Avatar billede darktrade Nybegynder
07. marts 2005 - 15:26 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Internet går ned efter 5 min.

Har et stort problem med mit internet.
Ca. efter 5 min. går mit internet ned... Det vil sige at min iexplore ikke virker mere (Søgesiden blev ikke fundet), men alt hvad jeg havde forbindelse til at forvejen forbliver på nettet (Msn, skype, wow).
Hvis jeg så lukker msn ned og starter det op igen er forbindelsen væk. Den eneste måde at løse det på at ved at genstarte.

Jeg er koplet til local netværk... og inde i Netværksforbindelser har jeg:

Trådløs netvæksforbindelse 2 (Deaktiveret)
1394-forbindelse 2
LAN-forbindelse

Forresten... Når jeg lukker min comp ned for at genstarte kommer den med en fejl. Den kan ikke finde en dll fil som hedder Bgapjy eller sådan noget. kan det være grunden?

På forhånd tak.
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2005 - 15:30 #1
kan du udelukke virus, spyware og andet snavs? eller skal det tjeckes?
Avatar billede darktrade Nybegynder
07. marts 2005 - 16:44 #2
Har prøvet det hele. Ad aware, Spybot, Norton antivirus.
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2005 - 16:47 #3
okay.. er desværre lige på vej ud af døren.. tilbage om en time ca.
Lad og lige sikre og der ikke skulle ligge noget skjult eller noget de programmer ikke har fundet. Gør en log klar via. hijackthis:)

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede darktrade Nybegynder
07. marts 2005 - 18:12 #4
Undskyld at det tager så lang tid.
Men kan ikke nå ind på siden og downloade før mit internet er væk igen :S
Men prøver at downloade fra en anden computer nu.
Avatar billede darktrade Nybegynder
07. marts 2005 - 18:27 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\system32\wregistry.exe
C:\windows\system32\bgapjy.exe
C:\WINDOWS\system32\wregistry.exe
C:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\windows\system32\packager.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Rene´\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.boomtown.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Servcies] xenpje.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bgapjy] c:\windows\system32\bgapjy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\Run: [popuppers65] C:\WINDOWS\a65d.exe
O4 - HKLM\..\Run: [supernews12] C:\WINDOWS\newsd32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norton Personal Firewall] lah.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Internet Servcies] xenpje.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Norton Personal Firewall] lah.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\WebMenuImg.htm
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1108983679655
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {E0CE16CB-741C-4B24-8D04-A817856E07F4} - http://cabs.media-motor.net/cabs/diamond.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: WRQ IAM (iamServ) - WRQ, Inc. - C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2005 - 18:50 #6
jeg ser på den nu:)
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2005 - 18:58 #7
Min gode ven.. din pc er da også proppet med virus!!!

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Servcies] xenpje.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bgapjy] c:\windows\system32\bgapjy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\Run: [popuppers65] C:\WINDOWS\a65d.exe
O4 - HKLM\..\Run: [supernews12] C:\WINDOWS\newsd32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norton Personal Firewall] lah.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Internet Servcies] xenpje.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Norton Personal Firewall] lah.exe

Disse hvis du ikke kender dem
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O16 - DPF: {E0CE16CB-741C-4B24-8D04-A817856E07F4} - http://cabs.media-motor.net/cabs/diamond.cab

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet

Filer

C:\WINDOWS\system32\wregistry.exe
C:\windows\system32\bgapjy.exe
C:\WINDOWS\farmmext.exe
C:\WINDOWS\a65d.exe
C:\WINDOWS\newsd32.exe

Søg efter denne og slet den.. "xenpje.exe"

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede darktrade Nybegynder
07. marts 2005 - 21:58 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Rene´\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.boomtown.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\WebMenuImg.htm
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1108983679655
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {E0CE16CB-741C-4B24-8D04-A817856E07F4} - http://cabs.media-motor.net/cabs/diamond.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: WRQ IAM (iamServ) - WRQ, Inc. - C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Håber det her ser bedre ud...

Tror du også du kan hjælpe med min fars computer? Over email eller sådan noget... Der er nok også et par fejl.
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2005 - 22:04 #9
Vi fik ramt på det hele i en omgang:)

Loggen er ren.

