Avatar billede cklips Nybegynder
27. marts 2001 - 10:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette forbindelse til drev via logonscript

Jeg vil gerne lade en bruger oprette en netværksforbindelse til en disk (K$) på en anden arbejdsstation via hans logon-script.
Forbindelsen skal oprettes ved at anvende administrators brugernavn og password.

Hvad skal jeg skrive i hans logon-script?
Avatar billede trille Nybegynder
27. marts 2001 - 10:30 #1
net use x: \\\\computer\\k$ /user:domain\\username password

Syntaksen:
\\\\computer\\k$ = UNC NAVNET på Computer samt share
domain        = Brugerens domæne
username      = Brugerens login navn
password      = Brugerens password

Venligst,
C
Avatar billede cklips Nybegynder
27. marts 2001 - 11:13 #2
Trille: Tak for svaret. Men...
Det vil jo sige at alle og enhver kan gå ind og læse administrators password i scriptet. Kan man ikke gøre det på en anden måde?
Avatar billede trille Nybegynder
27. marts 2001 - 11:44 #3
Prøv lige at fjerne password - hvis han allerede er authentikeret ved login er det ikke nødvendigt!

Claus
Avatar billede nutten Nybegynder
27. marts 2001 - 21:23 #4
Hvorfor skal han logge på som administrator ??? Kan du ikke - hvis det ikke er administratoren - give ham rettigheder til k$ i stedet.

Så kan du nøjes med:
net use x: \\\\computer\\k$
i logon-scriptet.
Avatar billede cklips Nybegynder
28. marts 2001 - 11:20 #5
Et sent svar da jeg generelt kun er her om formiddagen.

Problemet er at han skal have oprettet en netværksforbindelse til en fat-formatteret disk på en anden arbejdsstation. Jeg kan ikke oprette forbindelsen med hans eget logon-navn og kan ikke give ham rettigheder da disken er fat-formatteret.
Derfor skal netværksforbindelsen oprettes via administrators logon og password. Men jeg er ikke meget for at lade administrators password sådan være synligt for alle.
Avatar billede nutten Nybegynder
28. marts 2001 - 11:23 #6
Så kan du jo give ham administrator-rettigheder ?
Så behøver du ikke brugernavn og password i logon-scriptet.
Avatar billede cklips Nybegynder
30. marts 2001 - 10:05 #7
Tak for svarene :-)