Avatar billede karijen Nybegynder
09. marts 2005 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Synlig tynd ramme/streg omking billede.

Kan nogen hjælpe med at sætte en kvadratisk ramme/Streg omkring et billede med tekst på 13x13 cm. som kun skal bruges til at klippe efter?
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
09. marts 2005 - 10:25 #1
DU skal lave dit image den størrelse du gerne vil have. Image - size
Select all med /ctrl a)
Edit
Stroke
Vælg - 1 - 2 pixels - i den farve du ønsker
Så burde den  være der
MVH
B
Avatar billede karijen Nybegynder
09. marts 2005 - 22:59 #2
Tak skal du have B. Det lykkedes. 30 point til dig
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
09. marts 2005 - 23:07 #3
Tak for det ;)
Avatar billede karijen Nybegynder
09. marts 2005 - 23:16 #4
Til B. Jeg ved ikke hvordan jeg giver dig dine point. Kan du hjælpe?
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
10. marts 2005 - 08:51 #5
Kan du se nederste på spørgsmål der er der et "accepter eller afvise" box?
Du klikker på det ene af dem - hvis der er flere svar, kan du fordele point - ellers går alle point til den ene - i dette tilfælde til mig ;)

Håber at du finder ud af det - ellers er det lige meget.
/B
Avatar billede spe Nybegynder
10. marts 2005 - 10:58 #6
Hvis du blot skal beskærer billedet til en bestemt størrelse så kan du gøre dette:
Vælg rektangel marque-værktøjet. I indstillingsbjælken lige under menuerne vælger du Type: Fized Size og taster målene ind.
Når du så klikker på billedet med Marque-værktøjet så tegner det en selektion i den størrelse du har bestilt. Du kan flytte den på plads og så vælge kommandoen Image->Crop.
Avatar billede karijen Nybegynder
10. marts 2005 - 22:18 #7
Tak B - Jeg skal nok få det lært en dag. Også tak til spe - En rigtig god og nem måde at beskære på, som jeg vil bruge meget. Det er nok ikke sidste gang du hører fra mig (jeg er nybegynder i Photoshop), så du må have point tilgode.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2005 - 12:35 #8
Hvis du har mulighed for at skære i stedet for at klippe kan du udskrive med cropmarks.

Gå ind i "Print with preview" og sæt kryds i "Corner cropmarks"