Avatar billede dpouls1 Nybegynder
27. februar 2005 - 17:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forkorte en tekst med punktummer

Jeg har en tekst:
Overskriften er meget lang

Men der er kun plads til
Overskriften er...

Kan jeg få en tekst til selv at reducere sig og sætte ... (punktummer) ud fra en pixel-bredde i en celle?
Avatar billede basementjack Nybegynder
27. februar 2005 - 19:49 #1
Nej, men du kan gøre det efter en bestemt karrakterlængde...
Avatar billede dpouls1 Nybegynder
28. februar 2005 - 09:39 #2
Jeg har fundet ud af at det er muligt vha. følgende style:
{Overflow: hidden; white-space: nowrap; text-overflow: ellipsis}

Man skal bare huske at sætte height + width på den tekst man ønsker at begrænse i f.eks. et <div> eller et <span> tag:

<div style='Overflow: hidden; white-space: nowrap; text-overflow: ellipsis; height:20px; width:30px'>Overskriften er meget lang</div>
Avatar billede jaffafo Nybegynder
28. februar 2005 - 10:16 #3
jeg ville stadig bruge basementjacks løsning ;)
Avatar billede burningice Nybegynder
16. marts 2005 - 23:52 #4
er det ikke noget med at det kun virker i IE ?