Avatar billede thuka Nybegynder
13. marts 2005 - 14:05 Der er 6 kommentarer

Celeron Vs. P4

jeg har lige et spørgsmål fra en ven.

Jeg skal ud og købe en CPU til en computer, den nuværende CPU er en 2.0 celeron, på et MSI MS-6701 mobo. Den skarpe vil opdage at det er en Medion computer og et speciel lavet MOBO til medion af msi. Nok om det.

MOBO understøttet:
Socket 478
bushastighed 533mhz
p4/celeron(mili eller northwood)

de 2 CPU'er jeg har tænkt på er:
1 x Intel Pentium 4 2.8 GHz ( 533 MHz ) L2 1 MB = 1250kr1 x Intel Celeron D 345 3.06 GHz Processor L2 Advanced Transfer Cache - 256 KB = 1050kr

Jeg ved celeron har dårlige chipsæt, så jeg har ikke brug for nogen unødvendige comments, jeg vil gerne ha' comments fra folk som har forstand på det. Hvis computeren skal være god til CS, hvilken en CPU er så bedst til prisen. Altså så vidt jeg ved at P4'eren bedst selvom den er langsommere, men er den 200 kr mere værd?

Den ene har 1mb cache den anden har kun 256, hvor stor en indflydse har det ?

Ville være rart med folk som har forstand på det, som svarer. Jeg er ikke tabt bag en vogn og sidste gang jeg oprettede et topic, vidste jeg 90% af de ting der blev sagt, så hvis du bare prøver at lege klog bedes du hellere lade være med at svarer, men hvis du har forstand på forskellen mellem celeron og p4, og hvad cashe gør så ville jeg blive glad for et svar :)
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2005 - 14:12 #1
Understøtter bundkortet P4 ?
Avatar billede thuka Nybegynder
13. marts 2005 - 14:15 #2
leif. ja
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2005 - 14:24 #3
Læste lige dit spørgsmål igen, vi kan jo ikke vide hvor meget du ved i forvejen, så derfor vil der sikkert altid blive skrevet nogen ting som du ved i forvejen !

Jeg ville helt klart vælge P4, du får efter min mening en del mere performance ud af en P4 end en Celeron.
Avatar billede thuka Nybegynder
13. marts 2005 - 14:27 #4
jeg har fået svar på mit spørgsmål ved at læse andre steder. tak for hjælpen ellers leif :D
Avatar billede jakand Nybegynder
13. marts 2005 - 14:27 #5
Hvis der kun er 200,- imellem, så skal du tage P4'eren.
Den firdobbelte cache er helt klart det værd, og den opvejer langt de 200 mhz der er i forskel.
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2005 - 15:01 #6
Du må også gerne lukke så !

Også dine andre gamle åbne spørgsmål http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=thuka&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Er du usikker på hvordan så læs gerne http://expfaq.1go.dk/