Avatar billede eksperten_ Nybegynder
15. marts 2005 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Har brug for eksperthjælp vedr. NETVÆRKSHACKING!

Hej!

Er på et delt, tråløst netværk-

der er en der hacker min computer- og han er en rigtig computerfreak!

Min firewall kan ikke hamle op mod ham!

Er der noget man kan gøre- installere et program der viser når han gør noget eller et eller andet!! Desperat HJÆLP :-)
Avatar billede draco999 Nybegynder
15. marts 2005 - 14:36 #1
for det første hvis han er god til det som du siger kan din firewall ikke stille en pind op.
for det andet Trådløs Suger!!!!!!!!!
Trådløs netværk kræver kun 2 programmer for at finde dit password.
-------------------------------------------------------------------------------------

Men det er jo ikke det som er dit problem.

Der finds visse programmer som holder øje med hvilken porte der bliver brugt og connectet til og der kan du se hans ip og dermed finde ud af hvilken udbyder han har og melde ham.

men du må vel kunne se ham når han kan se dig hvis han kommer igennem din trådløs og dermed finde han ip. DU kan HÅBE på han er så dum at han tror du ikke har opdaget ham og at han bruger sin egen Pc for normlat bruger han sikkert en anden persons komputer som slet ikke har noget med det at gøre men hvor god han er ved vi jo ikke.
når du har han ip kan du se hvlken udbyder som han har ved at skrive den ind her.
http://www.ripe.net/db/index.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2005 - 14:47 #2
Når du er på nettet trådløst er det vandskeligt, derer dog nogle ting du kan gøre for at gøre livet surt for en e.v.t. hacker.

Først skal du sikre selve det trådløse net. Detgøres via fysisk at sørge for at nettet ikke stråler der hvor der er brug for det, samt macadressefiltrering, kryptering ig slå SSID broadcast fra. Læs denne artikel
http://www.eksperten.dk/artikler/117

Herefter skal du sikre din egen computer, fuldt patchet systemer gode password og de rigtige programmer. det har jeg også skrevet et par artikler om. se her http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede eksperten_ Nybegynder
15. marts 2005 - 14:56 #3
ja ja, det er ikke så alvoreligt at nogle skal meldes, jeg kender ham. Det er en af mine roommates, men derfor burde der stadig være noget...
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2005 - 15:24 #4
problemet er at han kan tilgå dit netkort direkte og at du derfor kun kan beskytte dig med en software/personlig firewall og de er relativt enkle at omgå. Derfor bør man overholde to grundregler.

1. aldrig have vigtige ting, der ikke må ses af uaftoriserede på trådløse systemer (trådløse netkort disables fra systemer der indeholder den slags materiale)

2. Trådløse systemer bør afskærmes og beskyttes således at de kun kan tilgåes inden for beskyttet/kontrolleret område og alt trådløs trafik bør krypteres og beskyttes med alle  rådige midler