Avatar billede cgr Nybegynder
14. marts 2005 - 00:04 Der er 10 kommentarer

Combobox skifter baggrunds farve på en textbox

Hej

Jeg har brug for at når en combobox har en given værdi, skal en textbox skifte baggrunds farve.

Christian
Avatar billede nicklasw Nybegynder
14. marts 2005 - 08:05 #1
her

    Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged
        If ComboBox1.Text = "test1" Then
            TextBox1.BackColor = (System.Drawing.Color.Blue)
        End If

        If ComboBox1.Text = "test2" Then
            TextBox1.BackColor = (System.Drawing.Color.Red)
        End If
    End Sub
Avatar billede nicklasw Nybegynder
14. marts 2005 - 08:09 #2
bare skriv vis du har et spørsmål til koden.
men den er ret simpel ;)
Avatar billede nicklasw Nybegynder
14. marts 2005 - 08:12 #3
eller man kan også bruger selected index til at bestemme værdi'en

    Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged
        If ComboBox1.SelectedIndex = 0 Then
            TextBox1.BackColor = (System.Drawing.Color.Blue)
        End If

        If ComboBox1.SelectedIndex = 1 Then
            TextBox1.BackColor = (System.Drawing.Color.Red)
        End If
    End Sub
Avatar billede cgr Nybegynder
14. marts 2005 - 21:39 #4
Hej Nicklasw

Det virker fint med selectindex..., men nu vil jeg også have, at en given valg af combobox viser eller skjuller nogen faner. Jeg har en form som indeholder en tabcontrol, hvor der på den første tabpages er en combobox som alt efter valg skal vise de enkelt tabpages.

Håber du kan hjælpe -:)
Avatar billede nicklasw Nybegynder
14. marts 2005 - 22:01 #5
okay jeg skriver lige koden vent lige
Avatar billede nicklasw Nybegynder
14. marts 2005 - 22:16 #6
jeg bliver nød til at skrive den imorgen jeg er for træt til at skrive koden (har lige været til fest) UNDSKYLD :(
Avatar billede cgr Nybegynder
14. marts 2005 - 22:21 #7
Hej Nicklasw

Du skal ikke undskylde, jeg er også på i seng. det blev lidt for sent i går -:)

Christian
Avatar billede nicklasw Nybegynder
15. marts 2005 - 17:17 #8
hej.
undskyld det tog så lang tid.
Men jeg kan ikke få det til at virke jeg tror at tabpage slet ikke har den funkstion at den bliver usynelig (visibel = false).
men prøv at leg lidt med

ComboBox1.SelectedIndexChanged
        If ComboBox1.SelectedIndex = 0 Then
            tabpage1.visibel = false
        else
            tabpage1.visibel = true
        End If

men må jeg godt få nogle point for jeg svaret jo på det spørsmål du stillet i starten :S

men undskyld jeg ikke kunne svare på dit sidste spørgsmål
Avatar billede cgr Nybegynder
18. marts 2005 - 16:41 #9
Hej

Ja selvfølge skal du have dine point.
Jeg havede prøvet det du forslår, og var også kommet frem til det samme - men det kunne være du evt. havede en ide.
Avatar billede nicklasw Nybegynder
27. marts 2005 - 13:49 #10
Svar.
jeg har lige være på ski ferie så jeg kunne ikke komme med et svar så hurtigt.
men her er det

SVAR.