Avatar billede beste Nybegynder
13. marts 2005 - 23:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Flash hjemmeside?

Hvor finder jeg hjælp til design af en flash hjemmeside?
Jeg tænker der på et færdigt flash webset, flash hjemmeside kursus eller et webdesign forum.jeg har ikke råd til og få den lavet hos en web designer, da prisen der er mere end jeg kan klare. Og jeg vil gern selv lære det.
på forhånd tak.
Avatar billede nixon Juniormester
13. marts 2005 - 23:18 #1
Jeg har nydt godt af denne side .. http://www.flashkit.com/movies/
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
13. marts 2005 - 23:29 #2
check http://www.larsholmgaard.dk han kan nogle tricks..
Har bla. lavet www.isvaflen.dk (i samarbejde med os... ) :D

God inspiration - og kommer du til penge engang, er han et besøg værd!

Jacob
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. marts 2005 - 12:16 #3
Hej beste (og Jacob!)

Hvis du gerne selv vil lære at lave websites i flash, så er der ingen vej udenom at starte fra en ende af, med at lave én ting af gangen. Læs manualen fra en ende af og få simple ting til at virke. En knap, et link osv.  Byg det derefter op, til du til sidst har et site. Lad være med at lade dig slå ud af at det ikke virker første gang.

Så vidt jeg ved, er den eneste danske flash programmeringsbog, skrevet af en bruger herinde på eksperten: http://globe.dk/?action=detail&vare=FG227-7 - det var måske værd at kigge på. Barklund har enorme resourcer indenfor programmering, så uden at kende bogen, kan jeg ikke forestille mig andet end at den er supergod.

Held og lykke med det. :-)
Avatar billede beste Nybegynder
14. marts 2005 - 20:59 #4
Hej
Tusen tak for Jeres hjælp. Jeg har tjekket de sider i i henviser til og jeg kan se , at jeg nok må starte fra bunden af,som Lars skriver.
Jeg havde håbet på en lettere løsnig med et færdigt webset. Jeg har tidligere  fundet et par sider, men når jeg har hentet dem ned og vil arbejde med dem i frontpage går den gal. Jeg rener med det enten er en programerings fejl fra mig , eller det forkerte program jeg laver det i.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. marts 2005 - 21:05 #5
Det var skam så lidt.

Lige for at få en ting på det rene, så skal flash laves i flash og ikke i Frontpage. Frontpage er kun til html websites, hvor man evt. kan sætte lidt flash elementer ind hist og her, men du skal have selve flash-udviklingsprogrammet (fx. Flash MX 2004) for at ændre i elementerne.

Må jeg spørge, hvad grunden er til at du vil lave sitet i flash? Hvorfor ikke bare starte med html og så bygge på hen af vejen?
Avatar billede beste Nybegynder
14. marts 2005 - 21:40 #6
Jeg vil gerne have et design der minder om http://www.freewindows.dk/fw/modules/news/ hjemmeside. Den hjemmeside jeg har lavet i frontpage syntes jeg ikke er fanzy nok. Siden må gerne være enkel overskuligt og moderne, da mange andre Broderi hjemmesider virker alt for romantiske  og søde med blomster ranker osv.
Ps. Jeg er usikker på hvordan jeg accepterer svar, da jeg er bange for jeg kom til og give det til mig selv uha da da.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. marts 2005 - 20:36 #7
Pyt med om du kommer til at acceptere dit eget svar, det vil der ikke ske den store skade ved - der er ingen, der kan bruge pointene til noget som helst alligevel... Folk, der hjælper herinde er brugere lige som dig. Nogen ved mere, nogen ved mindre, men vi prøver sådan set bare alle sammen at hjælpe. Point eller ej.

Rent teknisk er det kun de personer, der har lagt et svar, som du kan vælge at godkende, ved at klikke på deres navn til venstre og trykke "Accepter svar". Nu har jeg for eksempel lagt dette indlæg som svar, men du skal kun trykke på "accepter", hvis du mener jeg har hjulpet dig med dit spørgsmål. Ellers klikker du bare på dit eget navn og vælger accepter - det er sådan set ligetil, så prøv du dig bare frem.

Jeg vil foreslå at du bare tager en lille del af gangen og gør små ting bedre på dit eget site. Til gengæld vil jeg fraråde at du kaster dig ud i flashprogrammering, medmindre du har en lille programmør gemt i maven... der vil gå lang tid, inden du har et fornuftigt site, hvis du er helt på bar bund i dén verden.

Ellers: Så er det bare at klø på! Det er en spændende verden og får du et problem, så opret et spørgsmål herinde - der vil forhåbentlig være en venlig sjæl, der kan hjælpe dig videre.

Held og lykke med det herfra ihvertfald! :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. marts 2005 - 20:56 #8
Se, det klarede du jo fint! ;-)
Avatar billede beste Nybegynder
15. marts 2005 - 21:20 #9
Tak for hjælpen.og jeg vil følge dit gode råd. Jeg har tidligere stilt spørgsmål i dette forum, men jeg har holdt mig lidt tilbage her på det sidste. Jeg har været bange for jeg ikke har fået givet poengene riktigt ,samt fået afmeldt tråd  koregt. Jeg syntes det er godt der findes de her Edb forum, da der nok findes andre der som mig kan rende ind i Pc problemer.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. marts 2005 - 21:31 #10
Og det er jo i mine øjne sørgeligt. Det er synd og skam at folk holder sig tilbage fra både at stille spørgsmålene og at svare på dem, fordi de er bange for at få revet hovedet af, hvis de skulle være så formastelige at lave en lillebitte fejl. Jeg kan udmærket forstå det, ud fra diverse lynchinger af folk herinde, men det er en sørgelig vej eksperten.dk går, efter min mening.

Jeg håber gevaldigt på at der på et eller andet tidspunkt kommer en moden revurdering af systemet bag eksperten.dk, som gør det behageligt at være herinde igen. Det ville være synd og skam, hvis et så godt koncept som dette, går til spilde.

Så, Beste - spørg du bare herinde, hvis du har brug for hjælp en anden gang. ;-)
Avatar billede beste Nybegynder
15. marts 2005 - 22:56 #11
Tak. jeg vender frygteligt tilbage, da jeg nok for brug for jeres hjælp en anden gang
Avatar billede barklund Nybegynder
19. marts 2005 - 17:20 #12
Og tak for omtalen, Lars - det er sgu rart at høre :D

Selvom jeg nu ikke lige ved, hvor vi eventuelt har deltaget i de samme spørgsmål eller hvorfra du måtte kende til mig i øvrigt :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
19. marts 2005 - 19:46 #13
Det var skam så lidt Barklund. Jeg har været på eksperten i 4-5 år, så jeg har tit læst dine indlæg om flash og har selv lært en del af dem. Du HAR en god forståelse for det programmeringsmæssige - det skinner tydeligt igennem. Det er cool. You go girl! :D
Avatar billede mnt Nybegynder
20. marts 2005 - 22:22 #14
Jamen jeg skyndte mig da at købe bogen (http://globe.dk/?action=detail&vare=FG227-7), men da jeg modtog den fandt jeg ud af jeg hellere må lærer at bruge Flash MX 2004 først, så har bestilt en ny bog..? :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
20. marts 2005 - 23:12 #15
Ja, som det fremgår allerede af forordets første sætning, er det _ikke_ en bog om Flash men om ActionScript - så hvis du vil lære flash, skal du finde andre steder at kigge, desværre :)