Avatar billede axela Nybegynder
26. februar 2005 - 17:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows XP skriver ikke danske bogstaver

Jeg kører med Windows XP med alle opdateringer.
På det seneste er der problemer med at skrive æ ø å i forskellige programmer, af programmet.
Microsoft Works v. 4.5 i hjælpefunktionen og ikke andre steder.
Internet søgemaskinen Google på dansk.
I andre danske søgemaskiner er der intet problem.
HP Image Zone Express (grafikprogram) er æ ø å generelt væk på skærmen.
Det er kun i disse programmer problemet er, og ikke når jeg skriver breve og lign.
Jeg har kun lagt mærke til det efter sevicepack 2 opdateringen

Hvad er der galt og kan det rettes????
Hjælp ønskes
Avatar billede marn133 Nybegynder
26. februar 2005 - 17:32 #1
Prøv at ligge din tastatur driver ind fra ny...

evt. se om der er en opdatering på producentens hjemmeside..
Avatar billede trold1 Nybegynder
26. februar 2005 - 18:09 #2
tjek om du i kontrolpanel under intenationale og sproglige indstillinger er sat til dansk og ikke andet.
Avatar billede axela Nybegynder
26. februar 2005 - 18:32 #3
Til marn133 Tastatur er et standard uden driver.

Til trold1 der stå kun dansk under sproglige indstillinger
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2005 - 18:57 #4
Har du været i Googles indstillinger og hakket i sprogindstillinger? eller på microsofts danske helpdesk? Der er utrolig mange problemer med SP2, der da også varmt "frabefales" på den engelske side www.theregister.co.uk
Avatar billede axela Nybegynder
26. februar 2005 - 19:46 #5
Til hans-jensen jeg har ikke været inde og ændret noget som helst nogen steder.

Kan man evt afinstallere Sp2 igen for at sen om det gør nogen forskel????

Hvor finder jeg microsofts danske helpdesk???
Avatar billede trold1 Nybegynder
26. februar 2005 - 21:27 #6
Gå i kontrolpanel tilføj fjern programmer så kan du fjerne SP 2, men jeg kan ikke anbefale at undvære den.
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2005 - 21:58 #7
Har du checket pc`en for Snavs/spyware:
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

Derudover kan du prøve:
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede axela Nybegynder
26. februar 2005 - 22:13 #8
Til haverslev jeg vil prøve dine forslag og komme tilbage i morgen
Avatar billede axela Nybegynder
27. februar 2005 - 11:30 #9
Jeg har kørt de anbefalede prorammer igennem og der blev ikke fundet noget snavs.
Men problemet er løst jeg vågnede i nat og tænkte det måske var en forkert font der var blevet installeret.
Det var det så jeg skiftede Arial.tff ud med en fra en anden PC, nu er alt iorden igen.

Jeg vil takke for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2005 - 12:32 #10
Jammen AxelA: Så HAR du jo været inde og ændre noget. Du har smidt nogle fonte ud.