Avatar billede scania Praktikant
28. februar 2005 - 15:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

gif-billede der er gemt på hd kan ikke ses

Hej. Er der en der kan hjælpe mig?
Jeg har højre klikket på et gif-billede på en hjemmeside og gemt dette på Hd. der efter vil jeg gerne indsætte billede i word dokument, jeg kan bare ikke se billed ? havd er der galt?
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2005 - 15:54 #1
har vi mulighed for at se billedet?
du kan evt. maile det til mig og så vil jeg uploade det så alle kan følge med
hcma@hcma.dk
Avatar billede scania Praktikant
28. februar 2005 - 16:13 #2
Ok jeg sender lige billede
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2005 - 16:33 #3
har ingen problemer at åbne det her  (Photoshop, IrfanView, XnView, Windows Billed- og Faxfremviser, o.s.v...)
Uploaded her:
http://www.hcma.dk/logo_experten_scania.htm
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2005 - 16:34 #4
hov, hov.....  skulle der også være et billede ud over selve  © Kort- og Matrikelstyrelsen ??
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2005 - 16:35 #5
hvis der skulle være et eller andet topografisk kort e.lig., har du så ikke lige linket til det oprindelige billede?
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2005 - 16:45 #6
YDet kan tænkes at ejeren af hjemmesiden har kopibeskyttet billedet. Så vidt jeg husker sælger kort- og matrikelstyrelsen deres produkter, så de har muligvis sikret sig mod uretmæssig brug.
Avatar billede scania Praktikant
28. februar 2005 - 17:19 #7
http://www.kms.dk/C1256AED004EA666/(AllDocsByDocId)/D542B78301FDFBB1C1256DCD00526CB4
Prøv dette link måske har jkrons ret?, men der står jo også dette,

Rettigheder

Kort & Matrikelstyrelsen (KMS) har i henhold til gældende lovgivning ophavsretten til styrelsens kort og andre produkter. Reproduktion som f.eks. skanning eller digitalisering samt enhver form for salg eller videregivelse kræver derfor tilladelse af KMS. Fra Kort & Matrikelstyrelsens gratis korttjenester på www.kms.dk kan enhver indhente enkelte eksemplarer af kortudsnit til egen privat brug. Sådanne udsnit må ikke udnyttes på anden måde.
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2005 - 17:32 #8
du kan printe det ud, Lave et screen-shot, men ikke umiddelbart kopiere det (det er låst).
Hvis du printer det ud, har du jo mulighed for at scanne det og så videre....
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2005 - 17:56 #9
Styrelsens hjememside er konstrueret så selve billederne ikke liggerpå siden. Når du derfor kopierer/gemmer som, er det kun den frame kortet vises i, du får gemt/kopieret. Og hvis du højreklikker og vælger udskriv, udskrives også kun framen. Den eneste mulighed for udskrift er at bruge sidens egen metode, der laver en pdf fil, som så kan udskrives.
Avatar billede scania Praktikant
28. februar 2005 - 21:36 #10
Ok det kan så ikke lade sig gøre. Er der så nogle af jer som ved hvor man kan hente et sådanne kort. Jeg mener at der findes et, vidst nok luftfoto eller ligende, der kan zoomes ind på???
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2005 - 23:17 #11
Jeg tror ikke at de eksisterer mere i gratis version. De fleste kort er i dag betalbare, hvis de skal have en bare nogenlunde detaljeringsgrad. Men prøv at se på www.terraserver.com. Jeg er dog ikke sikker på, hvor meget du kan zoome ind på danske luftfotos.
Avatar billede summer Mester
28. februar 2005 - 23:31 #12
Jeg ved du kan i Nordjyllands Amt
Avatar billede scania Praktikant
01. marts 2005 - 01:54 #13
Ok jeg kommer nok ikke nærmere så jeg prøver at dele ppoint til jkrons og catbody
Avatar billede scania Praktikant
01. marts 2005 - 02:02 #14
Hvordan er det lige jeg deler disse points
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2005 - 08:35 #15
Vi svarer - og du accepterer og fordeler point.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2005 - 10:03 #16
Nu har jeg ikke set det billede, du taler om, men har du prøvet www.krak.dk?
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2005 - 13:52 #17
hans-jensen-> På kort og matrikelstyrelsens kort, kan du vælge forhold helt ned til 1:4000, så du kan se de enkelte bygninger. Det kan du ikke hos Krak.