Avatar billede themepark Nybegynder
10. marts 2005 - 16:12 Der er 1 kommentar

Linjeskift i XSLT

Jeg bruger XSLTransform og skriver det til en html fil med > Jeg kan så se, at der er en del fejl mht. rækkefølgen af mine koder, hvilket jeg selvfølgelig er nødt til at kigge på. Problemet er bare, at jeg bl.a. har en masse forskellige IMG (afhængigt af hvilken node, jeg er ved), og de står allesammen på en linje, men for overskuelighedens skyld vil jeg jo gerne have hver af dem på en linje.

Mit problem er med andre ord, hvordan sørger jeg for at der kommer et linjeskift efter de HTML tags, jeg har med i mit XSLT stylesheet?

Venlig hilsen
Michael K. P.
Avatar billede janegil Nybegynder
11. marts 2005 - 10:56 #1
http://www.w3.org/TR/xslt#output

indent specifies whether the XSLT processor may add additional whitespace when outputting the result tree; the value must be yes or no