Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 00:02 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Formular hvordan og hvorledes

Hejsa..

Jeg har flere gange forsøgt mig med freescripts af div. udformninger til udarbejdelse af formulare til hjemmesider.. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man selv laver dem - altså hvad det kræver fra den der hoster min side osv.
Derudover kunne jeg godt tænke mig at dem der udfylder en får et svar tilbage på mail Jeg har prøvet at oprette en regel i outlook ved modtagelse af en udfyldt formular fra en free formular jeg har nu - problemet er, at den jo ikke kan finde en email at sende til..

Det jeg søger er enten en standard formular som jeg selv kan redigere på, men som ikke er et såkaldt freescript.. i den forstand at jeg finder den ude på nettet og vel egentlig kommer ind over deres "design" efter de har udfyldt min formular. Eller også en gennemgang af hvordan jeg gør... sidder med dreamweaver og det er jo nemt nok at sætte tingene ind som jeg vil have i formularen, men det gør den jo ikke operationel.. da koden bagved mangler

I kan se hvad jeg mener på http://www.humletennis.dk/htmFiles/blivMedlem.htm

Håber I kan hjælpe
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 10:54 #1
Ingen der kan hjælpe??
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 10:57 #2
Vilke mailkomponenter har du til rådighed ?
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 11:01 #3
Hvis du kigger på http://www.metadesign.dk/test/ så er der måske noget du kan bruge
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:06 #4
se det med mailkomponenter... det er sådan noget jeg ikke ved en skid om.. hvad mener du med det..
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:11 #5
fx kan jeg se den der hedder mail med php.. det er sådan noget jeg gerne ville have fat i...mener du så at jeg skal spørge min hoster om han tilbyder php til mit site??
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 11:13 #6
Kan du på dit webhotel bruge asp? php? Der er foskellige former at sende mail med asp Jmail, Aspmail, AspEmail og så vidare, php er der i princip kun en Formen er fælles før båda former. Muligheden findes også at sende via cgi-bin men hvad siger FAQ eller andet på dit webhotel?
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:20 #7
ok.. forstår ikke helt hvad du siger her "php er der i princip kun en Formen er fælles før båda former"

Hvad er bedst at anvende... den formular du har lavet med php... kunne man lave den uden at man skal skrive ens email igen.. eller skyldes det at man skal skrive den igen at den så fremstår i outlook som om at jeg modtager den fra hans email??

Jeg er meget blank på det her område.. :-D
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:24 #8
hvis jeg kigger på koden til den med php.. kan jeg bare ikke se at der er nogen modtager mailadresse...
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 11:24 #9
Yes Spørg hvad du kan bruge
Hvis det var du som sende så såg det ud så hær det jeg mottog:
Tlf.
as
Kommentar:

Udbedt dig:
Med venlig hilsen
\domain.dk
Og den formen kan du downloada om lidt hvis du vil skal bare lægge op den
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:26 #10
jeg vil meget gerne have den php.. og også meget gerne den med cykel...
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:28 #11
men stadig.

Hvad er bedst at bruge?
Hvordan sætter man det op, så alle felter fx skal udfyldes?
I den formular - skal man da skrive mail to gange.. eller kan jeg undlade det?
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 11:38 #12
Skal lægge op det så du kan download.
Hvad som er bedst at bruge hænger på dit webhotel Hvad de bruger før komponenter
Selføldigt kan du undlade mail 2 gange men kan vare bra før at bli fri fra at bli spammad "kun før sjov".
Hvis alle felter skal udfyldes kan du bruge Javascript
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:40 #13
pyha... det med javascript er vist lige en tand for kompliceret... Jeg er ikke den store haj til det her.. bruge dreamweaver og ellers "låner" jeg fra sites rundt omkring på nettet...
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 11:41 #14
kan jeg downloade det nu eller ??
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 11:50 #15
Ja og de er pakkade med zip, og hvis du kan bruge ASP så lægg op Emailkomponent så finder du enkelt ud vilke komponenter der er til rådighed.
Det med at chekke alle felter er utfylde, vent med det fordi først skal du finde ud at få en virkende form og sen få dit en validering af felten
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 11:52 #16
"hvis du kan bruge ASP så lægg op Emailkomponent"  Skal vare; lægg op Emailkomponent.asp på din server skriv stien til Emailkomponent.asp så finder du enkelt ud.....
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 12:02 #17
I dit nuvarende formular finder du http://cgi.locuples.com/cgi-bin/FormMail.pl passer det med hvad som gælder før dit webhotel? I andet fald byd ud det mot det rette så virker det måske
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 12:50 #18
jeg har forsøget at sætter det der asp op.. men det understøttes ikke pt.. taler lige med dem på mandag... håber jeg kan trække på din hjælp
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 12:50 #19
kom lige med et svar..
Avatar billede mindreklog Nybegynder
13. marts 2005 - 12:50 #20
så du kan få point
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 13:32 #21
Det kan du godt Ellers opne et nyt spg i den kategori som er aktuell
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 13:50 #22
Masse sludder kan jeg se.
"php er der i princip kun en Formen er fælles før båda former"
Skal vare I php er der i princip kun en mulighed fordi det er indbyggedt i php. Selve formen du udfyller er fælles både i php og asp.
Du sporgte tidligare "kan jeg bare ikke se at der er nogen modtager mailadresse"
Hvis du kigger et stykke ner i koden (den i php) så ser du:

