Avatar billede krashams Nybegynder
27. februar 2005 - 18:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GPRS på Visor Prism (Palm OS) via SE T630

Jeg har nu siddet i mange timer og prøver at få min Visor Prism (kører Palm OS 3.5) til at virke med GPRS over min Sony Ericsson T630-telefon. Jeg har et Telia Xpress-abonnement.
Det bedste resultat jeg har fået er ved at bruge denne guide: http://groups-beta.google.com/group/alt.cellular.ericsson/msg/bb38dfff03b3e554?q=ericsson+t39+palm+gprs&hl=en&rnum=5
Men når jeg forsøger at forbinde, brokker telefonen sig ("GPRS-parametre ikke understøttet") mens den håndholdte påstår, der er forbindelse. Det virker dog alligevel ikke.
Jeg har forsøgt mig med at sætte brugernavn og password ind (http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/generated/mobileUniverse/mobileUniverse/setups/Setups_Andre_WAP.jsp)
men det hjælper ikke rigtig noget.

Er det en oplyst sjæl, der kan hjælpe mig lidt? :)
Avatar billede krashams Nybegynder
27. februar 2005 - 19:06 #1
Den skal forbinde over IR, kan jeg lige tilføje.
Avatar billede webgon Nybegynder
27. februar 2005 - 19:18 #2
Har du oprettet GPRS hos Telia? Nogle operatører kræver at brugeren selv beder om aktivering af denne service :)
Avatar billede krashams Nybegynder
27. februar 2005 - 19:35 #3
Det er med som standard i mit abonnement. Det kører fint på telefonen alene. :)
Avatar billede krashams Nybegynder
27. februar 2005 - 20:18 #4
Jeg kan da lige skrive mine connection-/network-settings:

Connection:
GPRS
-Method: IrCOMM to Modem
-Dialing: TouchTone
-Volume: Off
Details:
  -Speed 115.200 bps
  -Flow Ctl: Automatic
  -Init String: at+cgdcont=2,"IP","www.internet.mtelia.dk";+cgqreq=2,3,4,3,5,1

Network:
-Service: GPRS
-User Name: telia
-Password: 1010
-Connection: GPRS
-Phone: *99***2#
Details:
  -Connection type: PPP
  -Idle timeout: Power off
  -Query DNS: x
  -IP Address: 62.44.158.29
  Script: End (dvs. intet)
Avatar billede krashams Nybegynder
27. februar 2005 - 21:05 #5
Ingen der kan hjælpe? :)
Avatar billede krashams Nybegynder
28. februar 2005 - 03:32 #6
Jeg har, endelig, selv fundet ud af det. IP-adresse skulle stå til automatisk. :)
Hvis det skulle være af interesse for nogen, ser de endelige indstillinger således ud:

Connection:
GPRS
-Method: IrCOMM to Modem
-Dialing: TouchTone
-Volume: Off
Details:
  -Speed 115.200 bps
  -Flow Ctl: Automatic
  -Init String: at+cgdcont=[cid],"IP","www.internet.mtelia.dk";+cgqreq=[cid]2,3,4,3,5,1

Network:
-Service: GPRS
-User Name: telia
-Password: 1010
-Connection: GPRS
-Phone: *99***[cid]# //find cid på din telefon (hvis det er en S/E)
Details:
  -Connection type: PPP
  -Idle timeout: Power off
  -Query DNS: x
  -IP Address: x (Automatic)
  Script: End
Avatar billede krashams Nybegynder
28. februar 2005 - 10:56 #7
"Init String: at+cgdcont=[cid],"IP","www.internet.mtelia.dk";+cgqreq=[cid],3,4,3,5,1"