Avatar billede gusse Nybegynder
01. marts 2005 - 13:10 Der er 3 kommentarer

Not Associated with a Trusted SQL Server Connection

Not Associated with a Trusted SQL Server Connection på en desktop sql, hvordan fixer jeg den. Jeg har jo ikke enterprice manager
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2005 - 19:35 #1
Er din MSDE sat op til windows only eller til både windows og sqlserver security ?

Forsøger du at connecte med windows eller sqlserver security ?
Avatar billede lebeuf Nybegynder
02. marts 2005 - 09:15 #2
Er din bruger med i Administratorer gruppen på PC'en?
Det plejer at være sådan at Administratorer har adgang til SQL server
Avatar billede zedios Nybegynder
05. april 2005 - 13:29 #3
lebeuf har helt sikkert fat i det rigtige her - dog behøver du ikke være mede i administrator gruppen ..

Du skal sikre dig at du enten bruger et standard SQL Server login eller hvis du benytter dit windows login via integrated security at dette findes som login i SQL Server. "Fordelen" ved at dit windows login er medlem af den lokale administrator gruppe er at SQL Server som standard giver BUILDIN Admins SA priviliger på SQL Serveren, hvilket jeg normalt vil anbefale du slår fra, men det er en helt anden diskussion ..