Avatar billede diller-bert Nybegynder
07. marts 2005 - 19:18 Der er 1 løsning

Audio Kabel

Hejsa.

Jeg har en spritny Dell med noget integreret lydkort (Sound Max digital audio). Nu har jeg så købt et tunerkort, hvor man skal forbinde et lille tyndt audiokabel til lydkortet (samme som man bruger ml. cd-rom og lydkort).

Problmet er at sådan et stik kan jeg ikke finde på printet. Min kæreste og jeg har siddet og glanet ned i computeren i en time. Mine spørgsmål er hermed:

-Hvor sikkert er det at jeg har sådan et stik på min computer, og i så fald hvad skal jeg kigge efter?

-Burde Jeg ikke have lyd selv om jeg ikke har sat det kabel til? Jeg har heller ikke et særskilt audio kabel fra min cddrev.

Jeg har fundet et sted på printet hvor der sidder en chip der står noget med "SMsc" på, og ved siden af har jeg fjernet en lillebitte plastichætte som afslørede 2 små ben, som det der kabel i princippet kunne sidde på, men i ledningen er der godt nok 4 huller.

Bare hjælp, for jeg trænger virkelig til at vide at det virker.
Kan jeg overhovedet regne med at der er sådan en indgang på mit integrerede lydkort?
Avatar billede diller-bert Nybegynder
07. marts 2005 - 20:20 #1
Der er åbenbart ikke nogen der kigger her, så jeg poster et andet sted.