Avatar billede michael-k Nybegynder
02. marts 2005 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Multimedia designer og Design tek.

Sidder og vurdere hvad jeg skal give mig til efter jeg er færdig med min uddannelse.

Jeg har fundet frem til nogle muligheder og to af dem er multimedia designer og Design teknolog.

Så jeg vil gerne hører fra nogle som er en af de to dele.

Først vil jeg gerne sige at mit mål er på et tidspunkt at arbejde med 3d konstruktion, visualisering og præsentation.

Hvordan er de to uddannelser. Altså hvordan er niveauet, hvad arbejder man med og ikke mindst er det udfordrende ?

Hvad er de helt store forskelle på de to uddannelser ?

Og ikke mindst bare jeres generalle erfaringer og gerne hvad i arbejder med hvis i er uddannet (ved godt der ikke er uddannet nogle design tek. endnu)

Håber på nogle svar, vidste ikke helt hvor jeg skulle placere spørgsmålet, men håber det fint her :)

PS Jeg søger ikke links til uddannelserne, men erfaringer, har læst hvad der er at læse om dem :)
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2005 - 14:36 #1
Hej Michael

Jeg er selv uddannet Multimediedesigner på Lyngby UddannelsesCenter (LUC), jeg ved ikke noget om den anden uddannelse du efter spørger, men kun noget om denne og kun hvordan det er på LUC.

Jeg vil sige at der er eller kan være meget forskel alt efter hvilket sted du tager uddannelsen. Jeg kender andre der har taget den andre steder end mig og vi har ikke altid haft samme fokusområder.

Du har fundet ud af hvad du vil studerer nærmere og jeg kan sige at der er selvfølgelig nogen regler omkring hvad man mindst skal igennem og kunne på uddannelsen.

Vi lærte ikke rigtig noget omkring 3D, vi så nogen programmer og blev kort sat ind i hvordan de virkede, men det var så også det. Så du skal nok undersøge hvilke skoler der har noget undervisning/kompetencer indenfor dine interesse områder.

Vi havde en del udnervisning i visualisering og præsentation, samt en del teori omkring design, funktionalitet, visualisering osv osv.
Der var også en masse tekniker vi lærte, altså sådan noget som brainstorming, "tænkehatte" osv osv.

Jeg vil råde dig til at tage på nogen skolebesøg, for at finde ud af hvem der tilbyder det du vil lære og samtidig finde ud af om miljøet på skolen er fedt/kreativt.

Jeg vil sige at jeg lærte måske ikke så meget på studiet, men det fik mig til at se nærmere på mange ting i min fritid og det er vel det det skal, det skal give dig inspiration til selv at lære mere.

Det var vist alt for nu.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. marts 2005 - 14:53 #2
spacemaninc takker for svaret.

De lærer i havde var de kompetente nok i det de nu undervise i, og hvordan lå niveauet. Altså kunne de lærer jer noget eller var det sådan at de dygtigste på holdet vidste mere end læreren.

Arbejder du med noget indenfor det du er uddannet som i dag ?

Jeg regner med det bliver aalborg hvis jeg vælger en af de to uddannelser, så gerne nogle erfaringer der fra også hvis nogle har gået der.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2005 - 17:39 #3
Ja Aalborg kan jeg ikke hjælpe dig med.

Der var meget forskellige lærer, med hver deres personlig hed og undervisningmetode.
De var alle kompetente, men problemet med skolemiljø er at man skal have alle med og det er de færeste der laver differentierede opg osv.

Så nogen gange lærte man noget, men hvis man er meget velbevandret i Adobe & Macromedias programmer som vi primært brugte så var det lidt sløvt med lærdommen en gang imellem.

Jeg laver hjemmeside til daglig, i et lille firma i Dragør, jeg må sige at det ligger meget tæt op af mit drømme startjob, så ja jeg arbejder med og bruger mine færdigeheder hver dag.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. marts 2005 - 13:44 #4
Okay der er måske folk som aldrig har lavet noget grafisk før på studiet da ?

Det jo fedt du har fået job, har nemlig hørt det er svært at få som multimedia designer, også en af grundene til jeg måske er en lille smule skeptis over for uddannelsen.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 16:17 #5
Ja på mit studie var der både dem der ikke havde prøvet noget før og dem der var rimelig hardcore til fx. design eller programering. Så der var faktisk lidt af hvert.

Ja det er vist helle ikke det nemmeste altid, jeg kender mange der ikke har fået noget relevant job, altså noget der direkte har med uddannelsen at gøre.
Men alle dem der virkelig ville have noget og også selv ahr lavet noget ved siden af, altså ikke kun holdt sig til skolearbejdet, har klaret sig rigtig godt.
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. marts 2005 - 12:43 #6
Okay det lyder jo meget godt, tak for det så har jeg noget at gå ud fra.

Ser ikke ud til der komemr mere så pointene er dine :)