Avatar billede rolfkraka Nybegynder
11. marts 2005 - 11:52 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Rød farve overalt på skærm?

Hej

Jeg søger hjælp til at afklare hvorfor alt på min skærm er rødt, hvad skyldes det? Det ser ud som hvis der var trukket rødt celofan hen over skærmen :o/
Er der tale om en virus, en HOAX eller noget endnu værre??
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2005 - 12:03 #1
nok nærmere en løs forbindelse, eller defekt kabel/skærm...
Avatar billede b.b Nybegynder
11. marts 2005 - 12:04 #2
Har du prøvet med et andet skærmkabel...? Evt. en anden skærm for at se det kunne være dit kort der er stået af..
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2005 - 12:06 #3
grafikkortet virker fint...
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
11. marts 2005 - 12:07 #4
Jeg har ikke mulighed for at checke med en anden skærm men har lige checket kablet og det er ikke defekt. Skærmen burde heller ikke være defekt, den er kun 2 mdr. gammel.
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
11. marts 2005 - 12:23 #5
Så lykkedes det mig at låne en skærm af underboen, og ganske rigtigt, den nye skærm jeg ellers havde er defekt :o/
Avatar billede summer Mester
11. marts 2005 - 12:27 #6
Jeg har også lige fået ny skærm. Den har en funktion som reinstallerer farverne, hvis f.eks. højtalere eller andet har stået for tæt på skærmen. Prøv at se i din manual eller skærmmenu.
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
11. marts 2005 - 12:28 #7
Aha, ja jeg har da godt nok haft højtalerne stående klods op og ned af den.
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 12:51 #8
Det vil IKKE resultere i en rød skærm, men i en mange misfarvet skærm, en extern højttaler påvirker ikke kun en farve, men alle farver, men det var nok bedre du fortalte om det er en crt skærm eller en fladskærm.

Summer den funktion du tænker på er degauss og det er IKKE til at nulstille farverne, men til at afmagnitisere røret.

Det mest sandsynlige er at RGB forstærkeren er defekt, elller den/du har instillet farve temperaturen, og har fået skruet op for den røde farve så den derved dominerer i forhold til grøn og blå farve.
Avatar billede summer Mester
11. marts 2005 - 17:46 #9
>>til at afmagnitisere røret<< det var også det jeg mente - kunne ikke lige finde ordet.
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 17:50 #10
Ok summer, men det er ikke det der er fejlen, har siddet som monitor tekniker, og har nok lavet de første 4-5000 monitorer (+ mange tv før den tid) og har endnu ikke set et eneste apperat med et billedrør, hvor fejlen har været noget med degauss kredsløbet (med disse symptomer)
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 17:55 #11
Kan du ikke lukke spørgsmålet ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2005 - 11:06 #12
Er her nogen respons ?
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:18 #13
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 01:48 #14
noget respons måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:29 #15
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. september 2005 - 18:45 #16
ja det kunne være fint... :)... det var jo en defekt skærm..
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
27. januar 2006 - 19:21 #17
Yes - beklager den sene respons, jeg fik fat i en ny skærm, intet hjalp på den gamle.