Avatar billede club-p Nybegynder
17. marts 2005 - 14:01 Der er 1 løsning

Brevflet - Word og Excl

Jeg har en klub hvor der er 400 medlemmer. Jeg har alle min medlemmers adresser og informationer liggende i et excl ark. Det er meningen at jeg engang i mellem skal sende nogle breve ud til mine medlemmer. Jeg har derfor lavet et brev i word hvor jeg har brev fletning til mit excl dokument. Jeg har flette deres adresser ind i toppen. Men mit problem er at det kun er de personer som er over 18 år som skal modtage brevet.

Jeg har en kolone i excl ark hvor der står hvad dato de har fødselsdag men hvordan fortæller jeg Word at den kun skal udskrive de poster hvor fødselsdatoen er større end 17/03- 1987

I et andet brev skal den kun udskrive de personer som højden er over 150 cm hvordan gør jeg det ???
17. marts 2005 - 14:35 #1
I trin 5 i brevfletningen klikker du på knappen "Rediger modtagerliste".
Klik herefter på den lille pil ved kolonneoverskriften for det felt, du vil indtaste et kriterie for, og vælg (Avanceret...)
Her kan du indtaste kriterier for det valgte felt, f.eks. at feltet højde skal være større end 150.

Denne vejledning forudsætter at du arbejder med WordXP eller nyere.