Avatar billede jamark Praktikant
03. marts 2005 - 10:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Krydshenvisning uden stort forbogstav

Jeg har lavet nogle figurtekster i Word og har lavet krydshenvisninger til dem. Men de står som Figur A.1 og ikke figur A.1, altså med stort forbogstav. Er der nogen, der ved, hvordan man får små forbogstaver?
Jeg kan godt få det hele til at stå med små bogstaver ved at højreklikke, vælge rediger felt og vælge format: små bogstaver, men så bliver A'et jo også lille. Og det må det ikke.

Hilsen
JaMark
Avatar billede jkrons Professor
03. marts 2005 - 12:10 #1
Hvis Figur skal stå med stort ved figurerne, er du nok nødt til at rette de enkelte krydshenvisninger manuelt.
Avatar billede jamark Praktikant
03. marts 2005 - 12:13 #2
Jeg ved, at man kan gøre det nemmere. Jeg ved bare ikke hvordan.
Avatar billede jkrons Professor
03. marts 2005 - 15:22 #3
Den eneste mulighed jeg kender, er at lave din egen etiket, for Figur står med lille, men så kommer det også til at stå med lille i selve billedteksten. Her kunne du så evt. bruge funktionen Første bogstav i sætninger med Stort til at ændre det.

Etiketter laver du. når du indsætter din billedtekst.
Avatar billede jamark Praktikant
14. august 2005 - 20:43 #4
Tråd lukket.