Avatar billede edvardj Novice
10. marts 2005 - 17:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mit grafikkort er underlig

Mit spørgsmål er følgende....

Mit grafikkort nulstiller et eller andet og min skærm går ud og nogle gange kommer tilbage igen efter 2sek MEN den slukker osse engang imellem (pc kører stadigvæk)
Jeg har på fornemmelsen at mit grafikkort IKKE står rigtigt og jeg tør ikke rigtig at pille ved de forskellige opsætninger.

Mit grafikkort er
Grafik Kort  RADEON 9200 SERIES - Secondary (256 MB DDR RAM)
Grafik Kort  RADEON 9200 SERIES (256 MB)
3D Acclerator  ATI Radeon 9200 (RV280)
Monitor (skærm) ViewSonic E92f+ (360042500787)

CPU Type AMD Athlon XP, 1678 MHz (6.25 x 268) 2000+
Motherboard Navn Asus A7V133 (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 AMR, 3DIMM)
System Hukommelse  768 MB (SDRAM)

Det kan osse være jeg tager den forkerte driver inde på ATI.com
til mit grafikkort

Er der nogle der kan hjælpe ??
er ved at blive tosset osse det
Det skal lige siges at da jeg havde et nvidiagrafikkort i var der ALDRIG fejl men da jeg byttede det med mit ati fra en anden pc er den begyndt langsomt at blive mere ustabil

Hilsen Edvardj
Avatar billede edvardj Novice
10. marts 2005 - 17:48 #1
jeg kører med Windows XP pro
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
10. marts 2005 - 18:38 #2
Sørg for at have SP1 eller SP2 installeret

Sørg for at have drivers installeret til dit bundkort

Sørg for at have den rigtige driver (fjern den anden først og prøv denne)
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Prøv evt at nedsætte skærm opløsningen eller sæt Hz ned til 60 65
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
10. marts 2005 - 18:50 #3
http://www.tweakup.dk/downloads/show/2/

også et sted at hente fra
Avatar billede edvardj Novice
10. marts 2005 - 19:14 #4
jeg har SP2 installeret  hvordan finder jeg den rigtgie driver til mit bundkort ???

og hvor ???
Avatar billede nopsen Ekspert
11. marts 2005 - 02:15 #5
her er chipsetdriveren til dit bundkort:
http://www.viaarena.com/downloads/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204in1_v455vp1.zip
øvrige drivere til lyd osv finder du her:
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7V133&Type=All
derefter installerer du grafikkort driveren fra ATI, du vælger radeon family derinde, så er det den rigtige.
Avatar billede edvardj Novice
11. marts 2005 - 13:26 #6
det sidste link der , det virker ikke
Avatar billede edvardj Novice
11. marts 2005 - 13:29 #7
Øhhh nopsen er det en af disse jeg skal vælge som ati driver  ???
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
Avatar billede nopsen Ekspert
11. marts 2005 - 17:43 #8
yep, de har lavet lidt om på deres driver side.
start med at klikke på den øverste windows xp drivers and software, dernæst vælger du igen øverst radeon og igen øverst catalyst 5.3 windows xp driver download.
så vælger du bare den øverste af de muligheder du får, så har du den rette driver.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. marts 2005 - 17:46 #9
dette link til asus a7v133 driver side virker:
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7V133&Type=All
Avatar billede edvardj Novice
11. marts 2005 - 18:18 #10
Server Error in '/support' Application.  den skriver dette på Asus siden
Avatar billede edvardj Novice
11. marts 2005 - 18:18 #11
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
Avatar billede edvardj Novice
11. marts 2005 - 18:25 #12
Øhhh er det den her jeg skal hente  a7v133-105.pdf  ???
Avatar billede nopsen Ekspert
11. marts 2005 - 18:37 #13
nej det er en manual.
asus sider er meget ustabile, så prøv selv dette:
gå ind på www.asus.com og klik på et land, vælg ikke global, da den ikke finder noget på dit kort.
når du kommer ind, er der et søgefelt foroven i højre side, skriv a7v133 og søg.. hvis den ikke finder noget, må du gå tilbage og vælge et andet land og prøve igen, til den finder noget på det kort.
når du finder kortet, klikker du på download i menuen til venstre, så kommer du ind på en side med alle driverne til dit kort. vælg drivere i fanebladet øverst.

jeg ved ikke hvorfor asus sider er så ringe at man ikke kan finde det samme kort på alle lande, men prøv dig frem, jeg fandt den på flere af dem.