Avatar billede schach Nybegynder
01. marts 2005 - 01:19 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til hijackthis log

Så vidt jeg kan læse mig til rundt omkring har jeg fået fat i en lille barstard... har forsøgt at fixe og slette, men de vil ikke væk. Jeg kan ikke åbne eller bruge notepad - nogen mener den er korrupt og generer problemfilerne... Har i mine egne forsøg fået slettet SE.DLL - er det et problem? Please help me

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DAEMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PROMON.EXE
D:\PROGRAMMER\NETGEAR\WG511\UTILITY\WG511WLU.EXE
D:\PROGRAMMER\WINAMP\WINAMPA.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\PROGRAMMER\KONFIGURATIONSFUNKTIONER\TASKBAR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\NMSSVC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\TEMP\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://c:\windows\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://c:\windows\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {3CF2B843-89EB-11D9-8B54-00096733B1EB} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] IrMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] daemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WG511WLU] d:\Programmer\NETGEAR\WG511\Utility\WG511WLU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] d:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\WINDOWS\SE.DLL,DllInstall
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdStatus] C:\PROGRAM FILES\WINDOWS ADSTATUS\WINSTAT.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "c:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - Startup: ThinkPad-konfiguration.lnk = C:\Programmer\Konfigurationsfunktioner\taskbar.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 01:37 #1
jeg ser på den
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 01:38 #2
Avatar billede schach Nybegynder
01. marts 2005 - 01:59 #3
Lyder skønt - takker

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DAEMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PROMON.EXE
D:\PROGRAMMER\NETGEAR\WG511\UTILITY\WG511WLU.EXE
D:\PROGRAMMER\WINAMP\WINAMPA.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\PROGRAMMER\KONFIGURATIONSFUNKTIONER\TASKBAR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\NMSSVC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\IAU.EXE
C:\WINDOWS\STISVSQ.EXE
C:\WINDOWS\SVSHOST.EXE
C:\WINDOWS\MSQDEVL.EXE
C:\WINDOWS\LSSAS.EXE
C:\WINDOWS\MSERVICE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
D:\PROGRAMMER\WINZIP\WINZIP32.EXE
C:\WINDOWS\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = http://fastsearchweb.com/srh.php?q=%s
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://c:\windows\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://c:\windows\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = https://
O2 - BHO: (no name) - {3CF2B843-89EB-11D9-8B54-00096733B1EB} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] IrMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] daemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WG511WLU] d:\Programmer\NETGEAR\WG511\Utility\WG511WLU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] d:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\WINDOWS\SE.DLL,DllInstall
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdStatus] C:\PROGRAM FILES\WINDOWS ADSTATUS\WINSTAT.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "c:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - Startup: ThinkPad-konfiguration.lnk = C:\Programmer\Konfigurationsfunktioner\taskbar.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O15 - Trusted Zone: *.05p.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.scoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 206.161.125.149
O15 - Trusted IP range: 206.161.125.149 (HKLM)
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in Trusted Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in Trusted Zone, should be Internet Zone (HKLM)
O18 - Protocol: icoo - {4A8DADD4-5A25-4D41-8599-CB7458766220} - C:\WINDOWS\MSOPT.DLL (file missing)
O18 - Filter: text/plain - {B9D47CC0-8169-11D9-8B53-0009573DA7A4} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL
O18 - Filter: text/html - {B9D47CC0-8169-11D9-8B53-0009573DA7A4} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 02:00 #4
giv mig lige 10min:) så får du en procedure:)
Avatar billede schach Nybegynder
01. marts 2005 - 02:06 #5
Perfekt
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 02:15 #6
Download CWShredder (Vi skal bruge den senere)
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download DelDomains.inf Vi skal bruge den senere)
http://www.mvps.org/winhelp2002/DelDomains.inf
eller
http://www.greyknight17.com/spy/DelO15Domains.inf

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = http://fastsearchweb.com/srh.php?q=%s
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://c:\windows\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://c:\windows\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

