Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 21:13 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Har jeg brug for mere firewall?

Hej derude

Jeg har lige skaffet mig af med ZoneAlarm Pro og i stedet aktiveret XP's firewall, som kører sammen med Norton Antivirus og hele spywaresuiten fra spywarefri.dk.

Mit spørgsmål er nu, om det er rigeligt, eller om der er brug for flere barrikader for at holde kedelige typer ude fra min computer?

På forhånd tak for interessen

/Sasso
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 21:17 #1
Det er nok ja!
Men jeg kan anbefale

SpywareGuard
Spywareblaster
IE Privacy Keeper

Alle sammen herfra
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 21:20 #2
Hej Kalp

Jeg har allerede SpywareGuard og -blaster. Jeg går ud fra, at IE Privacy Keeper kører fint sammen med de to andre?

Ciao
Sasso
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 21:23 #3
De kører helt fint sammen og anbefales netop derfor i pakken:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2005 - 21:42 #4
Min personlige holdning er den at XP's indbyggede firewall ikke er god nok. Problemet er at den kun håndtere den indgående side at sagen og slet ikke den udgående.

Læs denne artikle, der bl.a. beskriver hvorfor håndtering af udgående trafik er mindst lige så vigtig som håndtering af indgående http://www.eksperten.dk/artikler/554.
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 21:44 #5
Hej Bufferzone

Hvad vil du så foreslå?

/sasso
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 21:49 #6
Følgende har jeg på min maskine..

Antivirus.. avast.
Firewall.. windows egen.
SpywareGuard
Spywareblaster
IE Privacy Keeper

og sund fornuft:) og ingen problemer med snavs! desuden har jeg tested min pc på diverse sider som tjekker ens porte osv. resultat.. alt er lukket og slukket:)
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 21:54 #7
Hmmm, skulle du mon sidde inde med et link til en af de sider? :o)
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 22:04 #8
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2005 - 22:09 #9
Jeg bruger selv Sygates, men bitguarden (der vist hedder netop desktop firewall i dag) anvender en ret spændende teknologi.
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 22:16 #10
Hvodden det?
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 22:25 #11
Takker for linket til sygatetech. Det giver to åbne porte - eller én, faktisk. Kan det hænge sammen med, at jeg kører med en router foran det lille netværk i huset?:

ICMP 8 OPEN
An ICMP ping request is usually used to test Internet access. However, an attacker can use it to determine if your computer is available and what OS you are running. This gives him valuable information when he is determining what type of attack to use against you.

WEB 80 OPEN
HTTP web services publish web pages. A misconfigured web server can not only offer an attacker needed information about his target, but it can allow for various security breaches.
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 22:26 #12
Undskyld, Bufferzone, det var til dig: Hvordan er teknologien spændende. Hvad koster Sygates, og er hvorfor er det i dine øjne en betragtelig forbedring til XP's indbyggede?
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 22:27 #13
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 22:30 #14
Jeg er lidt usikker på den der port må jeg indrømme
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 22:32 #15
Hvilken af dem? Har du nogen bud, Bufferzone? (Jeg prøvede for resten at kigge ind på din hjemmeside (fra et link i et gammelt svar) forleden, men der dukkede ikke noget op.)
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 22:35 #16
altså ICMP kan du prøve at sætte sikkerheden op på via. kontrolpanelet.. dobbeltklik på firewall.. tryk på avanceret og tryk på indstillinger i ICMP... fjern hak i alt der er derinde... hvis der er hak i noget
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 22:38 #17
Eneste flueben var i Ingoing Echo Request, og det kunne jeg ikke få lov at fjerne...
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 22:41 #18
Ups. Der går lige pludselig noget op for mig: Hvad betyder det, at jeg bruger Mozilla Firefox?
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 22:45 #19
Firefox er en god browser så det fint du bruger den:)
Avatar billede boxer Nybegynder
27. februar 2005 - 22:53 #20
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Her kan du også teste dine porte
Avatar billede sasso Novice
27. februar 2005 - 23:58 #21
Kalp >> Firefox er forrygende - jeps, men så nytter IE Privacy Keeper vel ikke meget?
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 00:02 #22
Nej det rigtigt nok den høre til IE, men hvis du ved om Firefox anvender den samme mappe til midlertidige internet filer som IE så kan den godt bruges
Avatar billede sasso Novice
28. februar 2005 - 00:15 #23
Også grd.com/x/.... viser, at min port 80 står åben. What to do? (Ku' det bare være min router, der gør det?)
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 00:20 #24
Jeg skal bare lige finde ud af hvad den hedder.. det er til hvis man kører server på sin xp maskine (tror jeg) så den kan du vel bare lukke hvis du ikke har det.
Avatar billede sasso Novice
28. februar 2005 - 00:22 #25
Du må simpelthen undskylde, at du får lov at slide så meget - jeg tror, at vi skal lave lidt flere point til dig. Men først lige et spørgsmål til!
Jeg dumper på ping-request, når jeg tester min pc. Problemet er bare, at jeg ikke kan slå ping-echo fra inde i Windows Firewall på XP. Boxen er ticked af, men det er umuligt at gøre noget ved. Ved du, hvordan man ordner dén?
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 00:23 #26
okay kan altså ikke lige huske hvad den hedder.. men du skal herind..

kontrolpanel>>administration>>tjenester og her stoppe den service der holder din port åben.. jeg ved ikke om det er webclient, server eller hvilken det er .. men du kan jo sagtens stoppe dem og se om porten lukkes. Du behøver jo ikke sige at de skal være deaktiveret.. dvs. når du genstarter så starter de igen som normalt.. men bare lige til at teste hvilken det er
Avatar billede gammelhat Nybegynder
28. februar 2005 - 00:26 #27
Med mindre routeren er konfigureret til at videresende ping og port 80 til din maskine, skal disse deaktiveres i routeren
Avatar billede sasso Novice
28. februar 2005 - 00:27 #28
Kalp >> Der er oprettet et nyt spørgsmål, som jeg gerne vil be' dig kigge på...
Avatar billede sasso Novice
28. februar 2005 - 00:36 #29
Kan ikke helt få det til at passe. Jeg har XP på engelsk, og det eneste, derligner, er:

Control Panel>>Administrative Tools,

hvor jeg ikke lige kan se, hvordan jeg skal kunne finde ud af at lukke for nogen tjenester... (Component Services, Computer Management, osv.)
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 00:42 #30
Control Panel>>Administrative Tools>> services

:)
Avatar billede sasso Novice
28. februar 2005 - 00:48 #31
For pokker da - der er ca. 90 services. Er det bare the hard way????
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 00:49 #32
*G* Jeg har sidder og kigget på mine det tætteste jeg fandt var altså webclient og server ...specielt den sidste
Avatar billede sasso Novice
28. februar 2005 - 01:03 #33
Tjah, webclienten gjorde ingen forskel, og serveren advarer de mod at slukke for. Det slukker også for browseren og forhindrer dermed web-aktivitet. Suk.
Jeg er desværre nødt til at gå i seng nu. Tak for indsatsen - det KAN sagtens være, at jeg vender tlibage...

Ciao
Sasso
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2005 - 01:06 #34
Det bare i orden:) smutter også selv i seng om lidt:P