Avatar billede java_newbie Nybegynder
14. marts 2005 - 14:15 Der er 10 kommentarer

Råd til at lære Java

Er der nogle Java-programmør som kan angive nogle gode råd til hvordan man kan komme igang med at progammere Java.
JEg har gennemgået Javabogen men synes ikke de har sat mig igang og givet mig overblikket.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2005 - 14:19 #1
Hm.

javabog.dk er nok noget af det mere pædagogiske

Grundliggende lærer man java lige som alle andre programmerings
sprog : man går igang med at skrive noget kode og lærer af sine
fejl

Hvad mangler du:
  - noget nemmere end java bog ?
  - en mere stringent oversigt over java ?
  - nogle gode opgaver i java ?
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2005 - 14:19 #2
En rigtig god Java bog.. en masse små øvelser i starten til det mere avanceret langsomt.. en masse øvelse igen og lidt Eksperten... lidt mere øvelse krydret med lidt hjælp fra arne_v og måske nogen artikler her fra eksperten.. der en del.. disse 2 er mine egne.

http://eksperten.dk/artikler/608
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2005 - 14:21 #3
Flot Helle.. det var den samme 2 gange:o)

Denne først...
http://eksperten.dk/artikler/600
og så den anden.
Avatar billede java_newbie Nybegynder
14. marts 2005 - 14:28 #4
Muligvis med flere eksempler, jeg kan huske der var en opgave med et Matador-spil.
Der mistede jeg tråden da jeg ikke kender spillet. Hvis der er alternativ forslag vil jeg meget gerne høre.
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2005 - 14:30 #5
Glemte egentlig at sige noget vigtigt... hvis du kan det grundlæggende... så lær at bruge Java API'et så er du godt kørende:)

Hvis du kan engelsk kan jeg copy & paste en del opgaver:o)

og ellers kan du prøve at løse disse opgaver og tjene 200point..
http://eksperten.dk/spm/599500

faktisk 400.. det er stillet 2 gange så
Avatar billede java_newbie Nybegynder
14. marts 2005 - 14:32 #6
Det var vist lige det jeg havde behov for.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2005 - 14:33 #7
Jeg anbefaler normalt at man laver opgaver omkring noget man kender.

Hvis man laver budget så laver man et budget program.

Hvis man løser anden grads ligninger så laver man et program til det.

Etc.
Avatar billede java_newbie Nybegynder
08. april 2005 - 22:05 #8
Ok tak for hælpen, så lukker jeg forespørsglen
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2005 - 22:08 #9
nogen point til nogen ?
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:55 #10
java_newbie? responds?