Avatar billede para7 Nybegynder
09. marts 2005 - 09:30 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Google cached side hænger ved

Jeg har en bekendt, som har problemer med nogen der chikanerer ham og hans firma med urigtige oplysninger og konkurrenceforvridning. Han har haft held via jurister til at få lukket gerningsmandens website, men man kan stadig måneder efter finde de grimme chikane-oplysninger på Google fra han tidligere site som "Cached".
Kan man få Google til at fjerne optegnelsen, eller er der andet at gøre ?
Avatar billede kalp Novice
09. marts 2005 - 09:33 #1
Hvis de links google finder virker så er det fordi hans sidder stadig er online rundt omkring.. så skal i have lukket hotellerne eller hvor de nu ligger hosted så forsvinder de selv fra google's index.
Avatar billede keysersoze Guru
09. marts 2005 - 09:43 #2
det kan bare tage uendelig lang tid før disse links forsvinder - vi har nogle sider der ikke har eksisteret i 4-5 måneder og hvor googles robot får en 404 når den kigger forbi men alligevel ligger de stadig på google
Avatar billede para7 Nybegynder
09. marts 2005 - 10:08 #3
Tak skal I ha' Kan I ikke lige dele. Send et svar begge to. Der er ingen løsning på det problem, men nu ved min bekendte hvor han står.
Avatar billede kalp Novice
09. marts 2005 - 10:13 #4
Det får du her:)
Avatar billede levich Nybegynder
09. marts 2005 - 10:21 #5
Her er et link til google's politik på det område: http://www.google.com/remove.html#uncache. Det vigtige i dit tilfælde er en linje øverst på siden: "only at the request of the webmaster who is responsible for those pages". Det er ikke noget at gøre.
Avatar billede para7 Nybegynder
09. marts 2005 - 10:26 #6
Tak til levich for det ultimative svar. 15 til levich.
Avatar billede keysersoze Guru
09. marts 2005 - 10:33 #7
svar... hvis det har været brugbart
Avatar billede para7 Nybegynder
09. marts 2005 - 10:42 #8
Jeg kunne ikke afgive med komma som 7,5. Kun hele tal.
Avatar billede kaffekop Nybegynder
12. januar 2006 - 18:49 #9
Ved godt det er en gammel tråd, men klag til Datatilsynet. Jeg har selv haft lignende problemer med en webmaster, og da jeg sagde til ham at jeg ville overdrage sagen til dem, så fik piben sgu en anden lyd. Jeg har snakket med Datatilsynet flere gange, og de tager det altså ret alvorligt. Persondataloven omfatter i høj grad andres brug af personlige oplysninger om dig...
Avatar billede para7 Nybegynder
12. januar 2006 - 19:48 #10
Tak, det var en god ting at huske på næste gang.