Avatar billede dr-jay Nybegynder
15. marts 2005 - 11:41 Der er 1 kommentar

Hvordan retter jeg en class EDOMParseError?

Hej Alle,
som ny Delhiprogramør er jeg løbet ind i en dejl jeg ikke kan løse.
Jeg har via Delphis XML Data Binding Wizard fået autogenereret en unit som kan lagre og redigere data i et XML dokument (Metadata.xml). Jeg har i en form indsat en XML document Component og en knap som eksekvere følgende kode:

  XMLDocument1.Filename := 'Metadata.xml';
  AV:= Getarkiveringsversion(XMLDocument1);

Når jeg compiler får jeg følgende fejl:
Debugger Exception Notification
---------------------------
Project Project2.exe raised exception class EDOMParseError with message 'System error: -2146697210.

Line: 0
'. Process stopped. Use Step or Run to continue.
---------------------------
OK  Help
---------------------------

Det virker som om at DOMParseren sender fejlen før den er nået til første linie i xml-filen. Som er velformet og som uden fejl gik gennem Wizarden.

Kan nogle hjælpe?

Venligst
Jeppe
Avatar billede dr-jay Nybegynder
15. marts 2005 - 15:24 #1
Har selv fundet svaret. Det var stien til xml-filen, som skulle angives fuldt ud:  XMLDocument1.Filename := 'U:\Delphi\temp\Metadata.xml';

og så snurrede den :).

Men jeg er nok på banen igen snart.

-Jeppe