mail($email, "Kopi af information", $message,
                "From: postmaster@domain.dk\r\n" .
                "Reply-To: noreply@domain.dk\r\n");
}
        mail("Per-Olof@domain.dk.dk", "Information", $message,
            "From: postmaster@domain.dk\r\n" .
            "Reply-To: Per-Olof@domain.dk\r\n");
Der stopper du ind hvem som skal modtage. Byd ud domain.dk mod hvilket det skal vare.
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 13:55 #23
Det skal også siges at du må kigge koderne igenom fordi der er ikke "stilrene"
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. marts 2005 - 14:09 #24
I denne kod bestemmer sender også hvis han vil ha en kopi
if ( $_REQUEST['kopi'] && !empty( $_REQUEST['email'] ) )
mail($email, "Kopi af information", $message,
                "From: postmaster@domain.dk\r\n" .
                "Reply-To: noreply@domain.dk\r\n");
Avatar billede mindreklog Nybegynder
28. marts 2005 - 20:53 #25
Hey.. Jeg har først fået tid til at kigge på det igen nu.. og jeg forstår ikke helt hvad du siger her..

Du sporgte tidligare "kan jeg bare ikke se at der er nogen modtager mailadresse"
Hvis du kigger et stykke ner i koden (den i php) så ser du:

mail($email, "Kopi af information", $message,
                "From: postmaster@domain.dk\r\n" .
                "Reply-To: noreply@domain.dk\r\n");
}
        mail("Per-Olof@domain.dk.dk", "Information", $message,
            "From: postmaster@domain.dk\r\n" .
            "Reply-To: Per-Olof@domain.dk\r\n");
Der stopper du ind hvem som skal modtage. Byd ud domain.dk mod hvilket det skal vare.

Jeg er simpelthen ikke med på hvad du mener...er det her jeg definerer den mail som formularen skal sendes til eller hvad??
Avatar billede mindreklog Nybegynder
28. marts 2005 - 21:17 #26
nu har jeg prøvet at ændre alle emails til nogle jeg selv kender.. men jeg får ingen i min mail-box, når jeg udfylder den??

www.humletennis.dk/formular.php
Avatar billede per-olof Nybegynder
30. marts 2005 - 15:51 #27
Hej igen tog lidt tid at svare fordi jeg varit på rejse Jeg prøvede og fik en kopi på det jeg tastede ind så måske har du fåedt det til at virke?
Avatar billede mindreklog Nybegynder
30. marts 2005 - 15:53 #28
nej, jeg får intet selv i min inbox..
Avatar billede per-olof Nybegynder
30. marts 2005 - 17:30 #29
Jeg får svaret fra adb@webspeed.dk.dk det er ikka så at du har et dobbelt dk i koden
Avatar billede mindreklog Nybegynder
30. marts 2005 - 20:03 #30
ahh.. måske.. men hvordan kan det være at jeg ikke får en kopi af den jeg laver??
Avatar billede per-olof Nybegynder
30. marts 2005 - 21:19 #31
Skit jeg opdager lige nu at det er jeg self so narret dig virkligen sorry
mail("Per-Olof@domain.dk.dk", "Information", $message,
            "From: postmaster@domain.dk\r\n" .
            "Reply-To: Per-Olof@domain.dk\r\n");
skal så klart vare:
mail("Per-Olof@domain.dk", "Information", $message,
            "From: postmaster@domain.dk\r\n" .
            "Reply-To: Per-Olof@domain.dk\r\n");
Hvis du self har adb@webspeed.dk.dk indsatt der får du ikke nogen info men jeg får den
Avatar billede mindreklog Nybegynder
31. marts 2005 - 00:36 #32
Hejsa.. Jeg kan ikke helt se forskellen på det de to du har skrevet.. Hvor skal jeg sætte min mail ind henne adb@webspeed.dk

