Avatar billede karijen Nybegynder
13. marts 2005 - 16:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overføre doc. fra Word til Photoshop.

Jeg vil gerne bruge en teksttype fra Word som ikke er i Photoshop.Kan jeg overføre en mindre tekst fra Word til photoshop?
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. marts 2005 - 16:46 #1
Ja, du kan godt overføre tekst fra Word til Phonoshop, men det hjælper ikke på dit font problem.

Hvad hedder skrifttypen?
Avatar billede karijen Nybegynder
13. marts 2005 - 17:45 #2
Monotype Corsiva. Jeg ved ikke helt hvad font betyder, kun at det er noget med skrifttyper.
Avatar billede zhark Nybegynder
13. marts 2005 - 17:51 #3
Det lyder meget mærkeligt at den ikke skulle være unde PS, når nu den er installeret. Har prøvet at "glemme" alfabetisk orden, for hos mig er den lige efter Comis sans MS, hvor den ikke umiddelbart burde ligge efter alfabetet :)
Avatar billede karijen Nybegynder
13. marts 2005 - 18:10 #4
Jeg var kun gået efter alfabetet. Er nr. fire efter Comic sans MS på PS. Jeg må se mig bedre for en anden gang. Hvordan overfører jeg doc. fra Word til Photoshop?
Avatar billede zhark Nybegynder
13. marts 2005 - 18:17 #5
Jeg mener ikke du kan det (som redigerbar tekst) og - når nu du har fundet fonten i PS så er der jo ingen problemer i at bruge den i PS ??
Avatar billede karijen Nybegynder
13. marts 2005 - 18:35 #6
Tak zhark.Send et svar.
Avatar billede zhark Nybegynder
13. marts 2005 - 21:19 #7
OK -
Avatar billede sonnic Juniormester
14. marts 2005 - 17:32 #8
Der kan godt være jeg har misforstået dit spørgsmål.

Men hvis du det skriftsnit (Monotype Corsiva) som bruges i Word på din maskine, kan du uden problemer overfører skrift til Photoshop.

1: Åben dit Word dukoment og aktiver din skrift, træk kurseren over skriften så den bliver blå.
2: Tast Ctrl+C
3: Gå ind i Photoshop, Vælg tekst-værktøjet og klik på det sted hvor du ønsker teksten pladseret, tast Ctrl+V og din tekst vil nu komme frem i et nyt lag.
4: Du kan nu redigerer i din tekst, og ændre størrelser, type mm.
5: Til slut skal du huske at sammen flette dine lagene så "billedet" femstår som en samler enhed.
Villy
Avatar billede zhark Nybegynder
14. marts 2005 - 18:14 #9
Det er da korrekt - Jeg prøvede ctrl-C og ctrl+V men fik ikke redigerbart tekst med, fidusen var jo at aktivere Tekst toolet først, så blev det kopieret som redigerbar tekst, men - jeg kan nu ellers ikke se nødvendigheden af dette når fonten er i PS :)
Avatar billede sonnic Juniormester
14. marts 2005 - 18:34 #10
Tja, hvis "karijen" ikke har tid eller lyst til at skrive et tekst afsnit i Photoshop, er der da rart for ham at vide, hvordan man hurtigt kan overfører teksten fra Words til Photoshop.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan overfører tekst som min forrige anvisning, det virker normalt?.
Villy