Angående din fars computer så må du gerne komme med en log her det er lettere.
Avatar billede darktrade Nybegynder
07. marts 2005 - 22:15 #10
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\RegKillTray.exe
C:\WINDOWS\System32\efwwxj.exe
C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe
C:\Program Files\Windows TaskAd\WinTaskAd.exe
C:\Program Files\Windows ControlAd\WinCtlAd.exe
C:\temp\salm.exe
C:\WINDOWS\sinutsen.exe
C:\Program Files\Windows ControlAd\WinCtlAdAlt.exe
C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServAd.exe
C:\Program Files\Windows AdTools\WinRatchet.exe
C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliServ.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Program Files\Windows TaskAd\WinSched.exe
C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServSuit.exe
C:\Program Files\DeskAd Service\DeskAdServ.exe
C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliKeep.exe
C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Program Files\Windows FormatAd\WinForm.exe
C:\WINDOWS\System32\gah95on6.exe
C:\Program Files\DeskAd Service\DeskAdKeep.exe
C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
C:\Program Files\Windows FormatAd\WinFormKeep.exe
C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
C:\Program Files\Preview AdService\PrevAdServ.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\AdTools Service\AdToolsKeep.exe
C:\Program Files\Preview AdService\PrevAdKeep.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\msoffice.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
D:\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1D7E3B41-23CE-469B-BE1B-A64B877923E1} - C:\PROGRA~1\SEARCH~2\SEARCH~1.DLL
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RegKillElbyCheck] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\ElbyCheck.exe" /L RegKill
O4 - HKLM\..\Run: [RegKillTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\RegKillTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mjsisl] C:\WINDOWS\System32\efwwxj.exe
O4 - HKLM\..\Run: [conscorr] C:\WINDOWS\conscorr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdTools] C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\Programmer\ICQ\NDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows TaskAd] C:\Program Files\Windows TaskAd\WinTaskAd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows ControlAd] C:\Program Files\Windows ControlAd\WinCtlAd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [yflb] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ulwh] C:\WINDOWS\ulwh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0¨4W
}ïÁzî[8C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows ServeAd] C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServAd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0¨4W
}ïÁzîžigÝC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0Ô@ÔÁÔ]§ú"ü‰üžiC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0Ô@ÔÁÔ]§ú"ü‰¸K0C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Admilli Service] C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0ÔÁÔ]§ú"ü‰üžigÝC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0Ô@ÔÁÔÁÔ]§ú"ü‰üC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeskAd Service] C:\Program Files\DeskAd Service\DeskAdServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Windows FormatAd] C:\Program Files\Windows FormatAd\WinForm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gah95on6] C:\WINDOWS\System32\gah95on6.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [.mssecure] C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Preview AdService] C:\Program Files\Preview AdService\PrevAdServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Ad-aware] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe" "+b1"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Tsa2] C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa\tsm2.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .mp3: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540006} (CInstall Class) - http://www.errorguard.com/installation/Install.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1097327041233
O16 - DPF: {771A1334-6B08-4A6B-AEDC-CF994BA2CEBE} (Installer Class) - http://www.ysbweb.com/ist/softwares/v4.0/ysb_regular.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
O23 - Service: WRQ IAM (iamServ) - WRQ, Inc. - C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Håber du kan hjælpe :P

Du får selvfølgelig de points... Men lukker man ikke tråden når man uddeler dem?
Avatar billede darktrade Nybegynder
08. marts 2005 - 07:01 #11
Undskyld jeg lige dobblet poster...
Men der er kommet lidt problemer efter alt det her.
Kan ikke downloade filer fra nettet. Der kommer skam et vindue frem og kan vælge et sted jeg vil ligge filen. Men derefter står den bare og forsøger at skabe forbindelse... Nu virker min Iexplore og resten af nettet dog.. Tak for det :D

