Avatar billede firehat Nybegynder
08. marts 2005 - 14:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Word vil ikke åbne nogen filer

Hej,

Jeg har det problem at word ikke vil åbne nogen som helst tekst-fil.
Når jeg prøver skriver den:
Filen X.doc er ikke tilgængelig. (hvor X er filnavnet ;) )

Denne fejl kommer den med ligemeget hvilken fil det er jeg prøver at åbne - også .txt-filer.
Hvis jeg overfører en af filerne til en anden computer med word, kan jeg nemt åbne den. Det er Microsoft Office Word 2003.

Jeg har ikke ændret nogen indstillinger i word eller installeret nogen programmer som har noget med det at gøre for nyligt, så har ingen idé om hvad det kan være.

Håber der er nogen som kan hjælpe!

Mvh
Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 14:42 #1
Både når du prøver at åbne Dem inde fra word og også bare ved at dobbeltklikke på en fil?
Avatar billede firehat Nybegynder
08. marts 2005 - 14:44 #2
Ja

Jeg kan også godt åbne word og begynde på et nyt dokument, men når jeg så gemmer og lukker - så kan jeg ikke åbne det igen :S
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 14:49 #3
hmm.. okay det kan være andre har nogen gode bud jeg har desværre kun et dårligt i dette tilfælde.. at geninstallere word
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 15:11 #4
filassociationer?
Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Filtyper og se hvad *.doc er associeret med
Avatar billede firehat Nybegynder
08. marts 2005 - 15:13 #5
Microsoft Word dokument
Avatar billede densortehingst Seniormester
08. marts 2005 - 15:18 #6
Dette er et meget interessant problem, som jeg gerne vil følge med i. Jeg har det samme på vores netværk, hvor en enkelt afdeling ikke kan få lov til at gemme officedokumenter på netværket. Alle andre dokumenter gemmes fint (notepad osv). Jeg får normalt en besked om, at disken er fuld og der ikke kan gemmes på den (der er rigelig plads på disken). Der er ikke tale om, at den pågældende afdeling har specielle rettigheder eller mangler den slags.
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 15:23 #7
Avatar billede firehat Nybegynder
08. marts 2005 - 15:28 #8
1) Har lige fået denne meddelse efter at have lukket outlook: http://www.firehat.dk/fejl.jpg  - Kan det have noget med sagen at gøre?

catbody: måske, jeg instalerede mcAfee i går (hvilket ikke ville virke), så prøver lige at slette det.
Avatar billede firehat Nybegynder
08. marts 2005 - 15:30 #9
Jammen nu virker det jo :D

Det var åbenbart pga. virus-programmet
- men det burde da ikke gøre noget ved word? :S
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 15:30 #10
firehat >>  fejlmeddelelsen kan godt have noget med det at gøre.
prøv at slette Normal.dot (der gendannes en ny ved opstart af word)
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 15:32 #11
ms skriver i deres artikel: "Microsoft har bekræftet, at dette er et problem i de Microsoft-produkter, der findes på listen i starten af denne artikel."
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 15:32 #12
må nok hellere lægge et svar  :o)
Avatar billede firehat Nybegynder
08. marts 2005 - 15:33 #13
Tak for hjælpen :)
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 15:35 #14
selv tak (kunne pludselig huske at jeg har set problemet før, så det var bare om lige at finde artiklen)  :o)
Avatar billede firehat Nybegynder
08. marts 2005 - 15:36 #15
hehe