Avatar billede boris Mester
12. marts 2005 - 14:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

tilbehør til EOS 300D

Hej.
Jeg villevære meget taknemmelig for nogle gode råd vedr. min EOS 300D.
Hvilken belysning kan anbefales til fotoopgaver som f.eks. varer og interiør på kontorer eller lagre? Skal jeg bruge lamper eller ekstern blitz, og hvad kan anbefales?
Jeg skal købe et stativ, skal jeg bare finde et hos nærmeste fotohandler?
Og er der nogle gode tips til at undgå, at den automatiske lysmåling giver skiftevis overbelyste og underbelyste motiver - ud over at indstille mod mørke og lyse partier?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 23:27 #1
besøg www.fotokritik.dk så får du svar ved og spørge der
Avatar billede boris Mester
27. marts 2005 - 13:06 #2
Tak!
Det vil jeg prøve
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. marts 2005 - 13:11 #3
Ang stativ så kan du bare gå ned i din lokale fotohandler og købe et,men husk at vær opmærksom på at det har teleskop stange så det kan blive forholdsvis højt, at der er vaterpas i så du kan indstille det.

Og ikke mindst forholdsvis robust.

ang belysning er det umuligt at sige kommer helt an på opgaven, men en ting er sikkert ønsker du blitz så skal du købe en ekstern flash og IKKE bruge den indbyggede blitz i kameraet.
Avatar billede boris Mester
27. marts 2005 - 13:13 #4
Tak, jeg har fundet et udmærket stativ hos den lokale og allerede prøvet det.
Og ja, den indbyggede flash er mildest talt ringe, så jeg er på jagt efter noget bedre
Avatar billede boris Mester
27. marts 2005 - 13:14 #5
Forøvrigt er det medfølgende objektiv heller ikke verdens bedste, men det går nok.
Noget andet der undrer mig er, at hvis jeg tager et billede af en stor lys overflade, f.eks af et andet billede, bliver yderkanterne mørkere. Jeg håber ikke, at det kan skyldes lukkeren, for så er der jo nok ikke meget at gøre ved det.
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. marts 2005 - 13:15 #6
prøv kig på speedlite serien
http://www.usa.canon.com/html/cameras_speedlite/
Avatar billede boris Mester
27. marts 2005 - 13:29 #7
Mange tak, jeg var vist lige hurtig nok med at afslutte spm
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. marts 2005 - 13:31 #8
helt iorden jeg behøver ikke point :)
Avatar billede boris Mester
27. marts 2005 - 14:13 #9
tak, det skulle da ikke komme an på det, da. Men man bør vel købe det fra england og ikek usa grundet trold og skrat?
Avatar billede mattbaker Nybegynder
29. marts 2005 - 17:51 #10
Du burde bare smide en mail til mig :) Jeg har en Speedlite 550 ex jeg skal af med.
mattb@stofanet.dk
Avatar billede boris Mester
29. marts 2005 - 19:46 #11
Det vil jeg gerne høre om, jeg skriver
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2005 - 20:18 #12
hvad skal du have for din 550ex ?
Avatar billede mattbaker Nybegynder
30. marts 2005 - 22:58 #13