Avatar billede krusnof Nybegynder
07. marts 2005 - 16:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indstillinger i Acrobat og InDesign

Jeg har nogle spørgsmål hvad angår de to programmer og deres indstillinger. Jeg skal bruge det i forbindelse med tryksager, hvor jeg hovedsaglig skal trække billedet 5 mm ud over kanten. Jeg har taget screenshots som virker, hvad jeg spørger om:
www.thefracture.dk/settings-1.gif
www.thefracture.dk/settings-2.gif
www.thefracture.dk/settings-3.gif
www.thefracture.dk/settings-4.gif
www.thefracture.dk/settings-5.gif
www.thefracture.dk/settings-6.gif
www.thefracture.dk/settings-7.gif
www.thefracture.dk/settings-8.gif

1: Under default page size, hvad skal der så stå? Fra starten af stod der ikke A4, men det har jeg ændret. Men hvis jeg nu printer en A4 side med farve til kant, skal den så ikke være større? Og skal den være optimized for fast web view?

2: Hvordan skal farve indstillingerne være? De fleste vil jo have Euroscale Coated v.2? Så skal jeg bruge Europe Prepress eller som indikeret på billedet?

3: Skal jeg ændre noget her?

4: Jeg har rammet ind med sort min undring. Skal jeg sætte bleed til, og i så fald på hvad? Kan nogen forklare hvad det gør? Gør det dokumentet x mm større eller mindre? Jeg er bare blevet forvirret efterhånden.

5: Paper size? Hvad skal det nu være, hvis min flyer er 16x9 cm med farve til kant og med en bleed på 5 mm i hver side?

6: Skal jeg bruge bleed settings her, eller dem fra dokumentets begyndelse? Og hvad er slug?? Hvilke marks skal jeg bruge? Bare de 3 første?

7: Hvad her? Image skal det være som på billedet eller ALL? Hvad med fonts og skal jeg ikke køre Level 3 og ikke 2?

8: Nogen ændringer her??

Jeg håber I kan se hvor mine spørgsmål peger hen. Jeg er jo lidt rookie på det område, men håber på at kunne få noget hjælp. Jeg er virkelig taknemmelig, hvis nogen kan give gode svar på ovenstående spørgsmål.

På forhånd tak
Avatar billede krusnof Nybegynder
09. marts 2005 - 21:32 #1
Ingen der kan hjælpe? Heller ikke bare med nogle af punkterne?
Avatar billede krusnof Nybegynder
16. marts 2005 - 21:26 #2
Sidste chance.....
Avatar billede krusnof Nybegynder
17. marts 2005 - 09:28 #3