Denne linje hvis du ikke genkender proxyserver (de sidste numre)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = https://
O2 - BHO: (no name) - {3CF2B843-89EB-11D9-8B54-00096733B1EB} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\WINDOWS\SE.DLL,DllInstall
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdStatus] C:\PROGRAM FILES\WINDOWS ADSTATUS\WINSTAT.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe

medmindre du kender den sidste fil?
O4 - Startup: ThinkPad-konfiguration.lnk = C:\Programmer\Konfigurationsfunktioner\taskbar.exe

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O15 - Trusted Zone: *.05p.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.scoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 206.161.125.149
O15 - Trusted IP range: 206.161.125.149 (HKLM)
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in Trusted Zone, should be Internet Zone
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in Trusted Zone, should be Internet Zone (HKLM)
O18 - Protocol: icoo - {4A8DADD4-5A25-4D41-8599-CB7458766220} - C:\WINDOWS\MSOPT.DLL (file missing)
O18 - Filter: text/plain - {B9D47CC0-8169-11D9-8B53-0009573DA7A4} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL
O18 - Filter: text/html - {B9D47CC0-8169-11D9-8B53-0009573DA7A4} - C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL

Find og slet

Filer

C:\PROGRAMMER\KONFIGURATIONSFUNKTIONER\TASKBAR.EXE -> eller er det noget du kender?
C:\WINDOWS\IAU.EXE
C:\WINDOWS\STISVSQ.EXE
C:\WINDOWS\SVSHOST.EXE
C:\WINDOWS\MSQDEVL.EXE
C:\WINDOWS\LSSAS.EXE
C:\WINDOWS\MSERVICE.EXE

Mapper (afinstaller først i tilføj og fjern programmer (under kontrolpanelet)

C:\PROGRAM FILES\WINDOWS ADSTATUS\

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet

Filer

C:\WINDOWS\SYSTEM\DJLP.DLL

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Højreklik på DelDomains.inf og vælg: Install

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede schach Nybegynder
01. marts 2005 - 12:02 #7
Pyyyh det var en drøj omgang.
Kunne ikke afinstallere adstatus, men slettede den
Kunne ikke finde djlp.dll
kunne godt pakke mwav.exe ud, men ikke køre programmet mwavscan.com
Resten blev gjort og en scan så sådan ud:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DAEMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PROMON.EXE
D:\PROGRAMMER\NETGEAR\WG511\UTILITY\WG511WLU.EXE
D:\PROGRAMMER\WINAMP\WINAMPA.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\PROGRAMMER\KONFIGURATIONSFUNKTIONER\TASKBAR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\NMSSVC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
D:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] IrMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] daemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WG511WLU] d:\Programmer\NETGEAR\WG511\Utility\WG511WLU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] d:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "c:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: ThinkPad-konfiguration.lnk = C:\Programmer\Konfigurationsfunktioner\taskbar.exe
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe

NICE AND CLEAN.... men da jeg savede den log aktiveres notepad - kunne stadig ikke åbne og mine bange anelser blev indfriet... efterfølgende scan:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DAEMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PROMON.EXE
D:\PROGRAMMER\NETGEAR\WG511\UTILITY\WG511WLU.EXE
D:\PROGRAMMER\WINAMP\WINAMPA.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\PROGRAMMER\KONFIGURATIONSFUNKTIONER\TASKBAR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\NMSSVC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\IAU.EXE
C:\WINDOWS\STISVSQ.EXE
C:\WINDOWS\SVSHOST.EXE
C:\WINDOWS\MSQDEVL.EXE
C:\WINDOWS\LSSAS.EXE
C:\WINDOWS\MSERVICE.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\WINWORD.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
D:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = https://
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] IrMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] daemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WG511WLU] d:\Programmer\NETGEAR\WG511\Utility\WG511WLU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] d:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "c:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - Startup: ThinkPad-konfiguration.lnk = C:\Programmer\Konfigurationsfunktioner\taskbar.exe
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe

Der har vi den igen... Udførte prodcduren en gang til og min scan lige nu ser ok ud... vil ikke save en log dog... What to do?
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 12:15 #8
Genstart i fejlsikret tilstand.

