Avatar billede dme Nybegynder
27. marts 2001 - 10:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Prototyping og Objektorienteret vs. struktureret

Hejsa!

Jeg har to spørgsmål i emnet \"Systemudvikling\". Da jeg ikke kan finde nogen steder i de bøger jeg har eller på Internettet som svarer på nedenstående, så håber jeg at nogen her kan.

1) Hvad kendetegner prototyping-teknikken, og hvad er fordelene og ulemperne ved denne teknik? Hvilken type opgaver egner prototyping sig bedst til, og hvornår bør man vælge at bruge prototyping, og hvornår skal man lade være?

2) Analyse og design: Objektorienteret vs. struktureret. Hvad er fordelene og ulemperne ved disse teknikker? Hvilken type opgaver egner de sig bedst til, og hvornår bør man vælge den ene frem for den anden?

/David
Avatar billede disky Nybegynder
27. marts 2001 - 10:28 #1
1.
prototype er gode når man skal have testet GUI

2.
Objectorienteret er rigtigt godt til software,
Struktureret passer bedre til hardware.
Avatar billede disky Nybegynder
27. marts 2001 - 10:34 #2
AAAARRRRGGGG

jeg hader når eksperten websider fucker OP, nu havde jeg lige skrevet en længere forklaring og så tilter den :(((((((((((
Avatar billede disky Nybegynder
27. marts 2001 - 12:53 #3
i et udviklings forløb er det tit specielt i starten nødvendigt at leve en eller flere prototyper, både for at sikre at man laver den rigtige model, og for at sikre at kunden ved hvad de får. Tit aner de faktisk ikke rigtigt hvad de vil have :(

I dag bruger alle seriøse udviklerre Objectorienteret analyse og design eller noget lignende. Dette skyldes at det har vist sig at være den bedste måde at strukturere udvikling på, og giver det bedste resultat.
Man laver først det vigtigste ting,. og for dem testet igennem, derefter nogle flere funktioner som så også bliver testet, og denne løkke fortsætter man indtil produktet er færdigt.

men endnu vigtigere er opgaven, analyseret helt igennem inden man laver den første linie kode, og der er hold reviews, hvor det fleste fejl bliver fjernet !

Struktureret udvikling, er den \'gamle\' måde at gøre tingene på, personligt kan jeg ikke lide den, da den bedst passer til hardware og ikke til software.

Min erfaring som software udvikler siger helt klart at Objectorienteret udvikling er klart det bedste, har ihvertefalde ikke mødt et projket hvor dette ikke var tilfældet.

(p.s. jeg er Dataingeniør og arbejder som konsulent i software udvikling)
Avatar billede lrj Nybegynder
27. marts 2001 - 22:15 #4
Kan anbefale http://www.extremeprogramming.org/ for at se en anden måde at gøre tingene på.
Avatar billede trille2001 Nybegynder
08. juni 2001 - 22:35 #5
Hej Disky.. ved du meget om Risikoanalyse og Software kvalitetssikring. Jeg skal bruge noget dansk dokumentation.
Jeg er lidt i tvivl om indholdet af disse.
evt.