Avatar billede netroma Nybegynder
17. marts 2005 - 20:32 Der er 9 kommentarer

Problemer med Ny Pc

Hej, jeg har lige købt nyt bundkort og processor, det og mit system ser nu således ud:
Asrock 939 A8X-m
3200 elixir ram 512 Mb
Cpu amd64 3000+
Radeon 9600 pro.

Nu har jeg så pludselig fået et problem med at computeren lukke ned når jeg kører med de højeste konfikurationer, doom3 kan den got kører, hvad kan det mon Værer
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
18. marts 2005 - 10:35 #1
varme problem på grafikkortet, kontroller temperaturen. Passer med det er når du belaster din pc med tung grafik.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
18. marts 2005 - 12:49 #2
Hejsa,
Hvad siger temp. på din cpu. 3000+ bliver noget varme, og temp. skal helst ikke overstige 50 gr. selv om de er testet til 85-90. Det kan i princippet være mange ting. ejoergensen kan sagtens have ret. Hvad med usb devices - laver af og til prob.

Hvis din comp. ikke bliver for varm på hverken grafikk. eller cpu, så prøv at skrue ned for fsb'en, og se om den laver samme fejl. Hvis mobo. har en defekt, kan det ske hvis man presser det.

Test evt. med memtest fra ultimateboot cd for ramfejl. Gå evt. til harddisk producentes hjemmeside og hent et testprogram til fejlsøgning af HDD.

Der er mange flere muligheder, som kan rystet ud af ærmet, men prøv lige ovennævnte først.

/Naesten
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. marts 2005 - 13:20 #3
Det kan også være driveren til grafikkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. marts 2005 - 13:23 #4
Du har mange åbne spørgsmål, http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=netroma&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp , og det er almindelig høflighed, at følge op på sine spørgsmål, og evt lukke dem.

Du kan læse her hvordan du gør: http://expfaq.1go.dk
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
26. marts 2005 - 21:36 #5
hmm sker her mon mere ?
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
23. april 2005 - 22:48 #6
Lukketid !
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. april 2005 - 14:53 #7
Lad mig lige høre dig dragonknight, ikke i relation til dette spm. men mere i almindelighed. Er du sysadmin ? Eller opfører du dig bare som en.
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2005 - 15:36 #8
Ellers også gør han venligt opretteren af tråde opmærksom på hvordan tingene hænger sammen herinde hr.expert :D
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. april 2005 - 23:18 #9
huset, jamen det er jo lige nøjagtig det jeg mener - super vi har folk som dragon...