Avatar billede cskott Nybegynder
14. marts 2005 - 20:20 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af tekst og billede fra word til outlook express

Hej,

Jeg har lavet en invitation i word med noget tekst og et billede der er centreret.

Men når jeg kopierer det og indsætter det i indholdsruden i outlook express skifter det opstilling.

Er der ikke en måde hvorpå man kan "låse" indholdet fast i word så det ikke kan skifte opstilling i outlook.??

Mvh
Christian
Avatar billede sharkman Nybegynder
14. marts 2005 - 20:38 #1
Har du ikke mulighed for at sende invitationen direkte fra Word:
Filer>Send til>Postmodtager (så behøver du ikke tænke på kopier og indsæt)
Avatar billede cskott Nybegynder
14. marts 2005 - 20:44 #2
Jo, det kan jeg godt.
Jeg har lige prøvet, indholdet skifter opstilling alligevel.. findes der slet ikke en metode til at holde det fast..??
Avatar billede sharkman Nybegynder
14. marts 2005 - 21:34 #3
Jeg har lige efterprøvet min påstand og lavet et word doc med noget tekst og et centreret billede, og det ændrer stort set ikke udseende i Outlook Express ved kald via "send til" funktionen.
Hvordan har du centreret dit billede?
Avatar billede cskott Nybegynder
14. marts 2005 - 21:49 #4
Det er centreret med centreret knappen i word.
Under billedet med start ved billedets venstrekant står der en tekst.
Denne tekst bliver rykket helt ud til venstre når det er blevet indsat i outlook express?
Avatar billede sharkman Nybegynder
14. marts 2005 - 22:36 #5
Har du også centreret teksten (på samme måde som billedet)
Avatar billede cskott Nybegynder
14. marts 2005 - 23:08 #6
Nej teksten over billeder er venstrestillet.
Så har jeg lidt tekst under billedet der er centreret
Derefter en masse tekst der står til at skulle have lige margener. Men i outlook express tager slet ikke højde for at der er sat lige margener. Det står bare som om at det er skrevet ud i et.
Avatar billede sharkman Nybegynder
14. marts 2005 - 23:32 #7
Tja, det havde måske været lettere, hvis det havde været Outlook i stedet for OE, for så kunne du have valgt Word som e-mail editor. Men prøv så i word at gemme dit dokument som en web-side og vælg derefter Filer>Send til>Postmodtager. Måske kan det løse problemet..
Avatar billede jkrons Professor
15. marts 2005 - 00:03 #8
Jeg tror atr problemet er, at du I Word bruger fukntionalitet, fx lige margener og "billed på linie med tekst", som Express ikke ved hvad er, og som derfor ikke håndteres korrekt. OE er generelt ikke særligt godt til specielle opstillinger.
Avatar billede cskott Nybegynder
15. marts 2005 - 07:34 #9
Nu har jeg prøvet at gemme som webside det løste det heller ikke..
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. marts 2005 - 08:32 #10
Mulighederne slipper op, især når man ikke selv har det liggende på maskinen foran sig.
Har du været inde i funktioner>Indstillinger>fanebladet Send og undersøge, om der under Afsendelse er flueben ved HTML
Avatar billede cskott Nybegynder
15. marts 2005 - 18:44 #11
der er sat et flueben ved html i OE.
Jeg vil gerne prøve at sende det til dig hvis du gider kigge på det..
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. marts 2005 - 19:04 #12
OK, prøv at sende den til sharkmail@gmail.com, så kigger jeg på det..
Avatar billede cskott Nybegynder
15. marts 2005 - 19:47 #13
Jeg har sendt mails til dig nu.
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. marts 2005 - 21:03 #14
Yes - ER modtaget. Jeg vender tilbage snart..
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. marts 2005 - 21:49 #15
Hej cskott.
Dokumentet er nu sendt til dig pr. email.
Jeg kunne ikke regne ud, hvad der var i vejen - jeg prøvede flere gange at gøre det samme, som jeg forklarede ovenfor, men med samme resultat. Løsningen bestod i at kopiere billede og tekst hver for sig - afsnit for afsnit - over i et nyt Word document og derefter sende det til postmodtager.
Håber du er tilfreds med resultatet!
:-D
Avatar billede cskott Nybegynder
15. marts 2005 - 21:57 #16
Jeg har modtaget det.
Den øverste tekst er centreret, det samme er teksten med småt lige under billedet også. Det skulle den helst ikke være.:-)
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. marts 2005 - 22:13 #17
Det frygtede jeg, du ville sige! Men så må jeg lige prøve med nogle andre redskaber, for programmet har problemer med at håndtere alle de forskellige attributter.
Jeg vender tilbage..
Avatar billede cskott Nybegynder
15. marts 2005 - 22:31 #18
Ok, tak skal du ha.
Jeg ser på det imorgen igen.
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. marts 2005 - 23:06 #19
Jeg har nu lavet dit dokument som en pdf fil, som jeg har sendt til din email adr. Det er et filformat, som stort set alle computere kan åbne. Men du er altså nødt til at vedhæfte det.
Det andet kunne desværre ikke lade sig gøre. Forklaringen er, at når du har en centreret tekst eller et billede, og du så ønsker, at teksten på den underliggende linie flugter med venstre kant af den centrerede tekst eller billedkanten, så kan dette kun lade sig gøre, såfremt skærmstørrelse/opløsning o.s.v. er den samme på såvel den pc, dokumentet er lavet på, som den pc, det skal vises på. Centrering er nemlig en dynamisk funktion i modsætning til venstrestillelse/tabulering/mellemrum, som er statiske funktioner.
Så enten må du tage dig til takke med, at al teksten er centreret, eller også må du bruge pdf formatet og vedhæfte dokumentet..
:-D
Avatar billede cskott Nybegynder
16. marts 2005 - 07:43 #20
Det ok.
Jeg har et andet eksempel som jeg gerne vil prøve at sende til dig.
Det er sat op på nogenlunde den måde som det her gerne måtte være.
Avatar billede sharkman Nybegynder
16. marts 2005 - 18:42 #21
Fint nok. Det kigger jeg på. Husk at lukke dette spørgsmål..