Avatar billede bruno1 Novice
09. marts 2005 - 00:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

baggrund der ikke skal printes

Hej

jeg er ved at lave en regnings skabelon til mit "firma". jeg har fået fortrykt regningerne på papir men jeg ville gerne have at det samme papir lå som baggrund i word så jeg på computeren kan se hvor jeg skal skrive i de forskellige felter.

Altså jeg ønsker at kunne se en kopi af det brevpapir jeg printer ud men når jeg så printer skal printeren kun udskrive det jeg selv har tilføjet da papiret jo er trykket i forvejen og der vil blive skrevet "dobbelt".

mvh.

Bruno
Avatar billede bruno1 Novice
09. marts 2005 - 00:26 #1
jeg ville gerne at jeg evt. kunne oprette nogle felter så jeg via tabulatoren kunne hoppe fra felt til felt. og der evt også kunne oprettes nogle felter der selv kan regne beløb sammen for mig
Avatar billede f_rollo Nybegynder
09. marts 2005 - 00:29 #2
Lyder som om du skal skifte til Excel
Avatar billede bruno1 Novice
09. marts 2005 - 00:50 #3
men kan jeg få mit baggrundsbillede med på excell således at jeg kan "se" hvor jeg skriver men det ikke kommer med ud på udskriften?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
09. marts 2005 - 01:09 #4
Excel har nogle gode forud-definerede fakturaskabeloner...
Her kan du markere et hvidt felt f.eks. som så synboliserer det område der ikke må skrives andet i...

Jeg kan ikke lige huske om man kan lave en opsætning så billeder ikke printes, men jeg tror egentligt at jeg engang fandt noget i Excel der mindede om det...

Kan lige vende tilbage engang i morgen...
Er det et baggrundsbillede/vandmærke eller et logobillede oppe i f.eks højre hjørne?

Det gode ved excel er jo at ud forud-definerer hvor der må skrives og at du kan "låse" felter hvor du ikke vil have tekst ind i...

God nat
Avatar billede peter369 Nybegynder
09. marts 2005 - 01:20 #5
ja
jeg har prøvet på min excell 2003 og det kan du
du finder formater for oven der efter Ark -> baggrund og vælger din bagrund..
hvis din bargrund printes med er det din printer indstillinger du skal kigge på
Avatar billede bruno1 Novice
09. marts 2005 - 01:43 #6
det er ikke bare et logo men hele papiret der er ind delt i felt er på min regnings skabelon er der også indbetalingskort osv. Jeg har nu også fundet en metode så man kan i word. Man skal indsætte en baggrund, den gør således at man i stedet for det almindelige blanke papir kan se det billede man har scannet uden at man kan røre eller ændre på det og det kommer ikke med på udskriften.. problemet ved den funktion er at man ikke kan ændre på sideopstillingen så når den har bestemt sig for hvor den vil placerer billedet kan det ikke ændres. dvs at når jeg skriver i de felter der er på mit scannede papir i word og printer ud rammer den ikke de samme felter på mit fysiske papir... Det ser ikke ud som om der er nogle ændringsindstillinger tilknyttet den funktion, så fleksibiliteten er meget lille. Mht. at lave felter der selv kan regne osv er det ren luksus og ikke så nødvendigt som det er at få billedet til at være placeret så det stemmer med papiret i min printer...

skriv endelig hvis der er noget jeg mangler at tilføje o lign.

mvh

Bruno
Avatar billede kol Nybegynder
09. marts 2005 - 07:08 #7
Hej Bruno1

For mig lyder det, som du bedst når frem til en løsning for dig ved at indsætte et skema i din Word-skabelon.
Du kan så vælge bredde på kolonner og rækker og slå felter sammen, indtil skemaet passer til dit behov.
Når du markerer hele skemaet og fravælger streger, kommer de ikke med på udskriften, men de kan stadig ses på skærmen.
Og du kan tabulere dig frem igennem cellerne.

Hilsen KOL
Avatar billede bruno1 Novice
10. marts 2005 - 18:54 #8
ja det er nok også det det ender med kol, men det ville jo have været rart at kunne se skabelonen så man kunne se det færdige layout inden man printede med baggrund og tekst osv.
Avatar billede bruno1 Novice
05. oktober 2005 - 00:30 #9
da der ikke var nogen der kom med det rette svar syntes jeg det er fair jeg selv lukker mit spg