Avatar billede tgs Nybegynder
15. marts 2005 - 23:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering med Lotus Notes og Outlook

Før jeg køber en ny cradle til min ipaq 2210 vil jeg lige høre om der er nogen der kan svare på følgende :

Jeg synkroniserer kalender med outlook derhjemme og er nu interesseret i også at synkronisere med lotus notes på arbejdet, kan det lade sig gøre eller vil det på en eller anden måde konflikte ?

Jeg har spurgt HP - de vidste ikke om det kunne lade sig gøre !
Avatar billede r11jep Nybegynder
16. marts 2005 - 23:35 #1
Har selv en Ipaq 4150 som jeg synkroniserede med både på arbejde (Lotus Notes vha. EasySync) og derhjemme (outlook vha. activesync).
Man skal dog holde tungen meget lige i munden, hvis man ikke vil blande private og arbejdsrelaterede aftaler sammen. Forstået på den måde, at man gerne vil ha' det på PDA'en, men sikkert ikke private aftaler i sin arbejdskalender og ej heller arbejdsaftaler i sin private kalender.
Jeg løste problemet ved at huske at gøre de aftaler jeg oprettede i min outlook til private, således de ikke kunne ses af andre end mig selv når de blev synkroniseret til min arbejdskalender.
Jeg kan dog ikke anbefale EasySync da programmet efterfølgende har vist sig ikke at understøtte æ, ø og å i OU names i Lotus Notes
Avatar billede tgs Nybegynder
17. marts 2005 - 00:38 #2
Tak for kommentaren.

Jeg har bestilt en cradle og regner med det kommer til at virke med intellisync, som vist skulle være ok. Jeg ved godt, at man lige skal krydse af i privat for ikke at lægge private aftaler ud til offentlig skue :-)

Men det kan være du kan hjælpe mig med et andet problem jeg lige har oplevet ?

Når jeg retter (og kun når jeg retter) i en aftale i outlook, kan aftalen lige pludselig blive forskudt en time fremad når der synkroniseres med pda'en...

Det er dog ikke hver gang det sker, men i og med jeg kan fremtvinge det ved at rette i en aftale bliver jeg lidt nervøs får at det også kan ske ved almindelig oprettelse af aftaler - og det er jo ikke så heldigt...

Har du eller andre oplevet noget af det samme ?
Avatar billede tgs Nybegynder
09. juni 2005 - 00:18 #3
lukker...