Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 19:17 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Gendannelse af dokument!

Kære alle eksperten brugere!

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Jeg har fået tilsendt et dokument pr. e-mail i outlook express. Jeg trykkede på filen og valgte åben. Jeg har siddet og skrevet på det det meste af dagen, og trykkede gem da jeg var færdig. Da jeg prøvede at åbne den var det væk, eftersom det jo kun var gemt midlertidigt. Er der nogen der ved hvordan man kan få det igen? Evt. ved at hente de oplysninger ind som word bruger til fil-gendannelse.

Jeg har søgt hele computeren igennem, både efter navn og efter tekstreng. PLEASE hjælp!
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 19:19 #1
Du skal gøre præcis som før... åbne det via outlook express... sig gem som... og så kan du se din gamle!!! du skal ikke gemme oven i den selvfølgelig!! bare marker den og sig kopir... hop ud på skrivebordet og sig sæt ind
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 19:21 #2
Det har jeg desværre prøvet...! :(
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 19:24 #3
hmm:/ prøv dette istedet..

hvis din word fil hed..

minfil

så erstat mi med

~$

dvs..

~$nfil

søg efter det på pc'en

det med vilje jeg ikke har taget filtype med for er ikke sikker på om den gemmer det i word format.
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 19:27 #4
Det kan selvfølgelig være den hedder noget mærkeligt så kig her

C:\Windows\Temp

C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Temp

sørg for at alle skjulte mapper og filer kan ses

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
02. marts 2005 - 19:28 #5
Brug søgefunktionen i Windows til at gennemsøge din harddisk for en fil, der indeholder dele af teksten fra det du har tilføjet i dokumentet.

Du kan ikke bruge Words gendannelse til det, der er jo ikke sket nogen fejl i Word. Words filer til gendannelse har udelukkende til formål at genskabe et dokument, hvis Word afsluttes ureglementeret, f.eks. ved strømsvigt. Afsluttes Word korrekt, slettes filen til automatisk gendannelse.
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 19:30 #6
Jeg har prøvet alle disse ting uden held desværre... Har også prøvet at browse mapperne fra DOS-prompten! Ingen andre forslag??
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 19:33 #7
søg efter

~$

og sorter efter dato tjek dem..

gør det samme ved at søge efter alle word filer bagefter.
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 19:35 #8
Desværre også uden held...! :(
Avatar billede hcma Novice
02. marts 2005 - 19:36 #9
hvad gjorde du da du modtog den?
Gemte du den først og begyndte så at skrive eller åbnede du den bare og begyndte at skrive?
Avatar billede moejensen Nybegynder
02. marts 2005 - 19:36 #10
hvis din computer har valgt at slette tempfilen, kan du eventuelt prøve et program som Restorer 2000. Den kan finde slettede filer. Det kan være et stort arbejde - men hvis det er vigtigt, er det måske et forsøg værd
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 19:37 #11
ikke for at være lyseslukker.. men så tror jeg du har et problem
ville ty til et recovery program og håbe på det bedste
http://www.webattack.com/Freeware/system/fwdatarecovery.shtml

det er bare sådan at den burde være der hvis du direkte var begyndt at retter og gemme din da du åbne den i IE.
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 19:39 #12
Jeg åbnede filen og begyndte at skrive på den. Trykkede gem da jeg var færdig.

Jeg er ved at scanne min PC igennem med GetDataBack for NTFS... Men ved ikke om det hjælper?
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 19:41 #13
Det endnu bedre end dem på mit link:) det kun fordi det ikke er gratis jeg undlod at skrive den med:)
Avatar billede moejensen Nybegynder
02. marts 2005 - 19:42 #14
det er også et ok program, men du skal nok regne med at filen du leder efter har fået et temp navn, så vælg en sortering på hvornår filerne sidst er redigeret, ellers er der mange filer at tjekke igennem.
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 19:46 #15
okay, tusind tak for hjælpen...! Hvis i skriver en kommentar som svar, så giver jeg glædeligt point til alle...!
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 19:50 #16
Jeg håber du fanger den:)
Avatar billede hcma Novice
02. marts 2005 - 19:51 #17
Når du har åbnet den og straks begyndt at skriver uden først at gemme filen, vil den typisk ligge i:
C:/Documents and Settings/brugernavn/Lokale indstillinger/Temporary internetfiles/OLK7  som jo nok desværre forsvinder når programmet (word) lukkes ned.
Avatar billede hcma Novice
02. marts 2005 - 19:55 #18
er den stadig vedhæftet dit mail?  hvis ja, bør alt det du har skrevet være i den vedhæftede fil.  (har lige checket på min egen med et word.doc (jeg sendte et word.doc til mig selv -> åbnede det direkte -> skrev lidt og trykkede på Gem-knappen -> lukkede det hele ned -> åbnede min mailbakke -> åbnede den vedhæftede fil og vupti!! det hele var der)
Avatar billede hcma Novice
02. marts 2005 - 19:56 #19
glemte lige: benytter MS Outlook2000,  men mon ikke det samme gør sig gældende for OE
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 19:59 #20
Desværre.... Det er den oprindelige fil...! :(
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. marts 2005 - 20:14 #21
TIL ALLE:

TUSIND TAK, i har virkelig redet mit liv... Jeg fandt det med GetDataBack for NTFS!!!
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:20 #22
hehe godt nok:))! så var der håb alligevel!