Avatar billede lamma Nybegynder
28. februar 2005 - 00:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

optimere vindue i dokument

har netop instal word fra office 2000

når jeg starter word og vil igang med at skrive skal jeg åbenbart trække en smule i nederste "bjælke" for at jeg kan se det yderste af den venstre del af mit dokument (der hvor man normalt begynder at skrive fra).

hvordan undgår jeg dette ?
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 00:41 #1
Prøv at trykke på "View" -> "Zoom" og sæt den  til 100% .. hvis ikke den er det
Avatar billede lamma Nybegynder
28. februar 2005 - 01:02 #2
hej igen kalp...sikke flink du er til at besvare mine spm idag :-)

Du havde nu ikke ret....men andetsteds i word værktøjslinien satte jeg zoom til 75 % og så fik jeg det vindue som jeg gerne ville.

Lukker desværre dette spm uden pointtildeling...ok ? har jo ikke så mange, og har allerede brugt en del :-(

Er der en lignende funktion i XP-explorer ?  Her skal jeg nemlig også rulle lidt med vinduet ind imellem for at få vinduet som jeg gerne vil have det...

Og vedr word:  Den gør alle de første bogstaver store i hver enkeltstående linje....hvordan slår jeg det fra ?
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 01:05 #3
hehe jeg troede faktisk ikke du kunne finde den på værktøjslinjen derfor jeg prøvede at finde en direkte vej:o)

Du kan højreklik på skrivebordet... vælge egenskaber.. og indstillinger sætte din skærmopløsning lidt op.

Det sidste ved jeg ikke lige hvordan man slå fra.. men den skulle gerne kun gøre det efter punktum mener jeg.
Avatar billede lamma Nybegynder
28. februar 2005 - 01:13 #4
gisp....har kigget lidt - men skærmopløsning tør jeg sgu ikke lige rode med, vil jo bare optimere mit browservindue lidt.  F.eks på eksperten.dk skal jeg rulle lidt med nederste bjælke for at kunne se det yderste af enten højre el venstre side....

vedr word: jo gerne efter punktum, men den gør det også hvis der er en tom linie over og under....
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2005 - 11:26 #5
vedr. Word og STORE bogstaver ved tvungen linjeskift:
Funktioner -> Autokorrektur -> slet flueben i "Første bogstav i sætninger med stort".

Når du laver tvungent linjeskift, betragter word det som afslutningen på en sætning.
Hvis du derimod bare skriver derudaf uden at benytte linjeskift, får du ikke stort bogstav ved start af ny linje.
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2005 - 11:27 #6
lamme >>  hvad står din skærmopløsning på nu?
Avatar billede lamma Nybegynder
28. februar 2005 - 12:25 #7
vedr word : tror efterhånden jeg har hittet ud af det .-)

vedr skærmopløsning :ved højreklik på skrivebordet - egenskaber - skærmopløsning står curseren/pilen ved 800x600...