Avatar billede praetorian Nybegynder
08. marts 2005 - 09:59 Der er 3 kommentarer

Hjælp til udforming af korrekt .htaccess fil

Kære Eksperter.

Jeg har et mindre problem som jeg håber i kan hjælpe mig med, hvis at det da overhovedet kan løses. Problemet er nemlig det at jeg har et webhotel med 2 domæner tilknyttet kalder det bare domæne1.dk og domæne2.dk i det her tilfælde.

Webhotellet er så oprettet i "domæne1.dk"'s navn

Men når jeg så logger ind på ser min mappe arkitektur sådan her ud

html
-cgi-bin
-domæne2.dk

Mit problem er at man ved at skrive www.domæne1.dk/domæne2.dk kan tilgå den hjemmeside som vises når at man skriver www.domæne2.dk. og det vil jeg ikke have. Kan man da ikke på nogen måde lave en .htaccess fil der siger at hvis man ser domæne1.dk kan man ikke tilgå den mappe direkte, men dog stadig godt tilgå den via domæne2.dk.

Eller vil evt forsøg på adgangskode etc bare resulterer i at det bliver nedarvet så at det også kommer til at gælde når at man bruger domæne2.dk?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede htm Nybegynder
27. marts 2005 - 13:43 #1
Placer dette i en .htaccess i dit domæne2.dk mappe:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^.*domæne2.dk$
RewriteRule ^.*$        -                    [F]

Så for du en Forbidden hvis du forsøger at tilgå mappen, hvis det ikke er via etellerandet.domæne2.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. august 2006 - 10:33 #2
Ok mange tak for hjælpen, smider du lige et svar så jeg kan få den her lukket?
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2006 - 12:44 #3
ok