Avatar billede lorenzzz Nybegynder
01. marts 2005 - 22:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Flash kort passer ?

Heysan

Jeg har et lille problem.
Jeg skal have købt et Flash-Card til min svigerfars digitalkamera.
I den sammenhæng er jeg ikke sikker på hvilket Flash-kort jeg skal købe.
Det skal være et 128 eller 256 MB kort.
Det kort der fulgte med kameraet (Canon) var et Compact Flash Card. Jeg tænkte at jeg kunne gå ind på edbpriser og finde et tilsvarende... men, så er der guhjælpemig type I og type II...?
Er det noget jeg skal tage højde for, eller passer begge typer flash card til alle kameraer, når den ene type gør?
Oplysninger på kortet; oplyst af svigermor :-/

Compact Flash Card (kender ikke typen)
Canon
FC-32MH
highspeed
Et rødt mærke med "CF"

Jeg har fundet dette kort som passer til min pengepung og har den fornødne hukommelse:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24524

Håber du kan hjælpe mig?

Mvh Jakob
Avatar billede lorenzzz Nybegynder
01. marts 2005 - 22:21 #1
Ved ikke om i har luret lunten :-)

Men det er til en fødselsdagsgave. Derfor lidt ufuldstændige oplysninger...

Sorry  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2005 - 22:38 #2
Vi skal nok bruge lidt mere info - hvilket kamera er der tale om?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2005 - 06:04 #3
Det er et type 1. Type to er nemlig bare dobbelt så tyk, og de kamera der understøtter det tager micro harddiske.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2005 - 06:06 #4
Det kort du har fundet passer også i type 1 og 2:

Port type:

    Compact Flash Type I / Compact Flash Type II
Avatar billede lorenzzz Nybegynder
02. marts 2005 - 20:28 #5
Okay.
Så det vil sige at det kort jeg har fundet passer også til dette kamera?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. marts 2005 - 07:52 #6
ja