5
Ok, prøv de andre IDE-stik og strømstik, tag dem ud og sæt dem i igen.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. marts 2005 - 22:43 #6
Kan du komme ind i bios ?