Avatar billede rebsdorf Nybegynder
25. marts 2001 - 21:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen fejlmeddelelser

Hej!

Mener engang jeg så at man kunne undgå, hvis der opstod fejl i ens JavaScript, at dette blev synligt for brugeren med en fejlmeddelse.

Er der nogle der kan hjælpe med dette? Evt. be/afkræfte...

Mvh

Mads Rebsdorf
Avatar billede brian@diku Nybegynder
25. marts 2001 - 21:47 #1
hej mads, du kan bare lave dit javascript ordenligt, og lade værre med at irritere mig på MSN :o)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
25. marts 2001 - 21:47 #2
men seriøst, det er vist browser dependent, hvis der er noget om det.
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
25. marts 2001 - 21:50 #3
Du hygger dig hva\'? :-)

Nah, det er fordi det faktisk ikke behøver virke hver gang... Lidt svært at forklare...

Og skidt pyt - det skal bare virke i IE og det gør alt... Nogen GODE forslag?
Avatar billede tunoxw Nybegynder
25. marts 2001 - 21:59 #4
<script>

function stoperror(){

return true

}

window.onerror=stoperror

</script>
Avatar billede brian@diku Nybegynder
25. marts 2001 - 22:01 #5
rebsdorf: det mest uhyggelige er ikke at den siger fejl, det mest uhyggelige er fandme når NS _IKKE_ siger fejl og heller ikke virker. Hvordan skal man så debugge hehehh

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 22:03 #6
Hvis meddelsen ikke popper op selv i IE, plejer den at lægge sig med gul trekant nede i venstre hjørne. Dobbeltklik på den og den fejlen vises...
Avatar billede brian@diku Nybegynder
25. marts 2001 - 22:04 #7
det er korrekt, men jeg nævnte nu lige netscape.
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
25. marts 2001 - 22:04 #8
:) Har ikke engang overvejet at starte NS op på den side... Laver bare en \"Du-har-ikke-adgang-fordi-du-bruger-netscape-side\" gider simpelthen ikke bruge tid på det...
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
25. marts 2001 - 22:07 #9
nikolaj>> Det er jeg klar over... ser bare ikke så fedt ud... Specielt ikke hvis fejl har sat den til at poppe op... (som jeg...) *S*
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. marts 2001 - 22:19 #10
Det er brugeren selv der bestemmer om han browser skal melde fejl ( hvis den ser dem :)
men den ser dem vistnok ikke hvis du sætter:
  onError = null;
Idealet er vel ikke at lave fejl :-))
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
25. marts 2001 - 22:24 #11
Det er det selvfølgelig. Er bare lidt vanskeligt her, da det kun er en fejl som vil optræde en gang ud af 100 klik, lidt svært at forklare. Men besværligt at debugge, da det, når fejlen sker, ikke gøre nogen forskel...

Forresten det script som tunoxw sendte ser ud til at funke... tester lige lidt til før han får points... :)
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2001 - 18:04 #12
<ole>
Hvis du ved, fejlen kun optræder i et tilfælde ud af hundrede, må du jo også vide under hvilke forhold, det sker. Så kan det da ikke være svært at undgå den.
Det er en rigtig dårlig idé at lave et fejlundertrykkelses script...nærmest som at komme gamle bananer i en nedslidt gearkasse. Gearkassen \'holder kæft\' til bilen er solgt - men det er stadig en nedslidt, gammel øse! :)
/mvh
</bole>