Så skriver du den her sætning: From: postmaster@domain.dk skal jeg ikke ændre den eller hvad altså skal der stå postmaster@domain.dk??
Avatar billede mindreklog Nybegynder
31. marts 2005 - 00:41 #33
jeg er lidt sat... Alle de steder hvor der står mailadresser i dit eksempel, hvilke mail adresser skal jeg skrive der???? :-D
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. marts 2005 - 18:21 #34
if ( $_REQUEST['kopi'] && !empty( $_REQUEST['email'] ) ) ******** Her checkes hvis der er flueben i Kopi ruden
        {
            mail($email, "Kopi af information", $message,
                "From: Postmaster@humletennis.dk\r\n" .    ****** Hvem du vil skal stå som afsendere f.ex Postmaster
                "Reply-To: noreply@humletennis.dk\r\n");  ****** noreply menes svare ikke på dette (modtagare)
        }
        mail("tildensomskalhamailet@humletennis.dk", "Information", $message, *** Som det står Hvem skal ha beskeden?
            "From: postmaster@humletennis.dk\r\n" .      ****** Den som står som afsendare
            "Reply-To: nogenanden@humletennis.dk\r\n");      ****** Denne adresse kommer op hvis du klikker besvar i Outlook

Hvis du ikke finder ud det nu så send mig en mail (www.metadesign.dk kontakt) med dine mailadresser du vil ha ind så løser vi det. Hvis du kigger på http://www.metadesign.dk/test/ så finder du denne form uden dobble indtast af mail (mail2 med php)
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. marts 2005 - 18:22 #35
Stjerner og alt efter skal du så klart IKKE ha med i formen
Avatar billede mindreklog Nybegynder
31. marts 2005 - 19:13 #36
Bare lige for at se om jeg har forstået det ret.. HVis nu en vilkårlig person udfylder formularen.. med fx mrknox@knox.dk...
Jeg åbner så senere mit outlook for at tjekke min mail. Her ser jeg så at der er en der har udfyldt min (din) formular. Hvis jeg så klikker besvar - vil hans mail så stå som modtager (af mit besvar)??
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. marts 2005 - 19:28 #37
Nix Då er du nødt til at skifte ud "Reply-To: nogenanden@humletennis.dk\r\n"); mod "Reply-To: ($email)"; tror jeg det bliver uden at ha prøvet. For at det eksakt skal passe til dit brug må du prøve dig frem
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. marts 2005 - 19:29 #38
Du får aligvel hans mail i det besked du modtager
Avatar billede mindreklog Nybegynder
31. marts 2005 - 19:33 #39
jeg ved godt jeg kan se hans mail i den besked jeg modtager, men det er fordi jeg ville sætte en regel op i outlook, som automatisk bare sendte svar tilbage hver gang jeg modtog den.. Jeg går hjem og leger med det.. ellers skriver jeg en mail til dig.. :-)
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. marts 2005 - 20:08 #40
Ok det bedste er at prøve sig frem til den løsning der svarer til ens egens brug, og skriv en mail hvis du har brug for det--
Avatar billede mindreklog Nybegynder
04. april 2005 - 23:57 #41
"Reply-To: ($email)";

Det her virker desværre ikke.. er det helt umuligt at få ham der udfylder formularen til at stå som afsender i min mailbox - uden selvfølgelig at man laver en formular, som først skal gennem hans outlook.. det vil jeg nemlig helst undgå.. den skal sendes som nu.. direkte fra nettet..
Avatar billede mindreklog Nybegynder
05. april 2005 - 00:04 #42
Nevermind... det virker superfedt nu..
Avatar billede per-olof Nybegynder
05. april 2005 - 17:09 #43
Ok det var jo godt og tak før points