Nåårh ja... Den anden ting:
Det er ikke altid min PC gider genstarte nu... Gad den så heller ikke før :/
Avatar billede darktrade Nybegynder
08. marts 2005 - 07:10 #12
Dobbelt igen igen.
Det ser ikke ud til at jeg kan få forbindelse til nogen download server.
Kan ikke komme ind på Norton's netværk.
Kan ikke komme ind på windows liveupdate.
Kan ikke downloade nogen filer fra nettet.
Og min Pc er lidt sløv i højreklik's funktionen... :S
Det kører ik det her...
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 07:35 #13
hmmm.. ved ikke hvorfor jeg ikke fik post i går om den nye log.. så kigger lige på den:) og så må vi tage et problem af gangen:)

Når du skal lukke skal du markere mit navne nede i venstre hjørne og trykke på accepter.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 07:45 #14
Skræmmende beskidt computer:o)

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: (no name) - {1D7E3B41-23CE-469B-BE1B-A64B877923E1} - C:\PROGRA~1\SEARCH~2\SEARCH~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [mjsisl] C:\WINDOWS\System32\efwwxj.exe
O4 - HKLM\..\Run: [conscorr] C:\WINDOWS\conscorr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdTools] C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows TaskAd] C:\Program Files\Windows TaskAd\WinTaskAd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows ControlAd] C:\Program Files\Windows ControlAd\WinCtlAd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [yflb] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ulwh] C:\WINDOWS\ulwh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0¨4W
}ïÁzî[8C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows ServeAd] C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServAd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0¨4W
}ïÁzîžigÝC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0Ô@ÔÁÔ]§ú"ü‰üžiC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0Ô@ÔÁÔ]§ú"ü‰¸K0C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Admilli Service] C:\Program Files\Admilli Service\AdmilliServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0ÔÁÔ]§ú"ü‰üžigÝC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [¢‰¸K0Ô@ÔÁÔÁÔ]§ú"ü‰üC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\sinutsen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeskAd Service] C:\Program Files\DeskAd Service\DeskAdServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows FormatAd] C:\Program Files\Windows FormatAd\WinForm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gah95on6] C:\WINDOWS\System32\gah95on6.exe
O4 - HKLM\..\Run: [.mssecure] C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Preview AdService] C:\Program Files\Preview AdService\PrevAdServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Tsa2] C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa\tsm2.exe
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralInitialSetup 1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540006} (CInstall Class) - http://www.errorguard.com/installation/Install.cab
O16 - DPF: {771A1334-6B08-4A6B-AEDC-CF994BA2CEBE} (Installer Class) - http://www.ysbweb.com/ist/softwares/v4.0/ysb_regular.cab

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet

Filer

C:\WINDOWS\System32\efwwxj.exe
C:\temp\salm.exe
C:\WINDOWS\sinutsen.exe
C:\WINDOWS\System32\gah95on6.exe
C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
C:\WINDOWS\localNRD.dll
C:\WINDOWS\conscorr.exe
C:\WINDOWS\ulwh.exe

Mapper (afinstaller i tilføj og fjern programmer (under kontrolpanelet) og ellers let mappen. evt begge dele:)

C:\Program Files\Windows AdTools\
C:\Program Files\Windows ControlAd
C:\Program Files\Admilli Service
C:\Program Files\Windows FormatAd
C:\Program Files\Preview AdService
C:\Program Files\AdTools Service
C:\Programmer\ISTsvc\
C:\PROGRA~1\SEARCH~2\
C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede darktrade Nybegynder
08. marts 2005 - 13:50 #15
Vær så artig :P

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\RegKillTray.exe
C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\msoffice.exe
C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
D:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RegKillElbyCheck] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\ElbyCheck.exe" /L RegKill
O4 - HKLM\..\Run: [RegKillTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\RegKillTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\PROGRA~1\Atguard\iamapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\Programmer\ICQ\NDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .mp3: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1097327041233
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
O23 - Service: WRQ IAM (iamServ) - WRQ, Inc. - C:\Programmer\Atguard\iamserv.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 13:56 #16
så ser den umiddelbart også ren ud:))
Avatar billede darktrade Nybegynder
08. marts 2005 - 14:22 #17
Mange tak... Du har mere end fortjent de point :P

Det der program fandt omkring 3000 virus infiserede filer... :S

Men acceptere nu.. og hvis du gad hjælpe med mit download problem... Så bare skriv til DarkTrade@hotmail.com

Mange tak
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 14:24 #18
Det gør jeg :)