Tryk start->kør og skrive regedit

find dette punkt

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
og dette
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Slet følgende i højre side

"Microsoft Internet Acceleration Utility"="iau.exe"
"Internet Connection Wizard"="stisvsq.exe"
"Games Acceleration"="svshost.exe"
"Internet Mail and News"="msqdevl.exe"
"Microsoft Management Console"="lssas.exe"
"Multimedia extensions"="mservice.exe"

find dette punkt

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

slet følgende i højre side

"ProxyServer"="127.0.0.1:8080"
"ProxyOverride"="local"

Fix disse linjer i hijackthis

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = https://
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)

find og slet disse filer

C:\WINDOWS\IAU.EXE
C:\WINDOWS\STISVSQ.EXE
C:\WINDOWS\SVSHOST.EXE
C:\WINDOWS\MSQDEVL.EXE
C:\WINDOWS\LSSAS.EXE
C:\WINDOWS\MSERVICE.EXE

Genstart normalt og send mig en ny log.. uden at pille ved noget:) så jeg kan se hvad der sker:) Og så ser jeg lige om de er væk eller om jeg overså noget fx.
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 13:13 #9
sig lige til hvis den er svær at sluge:)
Avatar billede schach Nybegynder
01. marts 2005 - 13:51 #10
kunne ikke finde nogen af filerne i regedit

Fandt og slettede

C:\WINDOWS\IAU.EXE
C:\WINDOWS\STISVSQ.EXE
C:\WINDOWS\SVSHOST.EXE
C:\WINDOWS\MSQDEVL.EXE
C:\WINDOWS\LSSAS.EXE
C:\WINDOWS\MSERVICE.EXE

SE.dll ligger der også - skal den slettes?'

min log ser sådan ud: (gemte loggen som doc fil, så notepad har ikke været åbnet denne gang...) Nu vil jeg lige se hvad du siger inden jeg prøver at åbne notepad - de sidste gange mister jeg bare bruge af Iexplore og skal rense inden jeg kan komme på eksperten!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DAEMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PROMON.EXE
D:\PROGRAMMER\NETGEAR\WG511\UTILITY\WG511WLU.EXE
D:\PROGRAMMER\WINAMP\WINAMPA.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\PROGRAMMER\KONFIGURATIONSFUNKTIONER\TASKBAR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\NMSSVC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
D:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] IrMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] daemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WG511WLU] d:\Programmer\NETGEAR\WG511\Utility\WG511WLU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] d:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "c:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: ThinkPad-konfiguration.lnk = C:\Programmer\Konfigurationsfunktioner\taskbar.exe
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - D:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
Avatar billede schach Nybegynder
01. marts 2005 - 13:52 #11
ups glemte at fixe extra button
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 22:30 #12
slet SE.dll og fix
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)

begge dele i fejlsikret:) din log er ren!
Avatar billede schach Nybegynder
02. marts 2005 - 00:24 #13
Ok - det gør jeg lige - så prøver jeg at åbne notepad bagefter...7 9 13
Avatar billede schach Nybegynder
02. marts 2005 - 00:57 #14
Same problem - det er notepad den er gal med. Notepad.exe står til at være ændret den 6 februar 2005. Det er vel ikke normalt. Kan jeg finde notepad.exe et sted og bare erstatte den eller skal jeg afinstallere (hvordan?) og geninstallere?
Avatar billede schach Nybegynder
02. marts 2005 - 01:19 #15
lige et hurtigt spørgsmål - det er tit jeg ikke kan komme på alltheweb.com eller google.com - ved du om der kan være noget galt?
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 09:24 #16
Du må der gerne komme med en ny log :) så vi lige kan være sikre på se.dll ikke lige lavede noget.

men ellers kan du lige prøve i tilføj og fjern programmer under windows komponenter at installere notepad igen hvis man kan.. ellers må jeg lige sende dig min hvis man kan.
Avatar billede schach Nybegynder
02. marts 2005 - 11:40 #17
min log er ren nu - forsøger at acceptere dit svar, men der sker ikke noget...??!!
Avatar billede schach Nybegynder
02. marts 2005 - 11:42 #18
prøv lige at lægge et nyt svar
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 11:54 #19
Du skal bare markere mit navn nede i venstre hjørne først og så trykke på accepter:)
Avatar billede schach Nybegynder
02. marts 2005 - 12:05 #20
sådan - tak for hjælpen
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 12:13 #21
selv tak:)